Gå til innhold

Flekker på utleiers sofa - Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte ut fra en delvis møblert leilighet hvor der er en lys sofa. I løpet av tiden jeg har bodd her har det selvfølgelig kommet litt flekker på den, og de skulle jeg da plikskyldig gjøre mitt beste for å fjerne i dag. Det ble litt bedre, og jeg bestemte meg for å ta det litt og litt i flere runder for å få vekk mest mulig.

Men såklart, etter jeg var ferdog med runde nr to, så ser jeg at det istedet har dukket opp HVITE flekker på den lys beige sofaen... Jeg er livredd for å få kjeft og bli belastet med en utgift jeg ikke kan klare. Har ikke råd til å legge ut for en ny sofa. Hva gjør jeg? Snur putene og lar styggsiden komme frem? Eller lar siden med de hvite flekkene være fremme? Later som ingenting? Man ser det kanskje ikke helt med en gang..... Faen altså, hvem finner på å ha en lys sofa uansett..? Kan det gå som vanlig bruk, er det å forvente at en lys sofa ikke forblir like jevn og lys?

Litt panikk her, altfor mye å gjøre nå i forbindelse med flyttingen, og dette her var bare ikke bra timing eller med i planene, kom med tips! Jeg er livredd.

Anonymkode: 974bd...a68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje det passerer som vanlig slitasje? Utleier kan ikke forvente at møbler ser like pene og ubrukte ut som da han/hun leide ut. Det er lov å bruke møblene selvfølgelig, og da er vel litt flekker å forvente på en sofa? 

Du har jo gjort alt du kunne for å fjerne flekkene og jeg tror nok sofaen ser bedre ut nå selv om den har litt lysere flekker?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan leie en teppe/møbelrenser å gå over sofaen? Disse koster ofte rundt 3-400 kroner å leie om du har mulighet for det. Om ikke annet kan du påpeke til huseier at du renset sofaen før du flyttet ut. 

Min erfaring er at jo mer man gnikker på slike flekker, jo verre blir de - og sterke vaskemidler misfarger gjerne sofaen rundt flekken slik at det gjør vondt verre.

Skrevet
6 timer siden, IsaLuna skrev:

Kanskje du kan leie en teppe/møbelrenser å gå over sofaen? Disse koster ofte rundt 3-400 kroner å leie om du har mulighet for det. Om ikke annet kan du påpeke til huseier at du renset sofaen før du flyttet ut. 

Min erfaring er at jo mer man gnikker på slike flekker, jo verre blir de - og sterke vaskemidler misfarger gjerne sofaen rundt flekken slik at det gjør vondt verre.

Når det er sagt, så er det ikke alle sofaer som kan vaskes eller renses. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utleier og ville tatt det som vanlig slitasje,

Anonymkode: ca957...c88

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...