AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 For 9 dager siden kjøpte jeg en pesto fra dette merket. Og oppdaget en alvorlig feil i ingredienslisten (osten Grana Padano DOP ble oppgitt å inneholde egg(!!!) som hovedingrediens.....) Jeg brukte kontaktskjemaet på nettstedet, og sendte en henvendelse forrige søndag. Ingen svar. Nå har det gått 1 uke og 1 dag, så da går jeg ut i fra at de ikke gidder å svare. Sånt irriterer meg. Tror ikke at jeg velger produkter fra dette merket igjen. En ting er at de har graverende feilmerking på produkter. Men at de ikke engang gidder å svare på henvendelser, er for meg et stort nei til varemerket. Anonymkode: 682d7...8f2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Skriv om dette i mat fra bunnen gruppa på face. Skal du se folk engasjerer seg bedre. Anonymkode: a323b...446 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For 9 dager siden kjøpte jeg en pesto fra dette merket. Og oppdaget en alvorlig feil i ingredienslisten (osten Grana Padano DOP ble oppgitt å inneholde egg(!!!) som hovedingrediens.....) Jeg brukte kontaktskjemaet på nettstedet, og sendte en henvendelse forrige søndag. Ingen svar. Nå har det gått 1 uke og 1 dag, så da går jeg ut i fra at de ikke gidder å svare. Sånt irriterer meg. Tror ikke at jeg velger produkter fra dette merket igjen. En ting er at de har graverende feilmerking på produkter. Men at de ikke engang gidder å svare på henvendelser, er for meg et stort nei til varemerket. Anonymkode: 682d7...8f2 Fordi det er eggehvite i den. Anonymkode: 8846f...492 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er eggehvite i den. Anonymkode: 8846f...492 Eggehvite i Grana Padano DOP? Link, please.... Anonymkode: 682d7...8f2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriv om dette i mat fra bunnen gruppa på face. Skal du se folk engasjerer seg bedre. Anonymkode: a323b...446 Neitakk, den gruppa vil jeg ikke være med i. Jeg har ganske gode kunnskaper om mat og matlaging, og vil ikke være offentlig med i en gruppe der mye handler om "idiot-spørsmål". Hadde jeg meldt meg inn der, hadde nok mange av mine matglade venner fått hakeslepp.... Anonymkode: 682d7...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eggehvite i Grana Padano DOP? Link, please.... Anonymkode: 682d7...8f2 Her Anonymkode: 8846f...492 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eggehvite i Grana Padano DOP? Link, please.... Anonymkode: 682d7...8f2 https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=2C1WSCB_enNO0537NO0537&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Grana+Padano+DOP+egg Anonymkode: 1bf49...c5f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 Det brukes et enzym som heter Lyzosym i ysteprosessen som er utvunnet fra eggehvite. Så Jacobs har rett og du har feil ts. Greit å være sikkert før man er kjepphøy Anonymkode: be2ec...716 13
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her Anonymkode: 8846f...492 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=2C1WSCB_enNO0537NO0537&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Grana+Padano+DOP+egg Anonymkode: 1bf49...c5f 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det brukes et enzym som heter Lyzosym i ysteprosessen som er utvunnet fra eggehvite. Så Jacobs har rett og du har feil ts. Greit å være sikkert før man er kjepphøy Anonymkode: be2ec...716 1 minutt siden, Margit Spat skrev: Her La oss nå virkelig håpe at osten ikke inneholder nok konserveringsmiddel til at det er på sin plass å føre det opp som hovedingrediens, slik TS reagerte på ... Anonymkode: 468f4...957 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det brukes et enzym som heter Lyzosym i ysteprosessen som er utvunnet fra eggehvite. Så Jacobs har rett og du har feil ts. Greit å være sikkert før man er kjepphøy Anonymkode: be2ec...716 Jeg er ikke kjepphøy. Men jeg har lært at en ingrediensliste skal liste opp ingrediensen i rekkefølge, etter hvor stor andel ingrediensen utgjør. I Grana Padano er det 98% melk, eller deromkring. Altså er ikke hovedingrediensen egg (som det sstår på pesto-esken jeg kjøpte) En av mine venninner er superallergisk mot egg, og hun reagerer ikke på Grana Padano. Uansett: Mitt poeng var at det er ikke tillitsvekkende at man ikke får svar på forbrukerspørsmål. Anonymkode: 682d7...8f2 2
Chizue Skrevet 27. juni 2016 #12 Skrevet 27. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kjepphøy. Men jeg har lært at en ingrediensliste skal liste opp ingrediensen i rekkefølge, etter hvor stor andel ingrediensen utgjør. I Grana Padano er det 98% melk, eller deromkring. Altså er ikke hovedingrediensen egg (som det sstår på pesto-esken jeg kjøpte) En av mine venninner er superallergisk mot egg, og hun reagerer ikke på Grana Padano. Uansett: Mitt poeng var at det er ikke tillitsvekkende at man ikke får svar på forbrukerspørsmål. Anonymkode: 682d7...8f2 Nei, men det står jo at de som er allergisk kan reagere mot melk og egg, fordi det inneholder egg og melk Allergenene er jo listet opp. Så de som er veldig allergisk-eller hyperallergisk må tenke seg om før de kjøper og spiser dette produktet, men slike personer har gjerne med seg EpiPen om de får dette i seg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #13 Skrevet 27. juni 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke kjepphøy. Men jeg har lært at en ingrediensliste skal liste opp ingrediensen i rekkefølge, etter hvor stor andel ingrediensen utgjør. I Grana Padano er det 98% melk, eller deromkring. Altså er ikke hovedingrediensen egg (som det sstår på pesto-esken jeg kjøpte) En av mine venninner er superallergisk mot egg, og hun reagerer ikke på Grana Padano. Uansett: Mitt poeng var at det er ikke tillitsvekkende at man ikke får svar på forbrukerspørsmål. Anonymkode: 682d7...8f2 Skal ikke se bort i fra at de kanskje er litt i manko på kontoret pga. sommertid, og derfor heller tar av seg mer alvorligere henvendelser og ikke en henvendelse basert på feil antakelse? Anonymkode: 2cf92...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #14 Skrevet 27. juni 2016 Sikkert bare en glipp. Send purring. Svarer de ikke på den kan du få lov til å klage. Anonymkode: 7ed96...e10
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #15 Skrevet 28. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert bare en glipp. Send purring. Svarer de ikke på den kan du få lov til å klage. Anonymkode: 7ed96...e10 Enig. Det blir litt i overkant kjapt å konstatere at de "ikke gidder å svare" på henvendelser. Det kan være en uheldig glipp. Anonymkode: 60800...98e
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #16 Skrevet 28. juni 2016 1 uke er ingen når det er snakk om kontaktskjema. Men står det som hovedingrediens nr 1 eller etter melk? Anonymkode: 1bf49...c5f
NG. Skrevet 30. juni 2016 #17 Skrevet 30. juni 2016 Den 27.6.2016 at 22.15, AnonymBruker skrev: For 9 dager siden kjøpte jeg en pesto fra dette merket. Og oppdaget en alvorlig feil i ingredienslisten (osten Grana Padano DOP ble oppgitt å inneholde egg(!!!) som hovedingrediens.....) Jeg brukte kontaktskjemaet på nettstedet, og sendte en henvendelse forrige søndag. Ingen svar. Nå har det gått 1 uke og 1 dag, så da går jeg ut i fra at de ikke gidder å svare. Sånt irriterer meg. Tror ikke at jeg velger produkter fra dette merket igjen. En ting er at de har graverende feilmerking på produkter. Men at de ikke engang gidder å svare på henvendelser, er for meg et stort nei til varemerket. Anonymkode: 682d7...8f2 Hei, Unil svarte deg på henvendelsen 20.06.2016, kanskje svaret har havnet i søppelposten din? Her er svaret du fikk: Takk for din henvendelse. Grana Padano DOP inneholder lysozym fra egg. Derfor er egg merket som allergen, da lysozym er utvunnet fra egg. Osten inneholder ikke egg som en ingrediens. Rekkefølgen på allergenmerkingen er ikke mengdebasert. Kun for å vise hvilke allergener som inngår i osten. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en god dag videre. Vennlig hilsen Unil forbrukerkontakt Mvh NorgesGruppen v/Juliana 14
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #18 Skrevet 30. juni 2016 Blir mer og mer pinlig for deg dette ts. Anonymkode: be2ec...716 3
ajarRun Skrevet 30. juni 2016 #19 Skrevet 30. juni 2016 18 minutter siden, NG. skrev: Hei, Unil svarte deg på henvendelsen 20.06.2016, kanskje svaret har havnet i søppelposten din? Her er svaret du fikk: Takk for din henvendelse. Grana Padano DOP inneholder lysozym fra egg. Derfor er egg merket som allergen, da lysozym er utvunnet fra egg. Osten inneholder ikke egg som en ingrediens. Rekkefølgen på allergenmerkingen er ikke mengdebasert. Kun for å vise hvilke allergener som inngår i osten. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en god dag videre. Vennlig hilsen Unil forbrukerkontakt Mvh NorgesGruppen v/Juliana Er du faktisk NorgesGruppen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå