Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha en reparasjon på bilen nå. Bor i Oslo. Er prisen på verksteder høyere i Oslo enn i distriktene? Vet det er billigere i Sverige, men akkurat denne reparasjonen er dyrere der... Noen som kan anbefale meg et verksted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo om du er ute etter ett merkeverksted eller ikke? Men det er du kanskje ikke....?

Skrevet

Generelt koster det 200-300 kr mer i timen å bruke bilverksteder i oslo enn f.eks i østfold. Kan være mye å spare dersom det er en tidkrevende reparasjon!

Skrevet
Generelt koster det 200-300 kr mer i timen å bruke bilverksteder i oslo enn f.eks i østfold. Kan være mye å spare dersom det er en tidkrevende reparasjon!

Helt klart! Ring rundt i de mer perifere strøkene i Akershus og få pristilbud. Eneste problemet er selvsagft å komme seg tilbake til Oslo og til verkstedet igjen for å hente bilen.

Skrevet

Spørs veldig på hva jobb som skal gjøres. Jeg vil tro at verksteder med mye kunder vil jobbe fortest mulig for å få ned tiden (ok, dette kan jo ha andre negative sider). Når det gjelder delene, så er merkeverkstedene forpliktet til å KUN bruke originaldeler. Dette har sine absolutte fordeler, men såklart det hever prisen.

Åssen jobb er det snakk om?

Skrevet
Jeg vil tro at verksteder med mye kunder vil jobbe fortest mulig for å få ned tiden (ok, dette kan jo ha andre negative sider).

Bilverksteder har fast pris på alle jobber, beregnet utfra antatt antall timer jobben vil ta. De bruker ikke alltid like lang tid som det som er beregnet, men kunden må likevel betale den faste prisen (som skal oppgis på forhånd).

Skrevet

Dette gjelder i stor grad kjedeverksteder, jeg mener å huske at dette var noe lovgreier som kom for å roe ned diverse lugubre tendenser i bransjen.

Men det er fremdeles ting som går på timepris, og det er ikke alltid like logisk. Jeg har oppledv å bli krevd for to timers arbeid for å montere en bilstereo - en jobb som burde ta ca 10 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...