AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Men vi skal jo også gifte oss innen kort tid. Så er det vits? Hva er hans motivasjon for å ordne denne kontrakten så fort? Anonymkode: 493f3...aaf
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men vi skal jo også gifte oss innen kort tid. Så er det vits? Hva er hans motivasjon for å ordne denne kontrakten så fort? Anonymkode: 493f3...aaf Vi eier forresten et hus sammen, og er begge lånetakere. Anonymkode: 493f3...aaf
Gjest Sitronvann Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Motivasjon kan jeg ikke svare på, men en samboerkontrakt er bare lurt å lage. Alt kan skje innen giftemålet tar plass, og det er gjerne lurt å lage en avtale da også.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Motivasjonen hans er den samme motivasjonen man har for å forsikre huset og bilen. Eier man felles verdier, bør man absolutt ha en samboerkontrakt. Jeg hadde aldri blitt samboer uten å ha kontrakten i orden først. Anonymkode: 0bc07...627 4
Bokdamen Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men vi skal jo også gifte oss innen kort tid. Anonymkode: 493f3...aaf Hva er "innen kort tid"? Er det neste uke, kan jeg skjønne deg, er det neste sommer ikke. Man vet aldri hva som skjer, og jeg hadde aldri eid bolig med en jeg ikke var gift med uten samboerkontrakt. Kan ikke svare på hva hans motivasjon er, men for meg høres det ut som sunn fornuft. Minner også om at hvis noe skulle skje med en av dere, har dere som utgangspunkt ingen rett på å arve hverandre. Vil derfor anbefale at kontrakten suppleres med gjensidig testamente.
Commander Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men vi skal jo også gifte oss innen kort tid. Så er det vits? Hva er hans motivasjon for å ordne denne kontrakten så fort? Anonymkode: 493f3...aaf Hva er kort tid? Kontrakt er ikke dumt, bare spør enka etter Stig Larson. Samboere i titalls år, ingen barn, så dør han og alt tilfaller Stigs brødre og foreldre. I verste fall kan du ende opp med å selge huset fordi din samboers familie krever arven etter han. 2
Million Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Javel. Da er det bare å signere da. En kontrakt er lurt, både for din del og for hans. Jeg ville aldri inngått samboerskap uten kontrakt. Motivasjonen hans for dette akkurat nå, vet jeg ikke. Du skriver at dere skal gifte dere, men det er vel ikke akkurat neste uke? Er det f.eks neste år, så er kontrakt på sin plass. Mye kan skje på et år....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå