AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Del Skrevet 28. juni 2016 For to uker siden merket jeg mye hår i dusjen og når jeg børster håret. Det var ganske varmt ute og mye sol så kjøpte jeg kerastase sun care shampoo og balsam for bedre beskyttelse. Men da begynte jeg å klø i hodebunn og sluttet øyeblikkelig med den. Var på helsekost og kjøpte b suplex og fikk anbefalt collagen( pulver) av frisøren. Det tar jeg hver dag. For ikke så lenge siden rotfylte jeg en tann og fikk infeksjon spredning og ble innlagt på sykehus(3 dager). Der fikk jeg antibiotika intravenøst og smertestillende. Tar antibiotika hver dag(stor dose) og er ferdig om 2 uker. Håravfallet er verre en noensinne. Har tenkt å oppsøke hudlege ,men reiser på ferie i morgen. Frisøren hadde ingen spesielle tips. Kan det hende at antibiotika og infeksjonen forverrer håravfall. Jeg er redd å miste alt hår. Har alltid hatt veldig tjukt og fint hår. Tar imot alle råd og tips! Anonymkode: 6df33...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 28. juni 2016 #2 Del Skrevet 28. juni 2016 Jeg hadde en periode for et par år siden der jeg mistet masse hår. Ble litt redd selv, håret ble ganske tynt av det. Nevnte det hos legen, men det var ikke noe galt. Tok prøver og sånt. Har lest og erfart i senere tid at håret vokser tilbake og at det visstnok vanlig å miste en del år i perioder. Men det er absolutt mulig anitibiotikaen og infeksjonen gjør det verre. Når jeg tenker meg om å sleit jeg mye med betennelser og gikk mye på antibiotika på den tiden selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Del Skrevet 28. juni 2016 Hva skjedde først? Hadde du hårtap før eller etter infeksjon? Dersom hårtapet er som følge av infeksjon, så hjelper det ikke hvilke shampoo du bruker eller om du tar b-vitamin. Det er vel lege man oppsøker om det ikke går over av seg selv. Anonymkode: dbb01...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaDe Skrevet 19. september 2016 #4 Del Skrevet 19. september 2016 Den 28.6.2016 at 10.34, AnonymBruker skrev: For to uker siden merket jeg mye hår i dusjen og når jeg børster håret. Det var ganske varmt ute og mye sol så kjøpte jeg kerastase sun care shampoo og balsam for bedre beskyttelse. Men da begynte jeg å klø i hodebunn og sluttet øyeblikkelig med den. Var på helsekost og kjøpte b suplex og fikk anbefalt collagen( pulver) av frisøren. Det tar jeg hver dag. For ikke så lenge siden rotfylte jeg en tann og fikk infeksjon spredning og ble innlagt på sykehus(3 dager). Der fikk jeg antibiotika intravenøst og smertestillende. Tar antibiotika hver dag(stor dose) og er ferdig om 2 uker. Håravfallet er verre en noensinne. Har tenkt å oppsøke hudlege ,men reiser på ferie i morgen. Frisøren hadde ingen spesielle tips. Kan det hende at antibiotika og infeksjonen forverrer håravfall. Jeg er redd å miste alt hår. Har alltid hatt veldig tjukt og fint hår. Tar imot alle råd og tips! Anonymkode: 6df33...461 Hvordan går det nå? ble det litt bedre på hodebunnen? JEg tenkte meg å sktrive litt om min sjampo, men visste da ikke hva det med antibiotika ville ha å si. Fordi Vivese senso duo, min sjampo, hjelper på håravfall, gjør håret fuktet, men fortsatt lett. Og den er helt naturlig. Men ville e nødvendigvis vite hvordan det gikk mad håravfallet hos deg først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #5 Del Skrevet 20. september 2016 Hei. Har vært på apollo hårklinikk og der sjekket de hodebunn grundig. Hadde en del fett på hodebunn og hårsekkene og fikk en serum og sjampoo som jeg bruker no. Håravfallet har nesten stoppet helt! Anonymkode: 6df33...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #6 Del Skrevet 20. september 2016 Dette er vel mer en kropp og helse tråd enn en velvære tråd. Må si jeg blir litt overrasket når folk tror shampoo vil hjelpe mot håravfall forårsaket av fysisk sykdom Anonymkode: dbb01...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #7 Del Skrevet 20. september 2016 Kanskje du går igjennom stoffskifte? Man gjør det hvert 7 år eller noe. Rundt 20-årsalderen, rundt 27-28 år, osv, kan miste en del hår da. Jeg mistet mye hår rundt 21-21 år. Anonymkode: b9258...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå