Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hey! Har lagt merke til at det er en del her inne som holder på i aksjemarkedet. Hva er deres planer i forbindelse med Brexit? Jeg skal investere for første gang, og tenkte å bruke 60% av kapitalen på fond med middels risiko og avkastning, og 40 % på enkeltaksjer som forhåpentligvis kan kjøpes litt billigere nå. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper noen her kan svare på (jeg handler ikke basert på råd gitt her, men setter pris på innspill. Jeg kommer uansett ikke til å satse penger jeg ikke har råd til å tape)

Tror dere markedet skal ytterligere ned i uken(e) som kommer? Er det lurt å vente, eller bør jeg kjøpe i morgen (som jeg har lyst til)?

Noen tanker om DNB/Norwegian som kortsiktige investeringer?

Noen tanker om Superfondet/ DNB Globale markeder/DNB Nordic technology som langsiktige?

Ellers noen tanker eller tips verdt å dele?

Anonymkode: 2de85...99b

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skal du investere og hvorfor har du bestemt deg akkurat nå for å begynne å investere? Kan du økonomi fra før? Utdannelse? Alder?

Anonymkode: a4215...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Ingen utdannelse utenom VGS, 28 år og ingen erfaring med aksjemarkedet. Jeg tenkte å begynne med ca 10 000,- deretter 5000 i månedlig sparing. Har lest meg opp litt siden nyttår, men ikke hatt tid til å investere noe før nå. Jeg tenkte dette var et fint tidspunkt å begynne siden mye er "på salg" på grunn av Brexit. Planen er å lære mer, forhåpentligvis tjene litt på sikt, og den beste måten å gjøre det på er vel ved å være aktiv.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Planen er å lære mer, forhåpentligvis tjene litt på sikt, og den beste måten å gjøre det på er vel ved å være aktiv.

De som er aktive tjener faktisk mindre i snitt enn de som bare kjøper noen "kjedelige" aksjer og beholder dem i mange år. Det er fordi de fleste ikke er så flinke som de tror, og fordi det koster penger å kjøpe og selge aksjer.

Anonymkode: 312dc...6f3

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor jeg tenkte å ha 80% av kapitalen i langsiktige "trygge" aksjer/fond og bare 20% i enkeltaksjer/spennende saker :) 

Hva med deg, hvordan investerer du, og har du gjort noen endringer eller har noen tips nå som markedet er som det er i forbindelse med Brexit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...