AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har kjøpt hus, og nå vil jeg ha inneplanter Har nå kjøpt kaktus og en fredslilje, tenker å kjøpe mange flere. Orkidé kanskje, og flere grønne planter. Har forstått at noen planter liker mørke, noen må ha mye lys, vanning er individuelt osv, men hvilke inneplanter liker du? Er de lettstelte? (Hva nå enn det betyr). Anonymkode: 02aab...c47
Gjest HappyWaffle Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Jeg hater planter med blomster av en eller annen grunn må ha grønne planter. Av og til kjøper jeg meg en rosebukett
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 1 time siden, HappyWaffle skrev: Jeg hater planter med blomster av en eller annen grunn må ha grønne planter. Av og til kjøper jeg meg en rosebukett Det gir mening Fredsliljen har en anonym blomst, og ser for meg en stue fylt med grønne planter og en bukett på bordet som får blomsteroppmerksomheten Har lyst å prøve en Orkidé på kjøkkenet, men det som er dumt med den er at den ser så stusselig ut når blomstene er visne. Hadde derfor tenkt å stue den vekk i kjelleren i den tiden Anonymkode: 02aab...c47
Gjest PetterPanne Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Leste: hvilke implantater liker du? På tide å legge seg tror jeg Forresten er svaret mitt at jeg ikke liker implantater, jeg liker damene mine naturlige. God natt
Zienna Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har kaktus, sukkulenter, "Pengeblomst" (tror den er en sukkulent) og to hvite orkideer. Et tips om orkidee er å sette dem i e høyt glass fylt med vann, og bare litt av røttene nedi vannet. Da er de dekorative i vinduet selv når de ikke blomstrer. Jeg skifter vann 1 gang i uka, og de blomstrer igjen og igjen.
Lauge Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har masse kaktuser og kjøttetende planter. Og et par andre, litt mer praktiske; som Aloe Vera og diverse krydderplanter. :-) 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Jeg er veldig glad i eføy, hortensia og marmorplante. Synes alle tre er ganske enkle å få til. Anonymkode: cc1fd...62a
fresia Skrevet 28. juni 2016 #8 Skrevet 28. juni 2016 jeg har en hvit orkidé, kaktuser, pengetre, eføy, pletter i luften og smaragdpalme. jeg er dårlig på å vanne... pletter i luften er kanskje vanskeligst og tørker fortere enn de andre. smaragdpalmen kan gå leeenge uten vann så den anbefales om du ønsker en fin og enkel plante :-) ellers synes jeg kaktuser og sukkulenter er fine. har lyst til å kjøpe litt større planter som kan stå på gulvet...
Vetdudet Skrevet 28. juni 2016 #9 Skrevet 28. juni 2016 Kala, orkidéer, dvergfjærpalmer og en stor bjørkefiken har jeg. Jeg liker best grønne planter, jeg føler de er enklest å ta hånd om Men nå er kalaen min begynt å visne litt, tror kanskje det har vært for varmt i sommer.
Nautika Skrevet 28. juni 2016 #10 Skrevet 28. juni 2016 Jeg har omtrent bare orkideer. Bytter på flere planter så det alltid står et par fremme som blomstrer. Resten står oppå et vitrineskap og godgjør seg frem til neste blomstring
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 Jeg liker best arekapalme, elefantfot og grønnrand veldig godt. Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at eføy er en kjerringplante, så den kommer ikke inn i mitt hus. Har mange orkideer, og de som ikke er i blomst setter jeg på soverommet til de er klare igjen. Anonymkode: e5184...760
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 Den 27.6.2016 at 22.56, Zienna skrev: Jeg har kaktus, sukkulenter, "Pengeblomst" (tror den er en sukkulent) og to hvite orkideer. Et tips om orkidee er å sette dem i e høyt glass fylt med vann, og bare litt av røttene nedi vannet. Da er de dekorative i vinduet selv når de ikke blomstrer. Jeg skifter vann 1 gang i uka, og de blomstrer igjen og igjen. Takk for tips Har sett på Pengetre, synes de har nydelige blader. Er det det samme? Den 27.6.2016 at 23.20, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i eføy, hortensia og marmorplante. Synes alle tre er ganske enkle å få til. Anonymkode: cc1fd...62a Disse har jeg ikke sett. Har trodd de var vanskelig å få til 18 timer siden, fresia skrev: jeg har en hvit orkidé, kaktuser, pengetre, eføy, pletter i luften og smaragdpalme. jeg er dårlig på å vanne... pletter i luften er kanskje vanskeligst og tørker fortere enn de andre. smaragdpalmen kan gå leeenge uten vann så den anbefales om du ønsker en fin og enkel plante :-) ellers synes jeg kaktuser og sukkulenter er fine. har lyst til å kjøpe litt større planter som kan stå på gulvet... Smaragdplante er også en plante jeg har vurdert, det at du skriver dette overbeviser meg Større planter? Har sett på Arekapalme, fredslile, Sjømannstrøst, Dvergfjærpalme, Duftdracaena, Yuccapalme og noen andre. Det er mange fine 10 timer siden, Vetdudet skrev: Kala, orkidéer, dvergfjærpalmer og en stor bjørkefiken har jeg. Jeg liker best grønne planter, jeg føler de er enklest å ta hånd om Men nå er kalaen min begynt å visne litt, tror kanskje det har vært for varmt i sommer. Det er sant Blomster høres mer avansert ut, men det er ikke sikkert det er sånn da. Vanskelig med varme ja... De fleste planter vil tydeligvis ha "ikke direkte sollys". Har mest av vindusplass, og lite plass inn i rommet. Får gjøre litt plass 10 timer siden, Nautika skrev: Jeg har omtrent bare orkideer. Bytter på flere planter så det alltid står et par fremme som blomstrer. Resten står oppå et vitrineskap og godgjør seg frem til neste blomstring De er veldig populære, tenker selv å prøve en. Men de har alltid sett så rare ut uten blomst har jeg tidligere tenkt Men leser jo hvordan man kan stelle dem, får lyst å prøve. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker best arekapalme, elefantfot og grønnrand veldig godt. Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at eføy er en kjerringplante, så den kommer ikke inn i mitt hus. Har mange orkideer, og de som ikke er i blomst setter jeg på soverommet til de er klare igjen. Anonymkode: e5184...760 Hehehe, på samme måte som jeg har fått for meg at begoniaer, ildtopp og primula er Men eføy? Nei der er jeg ikke enig, det har vel med assosiasjoner å gjøre. En ildtopp har lurt seg inn som gave her flere ganger, men de dør bare i mitt hjem. Noen tror de er enkle, jeg tror jeg drukner dem eller noe. Hehe. Ellers synes jeg arekapalme og grønnrand er fine Anonymkode: 02aab...c47
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 Den 27.6.2016 at 23.04, Lauge skrev: Jeg har masse kaktuser og kjøttetende planter. Og et par andre, litt mer praktiske; som Aloe Vera og diverse krydderplanter. :-) Så fine de er De kjøttetende plantene er skumle synes jeg Anonymkode: 02aab...c47
Sarah Dee Skrevet 29. juni 2016 #15 Skrevet 29. juni 2016 Den eneste planten jeg har som har overlevd er et lite ginsengtre. Det trenger kun et halvt glass vann i uka, og det dør ikke av at jeg reiser hjem i en måned eller to. Det ser litt stusselig ut når jeg kommer tilbake, men det kommer seg fort.
Gjest MadameDeRosa Skrevet 29. juni 2016 #16 Skrevet 29. juni 2016 Palmer, kaktus, pengetre, sukkulenter, bregner, grønne planter, hawaiiroser...
Gjest GT-R Skrevet 3. juli 2016 #17 Skrevet 3. juli 2016 Jeg liker også best grønne inneplanter uten blomster på. Har et par av disse http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70038009/ og denne http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/46804005/. Og smaragdpalme, oliventre, gummifiken og bambus. Høres ut som en jungel hjemme hos meg nå, men de er fint fordelt over huset haha.
Gjest Ine Trikat Skrevet 3. juli 2016 #18 Skrevet 3. juli 2016 Gratulere med eget hus! 😁 Jeg liker en blanding av lyse og mørke og litt forskjellig ettersom hvordan lysbehov etc. er. Husk at du kan også flytte rundt etterhvert og føle deg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå