Gå til innhold

Så Tynn,sliten og pjuskete!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hunnkatt, Knøtte heter hun.

hun blir 3år i august.

hun har hatt 3kull, nå når hun fikk sitt tredje kull i september, så bestemte jeg meg for og sterilisere henne. jeg vil tro at jeg angrer en del på det, den dag i dag!! jeg kjenner bare ikke min Knøtte igjen...

Knøtte ser pjuskete ut, hun ser sliten ut, også er hun så tynn!! og jeg vet ikke helt hva dette kan være, og det bekymrer meg litt... altså jeg gir henne, mat, vitaminer, godt,og MASSE MASSE kos...

Vi har beholdt datteren henne`s, hun er fra første kull. og hun er rund og fin i kroppen, rund og fin i ansiktet,og man kan se på Vesla(som hun heter), at hun har det bra, og at hun trives der hun bor.....

Men jeg er så bekymret for a gamlemor(Knøtte), hun er jo ikke gammel, men det ser slik ut... og jeg blir så trist av og se på henne, for hun ser så veldig syk ut.... :-(

jeg tror ikke hun tålte steriliseringen, i det hele tatt...

for hun spiser mindre, før var hun helt på trynet etter mat, og pratet mye, men nå!!!! nå er hun så treg, og kommer jeg ikke i dag, så kommer jeg i morra!!!!

og dette bekymrer meg SÅ veldig!! :(

er det noen her ute som kan gi meg noen tips, hva kan jeg gjøre!!

Vær så snill, en eller annen... hjelp meg...

er så bekymret for god jenta mi!! :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Regner med at du har vært hos vetrinær for helsesjekk?

Gjest Anonymous
Skrevet

Høres ut som katten din har mark.. Fått markkur i det siste?

Skrevet

Ja jeg tok helse sjekk, samtidig som hun ble sterilisert.

og det var ikke noe galt med henne, fikk jeg beskjed om. men det er aldri godt og vite da.

og hun fikk markur, for 3uker siden.

og hun har ikke mark, for hun har vært så og si mer inne enn ute,etter at jeg steriliserte henne:)

Skrevet

Steriliserte katter kan vel fort bli mindre terretoriehevdende, og når hun bor sammen med en yngre hunnkatt så kan det hende at denne har tatt over rollen som "sjefen i huset" og prøver å dominere over moren..

...som da fort gjør at moren trives dårligere og følgelig blir litt pjuskete. Spesielt siden du samtidig kommenterte at datteren ser helt strålende ut..

Følg litt med på dem når de befinner seg i samme rom, spesielt om de ikke vet at du ser dem - om den yngste katten på noen måte oppfører seg aggresivt eller om den andre "kryper" for henne..

Får håpe det IKKE er sånn, siden det er vanskelig å rette på - men absolutt en mulighet.

Skrevet

Ja, nå har det seg slik at det er knøtte som er sjefen!!

men dem freser til hverandre som andre katter.. men dem går bra sammen... dem sover i samme kurv om natta, ellers også. og dem spiser sammen, men dem freser litt innemellom da!! men ikke overdrevet for mye.

men vesla vet at det er knøtte som er sjefen. og vi koser like mye med dem begge to!!

det blir ikke gjort noe forskjells behandling!!

for det har jeg hatt problemer med før, for 6 år siden, og det gikk til Helvete!!

Skrevet

Pusen min har det ikke så godt med seg selv alltid. Da ligger hun inne og er sur i dagesvis. Bare ligger og ligger. Da har jeg begynt og "kaste" henne ut en gang om dagen, det hjelper på humøret hennes hvertfall

Gjest Anonymous
Skrevet

Høres jo ut som at katten din er nokså syk etter den beskrivelsen du gir. Du sier at veterinæren ikke fant noe galt med henne ifbm. steriliseringen, men plagene kom jo først etter at hun ble sterilisert. Kanskje en idè å ta en tur til dyrlegen igjen, det er klart at katten må feile noe når den går ned i vekt og blir pjuskete i pelsen. Håper du finnes ut av det og at katten blir sitt gamle jeg igjen.

Skrevet

Katten min ble også veldig tynn og litt pjusk rett etter steriliseringen, men hun ble sitt gamle jeg iløpet av en drøy måned. Prøv å kjøp kattungefor av god kvalitet på dyrebutikk og gi henne det en periode, det er veldig næringsrikt og kan hjelpe henne å komme fortere opp i vekt. Ikke gi henne boksemat eller slikt tull, det renner rett igjennom og gir liten næringsverdi. Har hun vært slik lenge bør du nok spandere en ny tur til dyrlegen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...