Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som assistent i en litt mindre kommune, får 145 kr i timen.

Anonymkode: 76658...991

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du regnet med tilleggene for kveld og helg da?

Anonymkode: dd446...77b

Jepp, hadde mye bedre for helg og kveld på forrige sommerjobb, men måtte jobbe på studiestedet og da var det på sykehjemmet jeg fikk jobb :( 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, johanan skrev:

Jepp, hadde mye bedre for helg og kveld på forrige sommerjobb, men måtte jobbe på studiestedet og da var det på sykehjemmet jeg fikk jobb :( 

Men minimumstimelønn i henhold til tariffavtale er jo ca 152 pr time og så kommer tillegg oppå det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men minimumstimelønn i henhold til tariffavtale er jo ca 152 pr time og så kommer tillegg oppå det.

Sykehjemmet er vel satt ut på anbud, uten krav til å følge KS-tariff, tenker jeg. Skjult sosial dumping i det offentlige...

Anonymkode: 84293...d84

AnonymBruker
Skrevet

Ufaglært og har jobbet siden februar, slutter nå i august (videre studier). Får 148kr i timen. Holder til i Rogaland.

Anonymkode: 2728d...db9

Skrevet
Den 10.7.2016 at 21.22, AnonymBruker skrev:

Sykehjemmet er vel satt ut på anbud, uten krav til å følge KS-tariff, tenker jeg. Skjult sosial dumping i det offentlige...

Anonymkode: 84293...d84

Jeg ble ganske overasket over timelønnen. Jeg ante ikke om dette var en feil eller hva det var. Måtte gjennom flere personer for å få vite lønnen. Jeg trodde de ville følge tariff, sykehjemmet ligger forresten i Hordaland. Lønnen er altfor lav i forhold til arbeidet på en underbemannet avdeling. Det skal vist være lønnsforhandlinger i  august..... Jeg er ferdig for sommeren da og kommer nok ikke tilbake

Skrevet

Jeg vet ikke eksakt timelønnen mine enda, fikk lønn i dag og har ikke sett lønnslippen. Men det står i kontrakten min at årslønnen er på 287 000-ish kr og det er på 35,5, t uke. Jeg prøvde å rekne meg fram til det og fant ut at det var vel ca 148 kr i timen som flere nevner? Som andre nevner, så er det litt nedtur ettersom jeg nesten har 10 kr mindre i timen en jeg hadde som tarifflønn i fjor i hotellbransjen. Med tilleggene jevner det seg vel ut. Her i kommunen er visst helgetillegg på 50 kr per time og 56 kr for kveldsstillegg, som altså er etter klokka 17.00. Nå jobber jeg en del kveldsvakter som varer til 22.40, så da jevner den lave timelønna seg veldig ut.

Skrevet

Jobber forresten i hjemmeteneste/hjemmesykepleien og med psykisk utviklingshemmede. Men det er kommunen som betaler lønna mi så det går akkurat på samme lønn som sykehjemsassistentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...