Gå til innhold

Hvorfor får slemme kommentarer så mange likerpoeng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakker om her på kvinneguiden. Ser ofte at når folk kommenterer noe fint så får de bare 1 eller 2 likerpoeng, men når noen skriver noe slemt så får de masse poeng. Ser dette selv om 99% av alle som kommenterer skriver fine ting, så "liker" alle den stygge kommentaren. For en stund siden så la jeg ut et bilde av kroppen min i bildetråden, og det var én person som skrev at jeg var stygg og kommentaren fikk 12 likerpoeng :( . 

Anonymkode: ab9de...e81

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dumt, og rart at det skjedde med deg (har sett at det er litt dårlig stemning i bilde-tråder i blant, men ikke så ille).

Selv liker jeg ikke direkte slemme kommentarer, men kan finne på å like sarkastiske/småfrekke som sier det jeg tenker inni meg - hvis det er morsomt eller "spot on" da. Velmente råd og hyggelige kommentarer til andre liker jeg sjeldent, tenker ikke på like det rett og slett, siden jeg ikke er den komplimentet eller rådet er rettet mot.

Endret av Gaea
Skrevet

Hva er slemt og hva er snilt? For meg er et slemt innlegg for eksempel. Vi må hjelpe asyl og flyktningene. Et snilt er, kast dem på hode og ræva ut så fort som mulig. Så igjen, hva er snilt og hva er slemt?

AnonymBruker
Skrevet

Kan være mange grunner til det. Når det gjelder bildet av kropp og ansikt, så kan mange bli irriterte over mennesker som poster bilde for å få ros og fine kommentarer. Noen misliker at andre driver med den type oppmerksomhetsjag. Noen liker å føle seg ovenpå mens de rakker ned på andre, de vet at kropp er et sårt punkt for mange og bruker det for å trykke ned andre. Noen liker å føle den type makt over andre mennesker sine følelser

Anonymkode: 2a94e...8b2

• Liker 1
Skrevet

Utrolig dårlig å kritisere deg sånn , ts. Og at flere trykket likes på den sier mer om dem. Har sett mange bilder i den tråden og enda ikke sett en eneste som er stygg. Fikk vedkommende kritikk av noen der inne da? Føler med deg:hug: Sånt skal ikke forekomme. Du er helt sikkert fin. Har sett andre også som har blitt kritisert, og de var langt i fra stygge. Noen må ha noe dritt å si for å føle seg vel selv vet du.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, wintergirl skrev:

Utrolig dårlig å kritisere deg sånn , ts. Og at flere trykket likes på den sier mer om dem. Har sett mange bilder i den tråden og enda ikke sett en eneste som er stygg. Fikk vedkommende kritikk av noen der inne da? Føler med deg:hug: Sånt skal ikke forekomme. Du er helt sikkert fin. Har sett andre også som har blitt kritisert, og de var langt i fra stygge. Noen må ha noe dritt å si for å føle seg vel selv vet du.

Ærlig talt. KG er ingen barnehage. Når man legger ut bilde av sin kropp. Så får man ærlige svar og det må man takle. Det er faktisk lov her i landet å si at noe er stygt og noe er pent. Om man ikke tåler hva andre måtte mene, kutt ut diskusjon og spesielt bilde av seg selv.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Gothminister skrev:

Ærlig talt. KG er ingen barnehage. Når man legger ut bilde av sin kropp. Så får man ærlige svar og det må man takle. Det er faktisk lov her i landet å si at noe er stygt og noe er pent. Om man ikke tåler hva andre måtte mene, kutt ut diskusjon og spesielt bilde av seg selv.

Internett generelt er ingen barnehage og alle som er på fb, twitter , insta ++++++++++++++++++++ All dritt som alle skal være med på om dagen må tåle dritt ja, på alle mulige måter.  Sånn er det når man eksponerer seg. Men man har også lov til å reagere på hvor tette enkelte er i huet, selv om det ikke kommer som noe overraskelse.  En ting er å ha forskjellige meninger, men personangrep er overhodet ikke greit. Skal alt være tillatt så bør vi ikke ha moderatorer her heller. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Internett generelt er ingen barnehage og alle som er på fb, twitter , insta ++++++++++++++++++++ All dritt som alle skal være med på om dagen må tåle dritt ja, på alle mulige måter.  Sånn er det når man eksponerer seg. Men man har også lov til å reagere på hvor tette enkelte er i huet, selv om det ikke kommer som noe overraskelse.  En ting er å ha forskjellige meninger, men personangrep er overhodet ikke greit. Skal alt være tillatt så bør vi ikke ha moderatorer her heller. 

De som virkelig er teite, om man skal bruke det om folk. Er dem som legger ut bilde av seg selv og ikke tåler kommentarer. Og selvsagt så bør man reagere på dem som kun hetser. Men på en annen side. Så bør også den som legger ut. Få litt inn i sitt hode.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Gothminister skrev:

Anstendighet og folkeskikk gjelder også på internett. At du har lov til å si noe betyr ikke at det er akseptabelt. Jeg er så lei av slike misforståtte "frihetsforkjempere"......

Anonymkode: 79317...c2b

• Liker 6
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 time siden, Gothminister skrev:

Hva er slemt og hva er snilt? For meg er et slemt innlegg for eksempel. Vi må hjelpe asyl og flyktningene. Et snilt er, kast dem på hode og ræva ut så fort som mulig. Så igjen, hva er snilt og hva er slemt?

Om du alvorlig talt ikke vet forskjellen på hva som er snilt og hva som er slemt så er det noe galt med deg.

Og bare for å nevne det det eksemplet du kom opp med der er verken snilt eller slemt.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Anstendighet og folkeskikk gjelder også på internett. At du har lov til å si noe betyr ikke at det er akseptabelt. Jeg er så lei av slike misforståtte "frihetsforkjempere"......

Alt som ytres er akseptabelt, men man må ikke respektere det. Ytringsfrihet skal aksepteres. Uansett mening. Jeg er så lei dem som ønsker et samfunn med sensur.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Gothminister skrev:

Ærlig talt. KG er ingen barnehage.

Lol, dagens

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Om du alvorlig talt ikke vet forskjellen på hva som er snilt og hva som er slemt så er det noe galt med deg.

Og bare for å nevne det det eksemplet du kom opp med der er verken snilt eller slemt.

Igjen går du på person. Ja da er det noe galt med meg. Jeg aner ikke hva du måtte mene er slemt eller stygt når det kommer til utseende eller ytringer. Men du av alle, verdensmesteren, du vet. For et fantastisk menneske du er med dine egenskaper.

AnonymBruker
Skrevet

Alt som ytres er akseptabelt, men man må ikke respektere det. Ytringsfrihet skal aksepteres. Uansett mening. Jeg er så lei dem som ønsker et samfunn med sensur.

Nei, det er det ikke!

At en ytring er lovlig, betyr ikke at den er akseptabel. Det er ikke sensur å forvente at folk oppfører seg ordentlig. Ytringsfriheten beskytter deg heller ikke mot negative reaksjoner på det du fremsetter.

Hvorfor er du i mot alminnelig folkeskikk og høflighet?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol, dagens

Enkelte ser ut til og tro det. Er man på, må man tåle. Sutring er en uting og hører hjemme i en barnehage.

Skrevet

De som virkelig er teite, om man skal bruke det om folk. Er dem som legger ut bilde av seg selv og ikke tåler kommentarer. Og selvsagt så bør man reagere på dem som kun hetser. Men på en annen side. Så bør også den som legger ut. Få litt inn i sitt hode.

Personlig syns jeg at de som liker å spre kvalme og aldri har noe positivt å si er utrolig rundt teite. Ja, alle bør tenke seg om når de legger ut på Internett da det er fullt av uhyggelige mennesker rundt omkring. Men som sagt, så skal man få lov til å reagere på når det blir for mye dritt.  Det er ikke for moro skyld at de har laget program om nett troll , folk som elsker å slenge dritt/komme med trusler til andre. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke!

At en ytring er lovlig, betyr ikke at den er akseptabel. Det er ikke sensur å forvente at folk oppfører seg ordentlig. Ytringsfriheten beskytter deg heller ikke mot negative reaksjoner på det du fremsetter.

Hvorfor er du i mot alminnelig folkeskikk og høflighet?

Som sagt. Alt av ytringer er akseptable og flotte faktisk. Spennende med ytringer, jo mer ekstremt, jo bedre synes jeg. Selv om jeg er sterkt i mot. Nei til sensur og eliten som vil styre debatter og meninger. Ja til fri ytringer uten begrensning.

Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Personlig syns jeg at de som liker å spre kvalme og aldri har noe positivt å si er utrolig rundt teite. Ja, alle bør tenke seg om når de legger ut på Internett da det er fullt av uhyggelige mennesker rundt omkring. Men som sagt, så skal man få lov til å reagere på når det blir for mye dritt.  Det er ikke for moro skyld at de har laget program om nett troll , folk som elsker å slenge dritt/komme med trusler til andre. 

Trusler er en uting. Enig. Det er lov å reagere og skrive det man ønsker til dem som hetser.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gothminister skrev:

Som sagt. Alt av ytringer er akseptable og flotte faktisk. Spennende med ytringer, jo mer ekstremt, jo bedre synes jeg. Selv om jeg er sterkt i mot. Nei til sensur og eliten som vil styre debatter og meninger. Ja til fri ytringer uten begrensning.

Så lenge de ikke ytrer en bønn mens de slakter kua

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge de ikke ytrer en bønn mens de slakter kua

Det må de gjerne gjøre i eget land og ikke presse tøv inn på oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...