Gå til innhold

Er dere klar over at vi på trygd også betaler skatt!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere snakker om at vi på trygd snylter!? Vi betaler jo massevis i skatt, jeg hadde hatt masse mer å rutte med hvis jeg ikke måtte skatte. Les dere opp på saken FØR dere uttaler dere!

Anonymkode: d4c3b...b7d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg om de som klager. De vet det så godt selv, men må klage uansett. De er bare sure og gretne for de må jobbe med noe de egentlig ikke vil jobbe med. Må jo finne seg noe de liker da. Ikke minst er de stressa!!! STRESS MINDRE FOR FAEN! Stress gjør deg sur, og gammel.

Skrevet

Dette er vel en trolletråd. Men jeg får spille med. Du mener altså at hvis du får 1 million i gave og gir tilbake 200 000 til den du fikk pengene av så har gavegiveren totalt sett tjent penger på det?

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men du betaler skatt av pengene du FÅR fra de som jobber. 

Det blir som om min bestemor gir meg 500 kroner, så kommer hun på at hun trenger en 50-lapp til litt melk og sukker. Jeg gir hun da 50 kroner tilbake. Jeg har fremdeles fått 450 kroner. 

Anonymkode: 1086f...dfc

Seriøst, la oss holde oss til saken. Du prøver deg kanskje på fancy bokholderi, men la oss holde oss til fakta. Vi betaler skatt som alle andre!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men du betaler skatt av pengene du FÅR fra de som jobber. 

Det blir som om min bestemor gir meg 500 kroner, så kommer hun på at hun trenger en 50-lapp til litt melk og sukker. Jeg gir hun da 50 kroner tilbake. Jeg har fremdeles fått 450 kroner. 

Ja er vi ikke heldig? Må bli ufør du også da hvis du er så sjalu på det. Jeg jobber faktisk mye hardere enn dere som har en fast jobb og ikke er ufør. Tro det eller ei. Ikke minst er jeg mye mer aktiv enn de fleste av dere. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, la oss holde oss til saken. Du prøver deg kanskje på fancy bokholderi, men la oss holde oss til fakta. Vi betaler skatt som alle andre!

Ja la oss holde oss til fakta... Du betaler tilbake med penger du har fått.

Anonymkode: 4864f...508

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Dere betaler skatt med de offentlige midlene som dere får. Egentlig hadde dere ikke trengt å betale skatt i det hele tatt. Kunne bare fått litt mindre utbetalt. 

Håper du ser forskjellen:

Få 10 kr av staten, og betale 3 kr tilbake.

Få 10 kr av en bedrift som eksporterer varer til utlandet, og betale 3 kr til staten.

Hvem er det som egentlig bidrar til inntekter? 

Anonymkode: 15823...c0c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager? De fleste som går på trygd er for syke til å jobbe, et fåtall klarer å lure seg til penger men da synes jeg ikke man skal dra alle over en kam og kalle alle som går på trygd for snyltere!? 

Anonymkode: 0d1a8...de7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fancy faktisk. Takk for det. 

Fakta er at du betaler skatt av penger som du får. Penger som du ikke hadde fått om alle gikk på trygd. 

• Liker 16
Skrevet

Hva er greia? Det er ikke et argument og du skal ikke trenge å forsvare ovenfor andre at du har uføretrygd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere betaler skatt med de offentlige midlene som dere får. Egentlig hadde dere ikke trengt å betale skatt i det hele tatt. Kunne bare fått litt mindre utbetalt. 

Håper du ser forskjellen:

Få 10 kr av staten, og betale 3 kr tilbake.

Få 10 kr av en bedrift som eksporterer varer til utlandet, og betale 3 kr til staten.

Hvem er det som egentlig bidrar til inntekter? 

Anonymkode: 15823...c0c

Seriøst, kan vi la være med fancy bokholderi!?? La oss holde oss til FAKTA, vi betaler og skatt!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvis vi hadde betalt ingenting i skatt hadde du jo hatt ingenting å rutte med...

trygde penger kommer fra oljefondet og ikke skatten vi betaler inn.  skatten vi betaler inn går tilbake til samfunnet i form av skole. helsetjenester osv osv. men når en person får trygd er det som sagt fra oljefondet, de må også bidra til samfunnet med og betale skatt. så det er ingen som snylter på skatten du betaler inn 

Anonymkode: a8161...ec6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Aye skrev:

Ja er vi ikke heldig? Må bli ufør du også da hvis du er så sjalu på det. Jeg jobber faktisk mye hardere enn dere som har en fast jobb og ikke er ufør. Tro det eller ei. Ikke minst er jeg mye mer aktiv enn de fleste av dere. 

Please, elaborate. 

Anonymkode: 3dda9...f61

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

trygde penger kommer fra oljefondet og ikke skatten vi betaler inn.  skatten vi betaler inn går tilbake til samfunnet i form av skole. helsetjenester osv osv. men når en person får trygd er det som sagt fra oljefondet, de må også bidra til samfunnet med og betale skatt. så det er ingen som snylter på skatten du betaler inn 

Anonymkode: a8161...ec6

Så du snylter på oljefondet isteden? 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Dere betaler skatt av penger dere får. Vi arbeidende betaler skatt av penger vi mottar i retur for samfunnsnyttig arbeid. 

Anonymkode: 91af3...45f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Aye skrev:

Skulle bare mangle når du ikke har en jobb. Du har 9 timer mer enn meg om dagen som du kan bruke på å være aktiv. 

• Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Please, elaborate. 

Anonymkode: 3dda9...f61

Nytter ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...