Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er en mal for hvor mange sider en skal lese av faglitteratur pr studiepoeng? Vet det er forskjell på fag, men finnes det en link til en mal på dette?

Anonymkode: 652c4...29d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det finnes selvsagt ingen mal. Det er arbeidsmengde det går på. Det går ikke an å si at det er like mye arbeid å lese 10 tettskrevne sider om inviklede fysiskie teorier, og å lese 10 sider med masse figurer, avsnitt, luft og diagrammer. 

Anonymkode: 7e5b1...fa0

• Liker 2
Skrevet

Jeg studerer juss. Tok et kjapt blikk på fagplanen vår og i flere fag er det rundt 45 sider pensum pr studiepoeng. I tillegg kommer forarbeider og dommer vi må sette oss inn i, så det reelle mengden blir noe høyere.

Tror hvert fakultet/institutt utarbeider en intern veiledende mal, så tror ikke det finnes noen felles standard.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det finnes selvsagt ingen mal. Det er arbeidsmengde det går på. Det går ikke an å si at det er like mye arbeid å lese 10 tettskrevne sider om inviklede fysiskie teorier, og å lese 10 sider med masse figurer, avsnitt, luft og diagrammer. 

Anonymkode: 7e5b1...fa0

Og derfor skrev jeg også at jeg er klar over at det er forskjell mellom de ulike fagene. Men "mal" mener jeg at de som sitte å setter opp kurs og studier vel ikke tar antall sider obligatorisk lesning helt ut av løse luften.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det ca 800 sider per 10 studiepoeng. Men igjen, det blir bestemt ut av vanskelighetsgrad og nytte. Matte og jus og litteratur vil ha forskjellige mengder. 

Men hvis du går inn på fagsider og ser under pensum står det ofte hvor mange sider det er på. 

Anonymkode: d3b33...811

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev: