AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Faren min skal gifte seg i sommer, tenkte holde tale til han. Desverre så finner jeg ikke så mye på nettet om taler fra døtre. Noen som har litt forslag på hva jeg kan si og nevne? Eventuelt noen som har holdt tale i bryllup før? Anonymkode: 0948b...aae
Dricka Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Bare si hva som er fint med han. Bra minner, ting dere har gjort sammen osv.
RockyRose Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Skriv minner du har ilag med han frå barndommen din, korleis relasjonen dykkar har påverka deg i det vaksne liv. Kanskje skrive noko om korleis far din var som singel, i forhold til ilag med dama? Antar at han skal gifte seg med ei som ikkje er mor di? Då kan du bruke talen som ein måte å ynskje den nye kona velkommen i familien.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Jeg antar også at hun han skal gifte seg med ikke er din mor, siden du ikke nevner noe om det? Hvis du synes at hun virker som en ålreit/god dame for han, så kan du si det. Hvis du ikke er så begeistret for vedkommende, så lar du være å nevne det. Spøke med at du har lurt på om du burde føre han opp mot alteret for å gi ham bort, mens du sier at vanligvis er det jo foreldre som får være med i sine barns bryllup og brudens far som fører bruden til alters. Men siden han er så selvstendig (hvis han er det? Eventuelt fyll ut lignende egenskap.) , og siden han ikke spurte deg om å ivareta det ærefulle oppdraget (antar han ikke har gjort det?), så regnet du med at han hadde kontroll på hvordan han ville ha det. Regner med de er godt voksne begge to. Da kan det være greit å få inn at de sikkert har rukket å etablere noen vaner (eller har de være samboere en stund, kanskje?) om at den ene er a-menneske, mens den ene er b-menneske eller andre ting (tenk litt gjennom ulikheter her), også trekke frem at kompromiss kan løse mye i et forhold. At begge må være villige til å møtes på halvveien i en del situasjoner. Etc etc. Anonymkode: 1de41...4d4
Teddi Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Jeg tror jeg ville skrevet talen med litt humor. Slik at det høres ut som om far holder tale til sin datter på bryllupsdagen, bare at jeg hadde skrevet til far. Skjønner? "Tenk at det bare er 30 år siden du var en liten kar med bart og hockeysveis. I dag står du her klar til å trå inn i de voksnes rekker. Jeg er så stolt av deg, Pappa!" Osv osv... Selvfølgelig skulle jeg hatt med historier, tårevåte øyeblikk, kjærlighetserklæringer og godkjennelse for valget av ny kone, men jeg hadde bygget den opp med omvendt "brudens-far-tale". 2
melatonin Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Du kan jo si noe som: Kjære pappa. Det er kjærlighet som gjør ar vi er akkurat her for å feire i dag. Men du er grunnen til at jeg faktisk står her den dag I dag og få mulighet å feire med dere. Og dette jeg så takknemlig for. Jeg har så mye å takke deg for, og nå vil jeg og få lov å takke Anne Berit Laila (som jeg går ut fra bruden heter) for at du gjør min far så lykkelig og at du vil bli en del av vår familie og framtid. . Kanskje litt klisjé?? Bruk morsomme minner og historier som et humoristisk innslag bare pass på så det ikke blir for internt. Nå vet jo ikke vi hvordan type din far er, om han er den som ikke viser følelser, eller en som er lett rørt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå