Gå til innhold

Luftmadrass i lengden? God eller dårlig å sove på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har et problem. Mannen snorker så fælt, puster og peser. Jeg får ikke sove lengre. Lite plass i hjemmet og tenker på en madrass som man kan brette sammen som jeg kan sove på i stua. Gjesteseng har jeg ikke plass til, men kanskje luftmadrass kan være løsningen. Noen som har erfaring med hvordan disse fungerer i lengden? Kan man gjøre det ekstra mykere med masse tepper og sove på de for alltid. Andre forslag? Sitter her våken og får vondt i rumpa og ryggen av å ligge på tepper på gulvet. 

Anonymkode: 969f1...a19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har et problem. Mannen snorker så fælt, puster og peser. Jeg får ikke sove lengre. Lite plass i hjemmet og tenker på en madrass som man kan brette sammen som jeg kan sove på i stua. Gjesteseng har jeg ikke plass til, men kanskje luftmadrass kan være løsningen. Noen som har erfaring med hvordan disse fungerer i lengden? Kan man gjøre det ekstra mykere med masse tepper og sove på de for alltid. Andre forslag? Sitter her våken og får vondt i rumpa og ryggen av å ligge på tepper på gulvet. 

Har du en god sofa som er lang nok, som du kan sove på?

Anonymkode: f23e7...5e1

Gjest Sitronvann
Skrevet

Luftmadrass er ok hvis du ikke sjeneres av lukten. Jeg syns slike madrasser lukter grusomt!

Be mannen din gå til lege og få hjelp til problemet og sove på sofaen inntil videre. Du derimot, skal sove i senga. Basta. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du en god sofa som er lang nok, som du kan sove på?

Ja, men den er så smal at jeg detter ut av den.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sitronvann skrev:

Luftmadrass er ok hvis du ikke sjeneres av lukten. Jeg syns slike madrasser lukter grusomt!

Be mannen din gå til lege og få hjelp til problemet og sove på sofaen inntil videre. Du derimot, skal sove i senga. Basta. :)

Jeg som har ferie og er hjemmeværende i disse dager. Han jobber fulltid. Han har tilbudt seg til det da, men kan ikke være så slem :P Går bra. Klarer meg på gulvet. Tenkte å kjøpe meg en sånn luftmadrass nå :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har du ikke engang plass til en sammenbrettbar gjesteseng? Disse får du til rundt 600,- hos Ikea, og kanskje enda billigere andre steder

Sett evt unna stuebordet for å få plass til en slik på stua

AnonymBruker
Skrevet

Nei, luftmadrass vil ikke være bra for kroppen å ligge på i lengden

Gjesteseng vil være mye bedre til rygg og hofter m.m.

• Liker 3
Gjest Sitronvann
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som har ferie og er hjemmeværende i disse dager. Han jobber fulltid. Han har tilbudt seg til det da, men kan ikke være så slem :P Går bra. Klarer meg på gulvet. Tenkte å kjøpe meg en sånn luftmadrass nå :)

Send han uansett til legen, for han får jo dårlig søvnkvalitet pga dette. Og selv om du er hjemme så har jo du og behov for god søvn.

AnonymBruker
Skrevet

Sant nok. Takk kjære deg :) Får fikse situasjonen snarest. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke engang plass til en sammenbrettbar gjesteseng? Disse får du til rundt 600,- hos Ikea, og kanskje enda billigere andre steder

Sett evt unna stuebordet for å få plass til en slik på stua

Joda, men har ikke plass til å stue det bort, Det vil se rotete ut. Takk for tips. 

Skrevet

Ludtmadrass går greit for en natt eller to, men ikke så fryktelig mye lenger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får også kjøpt stol som kan slås ut til seng og enkelt slås sammen til stol igjen (bl.a. på Ikea) Kunne det vært noe?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men har ikke plass til å stue det bort, Det vil se rotete ut. Takk for tips. 

Bedre med litt midlertidig rot enn ødelagt rygg, synes jeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere sengeskuffer under dobbeltsengen? Det er smart lagringsplass :)

Skrevet

Jeg kjøpte en til 699,- på Clas Ohlson for litt siden. Den er veldig god. Blir så hard eller myk som du ønsker og blåses opp med strøm.

Skader lite å prøve også har du da en gjesteseng ;) 

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp evt en slik løs ribbebunn http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90278343/

LÖNSET Ribbebunn IKEA 28 ribber i sjiktlimt bjørk, tilpasser seg etter kroppsvekten din og øker madrassens smidighet.

og en slik madrass 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10272335/

Dette kan jo enkelt ryddes bort (madrassen er sammenrullbar)

Se der. Denne har jeg allerede planta på sengen min. Både madrassen og ribbbunnet. Må evnt, fjerne den fra senga og plassere den på i stua.. hmm forsatt litt tungt å gjøre hver kveld. 

Skrevet
5 minutter siden, MapleSirup skrev:

Jeg kjøpte en til 699,- på Clas Ohlson for litt siden. Den er veldig god. Blir så hard eller myk som du ønsker og blåses opp med strøm.

Skader lite å prøve også har du da en gjesteseng ;) 

Hvor lenge brukte du den? 

Skrevet

Der røyk den fordømte AB brukeren min. Glemte helt å trykke på sveipeknappen. Dæven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...