Gå til innhold

Hvordan få et A3 liv

Anbefalte innlegg

Gjest Sitronvann
Skrevet

Jeg syns av og til at livet er dørgende kjedelig. Hele denne hus, barn, familie, hobbyer, karriere og sunnhetspakka. Og jeg føler ikke at det er et liv jeg vil leve. Altså A4. Samtidig... så har jeg ingen ønsker om å leve på skråplanet, og dit er jeg ikke på vei heller. Heldigvis. Og bortsett fra tanker om et opphold i jungelen (min største drøm) er det fint lite ved livet som interesserer meg. 

Feks blir jeg helt matt av å gå rundt i butikker. Klær, mat, ukeblader osv. Alt den der massekonsumeringen, alt det jaget etter Må Ha. 

Hadde det vært mulig å samle minst mulig av eiendeler i en bitte liten helårsbolig med nødvendigheter (vann/kloakk) langt fra mennesker, er det noe jeg ville glatt gått for. Men når dette ikke går. Hva da? Eller, når jeg tenker at det IKKE går, hva da.

Er det noen her som har valgt annerledes, som lever et A3  og ikke A4 liv som vil dele tanker rundt det? 

Jeg går på veggen snart.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Micki*
Skrevet

Jeg tenkte at når jeg får meg et A4 liv blir sikkert jeg også lei, men da skal jeg få meg en snodig hobby. Noe litt rart som er veldig spennende. Hva det blir får man se men har noen ideer. 

Er det ikke noe annet du kunne tenkt deg å gjort eller holdt på med da? 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Sitronvann skrev:

Hadde det vært mulig å samle minst mulig av eiendeler i en bitte liten helårsbolig med nødvendigheter (vann/kloakk) langt fra mennesker, er det noe jeg ville glatt gått for. Men når dette ikke går. Hva da? Eller, når jeg tenker at det IKKE går, hva da.

Er det noen her som har valgt annerledes, som lever et A3  og ikke A4 liv som vil dele tanker rundt det? 

Det går hvis du vil. Jobb med å finn løsninger.

Først: Skriv ned målene + finn inspirasjon fra andre som har valgt et slikt liv som du ønsker

Deretter: Skriv ned hva som må til for å oppnå målene, lag delmål, sett tidsfrister, sett i gang! :sol:

Lykke til! :hjerte:

(Du finner mye på nettet, om mennesker som har valgt å leve slik som du beskriver at du ønsker)

Anonymkode: 80998...5b0

• Liker 1
Gjest Sitronvann
Skrevet
11 minutter siden, Micki123 skrev:

Jeg tenkte at når jeg får meg et A4 liv blir sikkert jeg også lei, men da skal jeg få meg en snodig hobby. Noe litt rart som er veldig spennende. Hva det blir får man se men har noen ideer. 

Er det ikke noe annet du kunne tenkt deg å gjort eller holdt på med da? 

Ikke som jeg klarer å beholde interessen for akkurat nå hvertfall. Jeg skulle virkelig ønske at et A4 liv var nok, men det er for meg ganskje tomt. 

Æsj jeg vet ikke helt hva det er. Jeg bare føler det er noe jeg vil men så får jeg ikke helt tak i hva.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sitronvann skrev:

Jeg syns av og til at livet er dørgende kjedelig. Hele denne hus, barn, familie, hobbyer, karriere og sunnhetspakka. Og jeg føler ikke at det er et liv jeg vil leve. Altså A4. Samtidig... så har jeg ingen ønsker om å leve på skråplanet, og dit er jeg ikke på vei heller. Heldigvis. Og bortsett fra tanker om et opphold i jungelen (min største drøm) er det fint lite ved livet som interesserer meg. 

Feks blir jeg helt matt av å gå rundt i butikker. Klær, mat, ukeblader osv. Alt den der massekonsumeringen, alt det jaget etter Må Ha. 

Jeg går på veggen snart.

"

I USA har det længe været populært at smide de fleste af sine ejendele ude og leve minimalistisk. Nu har trenden også ramt Europa. " http://www.dr.dk/levnu/psykologi/filosof-derfor-hitter-den-minimalistiske-livsstil-0

Du kan søke litt på bl.a. simple living

Gjest Sitronvann
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går hvis du vil. Jobb med å finn løsninger.

Først: Skriv ned målene + finn inspirasjon fra andre som har valgt et slikt liv som du ønsker

Deretter: Skriv ned hva som må til for å oppnå målene, lag delmål, sett tidsfrister, sett i gang! :sol:

Lykke til! :hjerte:

(Du finner mye på nettet, om mennesker som har valgt å leve slik som du beskriver at du ønsker)

Tusen tusen takk for et positivt dytt! :) <3

AnonymBruker
Skrevet

"Morten Brask ejer 172 ting: Jeg føler mig fri og let når jeg smider noget ud

Det er blevet en trend at leve minimalistisk.

Forfatteren Morten Brask ejer seks par bukser, et armbåndsur og fire æggebægre. Han ejer lidt flere ting end det, men markant færre end de fleste; 172 ting i alt."

http://www.euroman.dk/mennesker/morten-brask-ejer-172-ting-jeg-foler-mig-fri-og-let-nar-jeg-smider-noget-ud

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sitronvann skrev:

Jeg kjenner godt til dette konseptet allerede men takk for påminnelsen :)

Fint! :) Takk for svar! Lykke til! :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Sitronvann skrev:

Tusen tusen takk for et positivt dytt! :) <3

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :blomst:

Bare hyggelig :)

Lykke til :hjerte:

Gjest Sitronvann
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint! :) Takk for svar! Lykke til! :hjerte:

Tusen takk! :)

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Sitronvann skrev:

Ikke som jeg klarer å beholde interessen for akkurat nå hvertfall. Jeg skulle virkelig ønske at et A4 liv var nok, men det er for meg ganskje tomt. 

Æsj jeg vet ikke helt hva det er. Jeg bare føler det er noe jeg vil men så får jeg ikke helt tak i hva.

Du nevnte naturen, en bitteliten helårsbolig langt fra folk. Og Ja :) det er mulig!

Følg dine drømmer :klem:

Skrevet (endret)

Å ikke være en del av konsumersamfunnet er vel ikke å velge et annerledes liv egentlig siden dette med gjenbruk, less is more osv er trendy, da er det vel tvert imot veldig IN og A4.. 

Det å ha rutiner, jobb, hus og gjeld og mobiltelefon trenger ikke bety at livet ditt er A4 heller, det er mye mer hva du gjør det til enn noe annet. For eksempel det å velge en uvanlig hobby - nå er jo trening og toppturer også trendy, sammen med padling og sykling, løping og alt det der - men klatring har ikke helt tatt av ennå, eller flyging (paraglider for eksempel, fallskjerm,,) Du kan bygge deg et mikrofly, ta flysert, :D Mc lappen eller starte banekjøring - er du attpåtil jente er du i allefall ikke A4! 

Endret av Carrot
skrivefeil
  • Liker 1
Gjest Sitronvann
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du nevnte naturen, en bitteliten helårsbolig langt fra folk. Og Ja :) det er mulig!

Følg dine drømmer :klem:

Ja, men jeg føler på at det er noe mer. 

Gjest Sitronvann
Skrevet
3 minutter siden, Carrot skrev:

Å ikke være en del av konsumersamfunnet er vel ikke å velge et annerledes liv egentlig siden dette med gjenbruk, less is more osv er trendy, da er det vel tvert imot veldig IN og A4.. 

Det å ha rutiner, jogg, hus og gjeld og mobiltelefon trenger ikke bety at livet ditt er A4 heller, det er mye mer hva du gjør det til enn noe annet. For eksempel det å velge en uvanlig hobby - nå er jo trening og toppturer også trendy, sammen med padling og sykling, løping og alt det der - men klatring har ikke helt tatt av ennå, eller flyging (paraglider for eksempel, fallskjerm,,) Du kan bygge deg et mikrofly, ta flysert :D Mc lappen eller starte banekjøring - er du attpåtil jente er du i allefall ikke A4! 

Jeg anser ikke gjenbruk og less is more etc som A4. Tvert imot. Det er veldig lite A4. Stadig konsumering, enten det er nytt eller brukt, det er A4.

Tusen takk for forslag, jeg skal se på hva som bygger interesse hos meg. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sitronvann skrev:

Ja, men jeg føler på at det er noe mer. 

Jeg er sikker på at du finner ut hva dette noe mer er :)

Sett i gang og drøm :hjerte:

Kanskje er det ett eller flere mennesker som du ønsker å dele dette nye livet med? Kanskje kjenner du dem allerede, kanskje har dere ikke møttes ennå?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva drømmer du om? Hva ønsker du å gjøre i livet? Hva liker du å gjøre? For det er jo det aller viktigste? Spiller ingen rolle hva det er, om det er noe mange eller få gjør.

Anonymkode: 42343...e26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og @Sitronvann har du en eller flere lidenskaper i livet ditt? Det er viktig å dyrke lidenskapene sine. Og jeg tenker at lidenskapene dine får en stor betydning i dette nye livet ditt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...