Gå til innhold

Ny på LCHF, antall karber pr dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

har byttet fra lavkalori til LCHF i dag. Og i følge lifesum appen, som jeg bruker slavisk, bør jeg gå for en ekstrem-diett der inntaket er 20 gr karber pr dag. Jeg er så langt, etter frokost og lunsj, oppe i 9 og syns jeg klarer meg bra....men antar jo at en middag gir minst 10 karber, og deretter er det kvelds som sikkert gir noen karbs også. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å holde meg på så lite som 20 daglig? MÅ jeg virkelig det for å ned i vekt? er det mtp ketose kanskje? jeg har ikke tenkt at ketose er et must, men det er et must for meg å endre total livsstil fra høykarbo til lavkarbo, da jeg vet dette har gjort meg godt tidligere og har gått ned mye i vekt på dette tidligere (den gang telte jeg ikke karbs....og gikk ned 2 kg pr uke ca...) Det er flere år siden.

Håper noen kan komme med innspill her, tusen takk :) Jeg MÅ ned i vekt pga en operasjon jeg skal ha, må ned hele 12 kg.

Anonymkode: 33203...580

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen liker ketose, og da funker det bra.

Noen liker det ikke, da er det bedre å bare spise mindre kalorier.

Det eneste viktige er at du spiser nok proteiner og få nok kalorier. Hvordan fordeling av fett/karbohydrater er bør du ta ettersom hva som gjør deg komfortabel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...