Gå til innhold

Bryte kontakt med søsken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har kuttet kontakt med søsken? Hvorfor? Hvordan tok/tar foreldrene deres det? Hvordan er familiesammenkomster o.l? 

Anonymkode: a2ffb...fd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har brutt helt med et søsken for å så prøve igjen og finne ut at man bare blir skuffet. For meg så er det ikke så vanskelig siden hun har brutt med pappa og mamma med meg. Så jeg er med på familiesammenkomster med pappa sin familie og hun med mamma sin.

Anonymkode: dd7a5...531

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bror som har brutt kontakten med meg. Helt greit egentlig da vi ikke har noe tilfelles. Når hele familien samles som vi gjør ved bursdager osv så har han valgt å ikke komme hvis meg og mine barn kommer. Da inviterer han heller de andre hjem til deg uten meg. Også helt greit da alle skjønner at han gjør dette rett å slett fordi han ikke tåler å se meg ha det bra med barn og kone og han sitter fast i fortiden med en hund og en psykisk ustabil dame som ikke engang gidder å jobbe. 😉

Anonymkode: 59626...601

Skrevet

Min samboer har kuttet kontakten med en bror. Denne broren er en notorisk løgner, utnytter alle rundt seg, er kriminell, suger alle tomme for penger og energi og går ikke v veien for å bruke vold. Denne broren har vært slik hele sitt voksne liv. Samme person har lite/ingenting å gjøre med resten av familien, av samme grunner. Også her har samboer forsøkt å ta opp igjen kontakten etter store ord om forandring, men endte (selvsagt) opp med å bli skuffet. 

Skrevet

Jeg har kuttet kontakt med min 5 år eldre storesøster. Hun er narkoman og psykisk ødelagt. Jeg kuttet henne ut for ca 15 år siden og har prøvd noen få ganger å se om det er mulig å ha kontakt, sist i april og mai i år men det har jeg kommet frem til at jeg ikke orker. Jeg har barn og det siste vi trenger er å ha henne psykotisk svirrende rundt her og osende av hat ovenfor meg, noe hun har gjort de siste 20 årene. Hun gidder stort sett aldri stille til familieselskap o.l, inkluderet sine egne barns  konfirmasjoner, barnebarns dåp osv. Så for min del så kjenner ikke jeg på det. De få gangene hun har stilt opp så er jeg reservert og behandler henne som en bekjent. Mine foreldre forstår veldig godt hvorfor det er slik og de tar jo en viss avstand selv også. 

AnonymBruker
Skrevet

Null kontakt med bror og hans familie. Var ikke dramatisk brudd. Det er blitt sånn bare. Og det fordi vi er så ulike og iallefall jeg ikke trives helt hos dem. I det siste har jeg sett de har gått fra at det er greit til at de er missfornøyd med et eller annet ved meg, som jeg ikke vet hva er. Så nå har plutselig de få gangene vi sees i familieselskap blitt kleine. Syns det er litt vanskelig. Trodde vi iallefall kunne ha en god tone. Og hva kan jeg egentlig ha gjort galt mot dem, når vi aldri sees. (ja unntatt det ;) ) . Men syns det går greit for det er jo sjelden en er i familieselskap. Iallefall i min slekt

Anonymkode: 948b0...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene min syns det er litt trist. Men vi snakker sjelden om det. Og de syns nok også min bror og familie er litt sære. 

Men jeg har følelsen at min situasjon ikke er helt den samme som din. Kjenner på meg det er mer dramatikk ute å går hos deg ?

Anonymkode: 948b0...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Brøt kontakten med eldre brødre. Bor på litt forskjellig kant av landet også da, så er vanligvis null problem. Det er stort sett til julaften (og eventuelt foreldrenes bursdag) at alle sammen er samlet hos foreldre. Det blir ikke mange dager i løpet av ett år, så det går egentlig rimelig greit.  

Anonymkode: 4968c...227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...