Gå til innhold

Om det er en bruker du ikke liker...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... gidder du å lese innleggene deres da? Jeg merker at det er enkelte brukere, who shall not be named, som skriver utrolig dumme ting. Selv om de tror at de er super smart så er der vrøvl for mange av oss. Hvis jeg ser denne brukeren i en tråd så merker jeg at jeg ofte bare hopper over innlegget. Det er egentlig ikke bevisst. Det er bare sånn at når jeg ser avataren deres så vet hjernen min at innlegget mest sannsynlig vil gjøre meg inderlig humør så jeg bare skipper innlegget automatisk. 

Hvis folk bruker AB til å skrive vrøvl så leser jeg det fordi da kan jeg ikke vite om personen kan skrive noen intelligent. Det er egentlig best å bruke AB om man skal skrive noe dust. Hvis man alltid bruker brukernavn og avatar så vil færre lese det. Man mister interessen for brukeren fordi man vet at den brukeren trenger man ikke ta seriøst.

Anonymkode: cb321...7fe

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronvann
Skrevet

Er du ikke litt fordømmende nå? 

Jeg forsøker å se ting objektivt, og ikke dømme selv om jeg kan synes at enkelte er vel frekke og kverulerende. Eller skriver masse tull. Og jeg skriver jo litt slik tilbake. Bare fordi det er godt å få tulle litt. Det er ingen jeg tenker at Åh, der er h#n og skriver dritt jeg ikke giddet å lese. Jeg gidder ikke tenke slik. Faktisk, det er bedre å lese og se innover hva det er med den teksten som irriterer eller treffer. Jeg syns det er lærerikt, spesielt når noen kverulerer voldsomt rundt det jeg skriver.

Og ja selv om jeg syns noen skriver utrolig dumt, så forsøker jeg å huske at for dem er det en grunn til at de skriver. Like gyldig som det jeg finner på å skrive.

Gjest snusmumriken_
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

... gidder du å lese innleggene deres da? Jeg merker at det er enkelte brukere, who shall not be named, som skriver utrolig dumme ting. Selv om de tror at de er super smart så er der vrøvl for mange av oss. Hvis jeg ser denne brukeren i en tråd så merker jeg at jeg ofte bare hopper over innlegget. Det er egentlig ikke bevisst. Det er bare sånn at når jeg ser avataren deres så vet hjernen min at innlegget mest sannsynlig vil gjøre meg inderlig humør så jeg bare skipper innlegget automatisk. 

Hvis folk bruker AB til å skrive vrøvl så leser jeg det fordi da kan jeg ikke vite om personen kan skrive noen intelligent. Det er egentlig best å bruke AB om man skal skrive noe dust. Hvis man alltid bruker brukernavn og avatar så vil færre lese det. Man mister interessen for brukeren fordi man vet at den brukeren trenger man ikke ta seriøst.

Jeg elsker å lese innlegga til de jeg ikke liker, er alltid noen som skal krangle med dem, og jeg elsker all drama som ikke er min drama ;)

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Sitronvann skrev:

Jeg forsøker å se ting objektivt, og ikke dømme selv om jeg kan synes at enkelte er vel frekke og kverulerende. Eller skriver masse tull. Og jeg skriver jo litt slik tilbake. Bare fordi det er godt å få tulle litt. Det er ingen jeg tenker at Åh, der er h#n og skriver dritt jeg ikke giddet å lese. Jeg gidder ikke tenke slik. Faktisk, det er bedre å lese og se innover hva det er med den teksten som irriterer eller treffer. Jeg syns det er lærerikt, spesielt når noen kverulerer voldsomt rundt det jeg skriver.

Og ja selv om jeg syns noen skriver utrolig dumt, så forsøker jeg å huske at for dem er det en grunn til at de skriver. Like gyldig som det jeg finner på å skrive.

Jo, det er jeg. Det tror jeg alle er. Man har alle rede en fordom i alle situasjoner, og da har jeg selvfølgelig fordommer mot brukere jeg har en del erfaring med. Hvis en bruker har utrykt rasisme, homofobi, kvinnehata osv flere ganger, så forventer jeg mer av det fra personen. Jeg vet jo hva tråden handler om, så man kan jo da tenke seg noen lunde hva brukeren kommer til å skrive. En rasist kommer sannsynligvis ikke til å skrive noe nytt eller intelligent i en tråd om innvandring. I en tråd om feminisme hva forventer man at en antifeminist kommer til å skrive? I've heard it already.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kommer ikke på noen for øyeblikket, men det var en bruker her før i tiden, som jeg fikk litt sånn i vrangstrupa, en meget kverulerende person som aldri ble ferdig med sine argumenter. Jeg syntes det ble slitsomt, så etterhvert gadd jeg ikke lese denne personens innlegg i trådene.  Er ikke det helt naturlig da, at vi kan ikke like alle?!

Anonymkode: af6a3...ee4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte ganger leser jeg slike dumme innlegg - bare for å le av alle disse latterlige idiotene, som tydeligvis klarer å lire av seg slikt unødvendig tullball...

Anonymkode: 65095...a37

AnonymBruker
Skrevet

Er bare at... enkelte skriver det samme igjen og igjen. What's the point når man vet hva h*n kommer til å skrive om tema uansett?

Skrevet

Bryr meg fint lite om jeg liker de eller ikke, dersom innlegget er av betydning. 

Men at noen vil fremheve seg selv i forskjellige tråder, ved å være spydige- det er egentlig vært å overse. 

AnonymBruker
Skrevet

Overser de som lager hjelp-meg-tråder som kritiserer de som faktisk kommer med råd og er spydig tilbake. Det samme gjelder de som stortsett er negative eller nedlatende. De som går inn i tråder de egentlig ikke har interesse av, men bare lager f**nskap. Heldigvis er andre brukere blitt flinkere til å ignorere de, og fortsetter diskusjonen i saklig tone. 

Anonymkode: 7ee13...16f

Skrevet
Den 27.6.2016 at 1.53, Sitronvann skrev:

Sant å si er det ikke alltid lett å vite hvordan man formulerer seg når man skriver. Jeg hadde brydd meg lite om jeg liker personen eller ikke, men om det personen skriver om er av betydning eller interesse. Dersom noen likevel kverulerer for å kverulere er det ikke alltid jeg ser meningen i det. Noen kan missoppfatte det du skriver, eller vil kanskje dra i gang en diskusjon. Andre blir irritert, og synes det jeg skriver er tull, påstår de selv( noen ganger er jeg enig i det, andre ganger er det folk som ikke kan begrunne påstanden skikkelig, og da tar jeg det heller ikke veldig seriøst). Men at noen kommer med masse skriblerier 'bare' for sensasjonens skyld, der man bare skriver en hel masse- ikke særlig smart, men hører til i vår tidsalder med sosiale medier. 

Skrevet

Jeg har funnet en enkel løsning på sånt. Brukere som stadig tar opp samme tema og gnåler om det samme, ofte med negativ vinkling, de blokkerer jeg. Det er verken interessant å lese hva de skriver eller å diskutere med dem. 

Skrevet

Jeg leser alle innlegg. Jeg har troen på at alle kan glimte til med både idioti og smarte innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...