AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har meldt inn en mann til forbrukertvisutvalget. Han og jeg gjorde en handel via Finn og han skylder meg en del penger. Jeg vet ikke så mye om mannens økonomi, men hva skjer hvis han ikke har penger til å gjøre opp for seg? Vet at namsmannen kan gå inn og pålegge lønnstrekk, men hva skjer hvis vedkommende knapt har råd til mat og det ikke er penger å ta av? Anonymkode: b6007...b57
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Da er pengene tapt. Du bør og nå gå til namnsmannen og få hjelp med å sikre kravet ditt. Den andre parten trenger ikke å være enig med din fremstilling av saken og han trenger heller ikke rette seg etter en avgjørelse i forbrukertvistutvalget. De avgir ingen rettskraftig dom. Akkurat som forsikringskagenemda. Får fiorsikringsselskaper en avgjørelse mot seg der, så trenger de ikke rette seg etter den avgjørelsen. Derfor går skjelden eller aldrig dyktige advokater til forsikringsklagenemnda men rett på en stevning. Anonymkode: 73874...85a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er pengene tapt. Du bør og nå gå til namnsmannen og få hjelp med å sikre kravet ditt. Den andre parten trenger ikke å være enig med din fremstilling av saken og han trenger heller ikke rette seg etter en avgjørelse i forbrukertvistutvalget. De avgir ingen rettskraftig dom. Akkurat som forsikringskagenemda. Får fiorsikringsselskaper en avgjørelse mot seg der, så trenger de ikke rette seg etter den avgjørelsen. Derfor går skjelden eller aldrig dyktige advokater til forsikringsklagenemnda men rett på en stevning. Anonymkode: 73874...85a Men hvis en person får en dom på seg i forbrukertvistutvalget så er vel den like gjeldene som en annen dom fra en annen domstol. Den andre parten har mulighet til å komme med sin fremstilling av saken. Anonymkode: b6007...b57
ajarRun Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er pengene tapt. Du bør og nå gå til namnsmannen og få hjelp med å sikre kravet ditt. Den andre parten trenger ikke å være enig med din fremstilling av saken og han trenger heller ikke rette seg etter en avgjørelse i forbrukertvistutvalget. De avgir ingen rettskraftig dom. Akkurat som forsikringskagenemda. Får fiorsikringsselskaper en avgjørelse mot seg der, så trenger de ikke rette seg etter den avgjørelsen. Derfor går skjelden eller aldrig dyktige advokater til forsikringsklagenemnda men rett på en stevning. Anonymkode: 73874...85a Forbrukertvistutvalget har bindende avgjørelser, hvis man er uenig når man er dømt må man ta det til retten. Selvsagt kan man anke an avgjørelse, men da må selgeren ta det til retten med de kostnader det medfører. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 5 timer siden, amativeReflection skrev: Forbrukertvistutvalget har bindende avgjørelser, hvis man er uenig når man er dømt må man ta det til retten. Selvsagt kan man anke an avgjørelse, men da må selgeren ta det til retten med de kostnader det medfører. Slik har jeg også forstått det. Åå, hvorfor kan ikke folk bare oppføre seg ordentlig. Anonymkode: b6007...b57
ajarRun Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik har jeg også forstått det. Åå, hvorfor kan ikke folk bare oppføre seg ordentlig. Anonymkode: b6007...b57 Fordi folk er idioter og ikke tar ting videre. Hvis alle som kunne tok saken til Ftu hadde ting endret seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå