Gå til innhold

Familier som klager over og ikke ha råd til å finne på noe i ferien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig

• Liker 7
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Syns virkelig ikke noe om det. Å hadde min mor gjort noe sånt så hadde jeg virkelig skammet meg. Vi hadde aldri råd til dyre ferier, vi var på hytta, hos bestemor og bestefar. Jeg var i dyreparken i Kristiansand en gang å da hadde mamma spart lenge. Men det jeg husker aller best er somrene vi var hos bestemor og bestefar. For en fantastisk barndom jeg hadde der. 

Skrevet

Veldig enig! Nå er jeg oppvokst med både sydenferier og dagsturer til dyreparken i Kristiansand ++.. Og det er turene med pappa til dyreparken og evt ei venninne jeg husker best! ;) 

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Denne griskheten ser vi når det nærmer seg jul også. Folk som legger ut annonse på Finn med spm om ikke noen vil kjøpe gave til barna. Ja barna fortjener en fin jul, men når det kommer ønske om PC, ipad, ny tlf osv så får jeg spasmer. 

Det finnes organisasjoner som hjelper fattige familier i jula, de ville fått mat og gaver til barna, men det er vel ikke bra nok for mange, 

Skrevet

Det har blitt et press i samfunnet om at du MÅ reise på ferier osv, gjerne til fjerne strøk for at du skal bli ansett som vellykka i samfunnet, noe som er tull.

Forøvrig ligger jo dugnad naturlig til i den norske folkesjela. Det er mange hytteiere i dette landet og mange hytter står tomme store deler av året. Å låne ut hytta si til en familie med dårlig økonomi er ikke en så dum ide når du allikevel ikke skal bruke hytta på det aktuelle tidspunktet. Jeg respekterer folk som låner gratis ut ferieboligene sine til familier med dårlig økonomi. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er heelt enig. De beste sommerne mine var når vi var hjemme, sov i telt i hagen, dro på skogsturer og badet i tjern og fisket og grillet pølser. Vi var aldri på utenlandsturer(med unntak et par ganger på camping over svenskegrensa), og jeg har aldri savnet det. Å dra i fornøyelsesparker var noe vi gjorde en sjelden gang, ksnskje vært tredje år, når besteforeldrene våre toj seg råd til å spandere. Og det var gøy nok det, men slår ikke hjemmeferien. Og selv om jeg har råd til noe mer fancy(dyrere) så kommer jeg til å gi sønnen min den samme typen ferien som vi vokste opp med. Først og fremst fordi jeg ikke vil være med å skape det presset som enkelte tydeligvis føler. Samtidig så vil jeg vise hvor gøy man kan ha det uten å bruke haugevis med pe ger. Og hvor bra naturen er.

Anonymkode: 2c75b...f6f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit med den type tigging, men jeg tror at de gjør alt for barna sine. Det har jo blitt sånn i dagens samfunn at "alle" reiser til flotte feriemål flere ganger i året, legger det ut på sosiale medier for all verden. Så når barna kommer på skolen etter sommerferien, så er det vel sånn at det kan bli sårt for de barna som ikke har noe å fortelle. Hvis mor- og farshjertet vrir seg altfor hardt, så går vel noen foreldre til ytterpunktene for at deres barna også skal få oppleve noe. Men som sagt, det er med en bismak i munnen jeg leser slike tiggerannonser.

Anonymkode: d8bbb...566

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Silfen skrev:

Skrev akkurat om dette i går et sted og jeg blir helt matt. Har selv dårlig økonomi, men denne jævlige griskheten som har vokst frem i kjølvannet av at det finnes vennlige sjeler der ute er helt idiotisk. Vil ha, skal ha, må ha. Jeg har ikke vært på ferie på lenge. Sørger for at ungene mine får gjøre ting, men jeg selv har ikke muligheten.

Men samtidig; den jævlige campingen som alle drar frem. Hvorfor i all verden tror folk at det bare er å campe? Du trenger jo bare telt, liksom. Jadda. Telt og en hel haug med andre ting. Og hvordan frakte dette når man ikke kjører? For ikke å snakke om at en kropp nødvendigvis ikke takler en natt på bakken. Og fiske krabber? Tror folk alle har 3åringer, eller?

JEg blir like matt av begge deler, både grådige idioter og alle de smarte forslagene om "at det er jo bare å ..."

vi handlet akkurat campingutstyr for flerfoldige tusen. Vi tregnte telt, soveposer, liggeunderlag osvosv.. IKKE billig å campe. Men man kan jo alltids låne utstyr.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, galmamma skrev:

vi handlet akkurat campingutstyr for flerfoldige tusen. Vi tregnte telt, soveposer, liggeunderlag osvosv.. IKKE billig å campe. Men man kan jo alltids låne utstyr.

Fikk handla masse billig og ubrukt utstyr på Finn. Sovepose var vel det eneste vi kjøpte nytt. 

Anonymkode: a394e...b76

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, galmamma skrev:

Nei, det er ikke billig å campe.  Derfor slår det meg som merkelig at det er en så lettvint løsning fra manges ståsted. Jeg kjenner ingen som jeg vet om med alt det utstyret, så da måtte det jo blitt tiggerinnlegg om DET også. ;)

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, Silfen skrev:

Nei, det er ikke billig å campe.  Derfor slår det meg som merkelig at det er en så lettvint løsning fra manges ståsted. Jeg kjenner ingen som jeg vet om med alt det utstyret, så da måtte det jo blitt tiggerinnlegg om DET også. ;)

En trenger virkelig ikke campingutstyr til tusenvis av kroner for en campingtur i skogen. 

• Liker 32
Skrevet
3 minutter siden, asterix skrev:

En trenger virkelig ikke campingutstyr til tusenvis av kroner for en campingtur i skogen. 

Man trenger: telt som er regntett her i bergen, soveposer, liggeunderlag, ekstra liggeunderlaggreier for de av oss som har en kranglete rygg, primus eller annet til å lage mat med pluss diverse småting. Gang alt dette med en hel familie og jo, det er for tusenvis av kroner. I tillegg må alt fraktes. Hvordan du klarer det annerledes må du gjerne fortelle meg.

• Liker 10
Skrevet
51 minutter siden, Silfen skrev:

Skrev akkurat om dette i går et sted og jeg blir helt matt. Har selv dårlig økonomi, men denne jævlige griskheten som har vokst frem i kjølvannet av at det finnes vennlige sjeler der ute er helt idiotisk. Vil ha, skal ha, må ha. Jeg har ikke vært på ferie på lenge. Sørger for at ungene mine får gjøre ting, men jeg selv har ikke muligheten.

Men samtidig; den jævlige campingen som alle drar frem. Hvorfor i all verden tror folk at det bare er å campe? Du trenger jo bare telt, liksom. Jadda. Telt og en hel haug med andre ting. Og hvordan frakte dette når man ikke kjører? For ikke å snakke om at en kropp nødvendigvis ikke takler en natt på bakken. Og fiske krabber? Tror folk alle har 3åringer, eller?

JEg blir like matt av begge deler, både grådige idioter og alle de smarte forslagene om "at det er jo bare å ..."

Jeg er 28, har ikke bil, låner utstyr og syns det å fiske krabber er like morsomt som barna. Så kanskje det er noe feil med tankegangen din og andre voksne ?

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, Frøken888 skrev:

Jeg er 28, har ikke bil, låner utstyr og syns det å fiske krabber er like morsomt som barna. Så kanskje det er noe feil med tankegangen din og andre voksne ?

Så fordi du har småunger og venner med utstyr, så er det min tankegang det er noe feil med? Jeg sier simpelthen at folk ikke bør gå ut fra at det er like enkelt for alle å gjøre nøyaktig de samme tingene, så strengt tatt er det vel din tankegang det er noe feil med som antar at din og min situasjon er lik. :)

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 15 første gang jeg var på såkalt sydenferie. Da i forbindelse med at bestemor fylte 70 og ville invitere oss alle med på tur. I barndommen dro vi på bilferie i Norge, besøkte besteforeldre, besøkte venner av m&p, sov i telt, fiska, var på hyttetur osv. Har bare gode minner fra disse feriene - og er jeg så heldig at jeg får barn selv en gang, så er det slike ferier de kan vente seg. Charter? Glem det! Mamma orker ikke!

Anonymkode: 80066...7eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Gia_ skrev:

Veldig enig! Nå er jeg oppvokst med både sydenferier og dagsturer til dyreparken i Kristiansand ++.. Og det er turene med pappa til dyreparken og evt ei venninne jeg husker best! ;) 

Enig i dette! Da jeg var barn var det en sommer vi reiste til Egypt etc på tur. Siste stoppen før hjemmet vårt igjen var å besøke en god tante av meg. Der fikk jeg overnatte i telt med henne i hagen hennes, og det var det aller gøyeste for min del. Fikk snakket mye om gutter, jenteting etc. :) 

Anonymkode: aaf49...486

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Silfen skrev:

Man trenger: telt som er regntett her i bergen, soveposer, liggeunderlag, ekstra liggeunderlaggreier for de av oss som har en kranglete rygg, primus eller annet til å lage mat med pluss diverse småting. Gang alt dette med en hel familie og jo, det er for tusenvis av kroner. I tillegg må alt fraktes. Hvordan du klarer det annerledes må du gjerne fortelle meg.

Det går også an å ønske seg slike ting i julegaver fremover. ;)

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det går også an å ønske seg slike ting i julegaver fremover. ;)

av hvem da, tenker du?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...