Gå til innhold

Kjæresteovernatting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dattera mi på 16 har fått seg kjæreste, de har vært sammen i 2 uker nå, og idag kom det store spørsmålet "kan han overnatte?" Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal svare, men hun er jo over den seksuelle lavalder.

Jeg tenker at jeg skal få henne med til legen en dag og skaffe henne p-piller, for det er noe hun ikke går på, og jeg er ikke veldig gira på og bli bestemor nå ;) men sex er noe de kan ha på dagtid også, før vi kommer hjem fra jobb f.eks. Så egentlig så er det jo ikke noe problem og la han overnatte. Men hva tenker dere?? 

De er forressten 16 år begge to :) 

Anonymkode: 257cf...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sier så kan dette skje på dagtid også, og hvis de sover hos deg slipper hun i det minste å lyve om å sove hos venninner for å snike seg til å sove med kjæresten. Men det går også an å si "det er greit når dere har vært sammen i X uker", slik at de rekker å være kjærester en stund før man godtar det? :)

• Liker 1
Skrevet

Ser ingen problemer med å la kjæresten overnatte. Sex får de hatt uansett og de er jo tross alt kjærester. Ta deg en samtale med din datter å ha en åpen dialog om dette, hør hva hun har på hjertet og støtt henne .

Skrevet

Når jeg var 16 var mammas regel 2 måneder. Ikke fordi hun mente det ikke var lov, men mer for å signalisere at hun mente noe burde vente til man hadde vært sammen en stund. Det virket urettferdig der og da, men i ettertid ser jeg fornuften i det. Sex får man til å ha uansett, men det var hennes måte å prøve å hindre at det ble nye overnattingsgjester hele tiden. (Jeg hadde kun langvarige forhold, broren min derimot..;) )

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes to uker er tidlig..

Jeg hadde kjæreste da jeg var 16, og fikk beskjed om at han fint kunne overnatte, men på forskjellige rom. Nå kommer "de kan ha sex uansett, så hva er vitsen med det?"-koret. Men vi sov sånn første natten, dagen etter sa mamma til meg på tomannshånd at det bare var å sove på hans rom om jeg ville det. Mamma og pappa har i ettertid fortalt at det å gi den beskjeden handlet om å gi meg tryggheten til å kunne gå å legge meg på eget rom uten å oppleve noe press om å bli for å ha sex osv., og samtidig rekke å se an hva slags person han var (de hadde ikke møtt ham før han overnattet). Altså: De ga meg egentlig frikort til å skylde på dem om jeg ikke ville dele seng og å ha sex. Jeg har vært veldig glad for det i ettertid (ja, vi hadde sex, men ikke før noen uker senere).

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Ananas. skrev:

Jeg synes to uker er tidlig..

Jeg hadde kjæreste da jeg var 16, og fikk beskjed om at han fint kunne overnatte, men på forskjellige rom. Nå kommer "de kan ha sex uansett, så hva er vitsen med det?"-koret. Men vi sov sånn første natten, dagen etter sa mamma til meg på tomannshånd at det bare var å sove på hans rom om jeg ville det. Mamma og pappa har i ettertid fortalt at det å gi den beskjeden handlet om å gi meg tryggheten til å kunne gå å legge meg på eget rom uten å oppleve noe press om å bli for å ha sex osv., og samtidig rekke å se an hva slags person han var (de hadde ikke møtt ham før han overnattet). Altså: De ga meg egentlig frikort til å skylde på dem om jeg ikke ville dele seng og å ha sex. Jeg har vært veldig glad for det i ettertid (ja, vi hadde sex, men ikke før noen uker senere).

Dette er noe av det bedre jeg har lest på kvinneguiden på lang tid. Tommel opp for foreldrene dine :)

Skrevet

Min mor redde også opp til kjærestene våre på et annet rom slik at vi kunne velge å snike oss inn eller ikke.

Veldig grei løsning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 2 uker er tidelig. Jeg hadde vært sammen med kjæresten I ett halvt år før vi fikk sove over. Da var jeg 16,5 ca. Synes det var helt greit. Vi bodde 3 mil fra hverandre og han hadde lappen så var ikke noe diskusjon. Først skjedde det ikke så ofte, men etter 1 år så ble det så og si hver helg. Han bodde I feil retning mot skolen så kanskje derfor jeg ikke syntes at det var krise. Noen bytter kjæreste ofte så synes det er greit å kunne vente litt før man tar det steget. Foreldrene mine visste at jeg hadde sex, men var ikke derfor de sa nei. Var vel mest det utade, for ha grenser på en hormonell drittunge som trodde hun var voksen :-) veldig glad for mine regler selv om vi endte med å være sammen I 3 år. Hadde ikke tenkt noe om hvis foreldre lagde 18 års grense på overnatting en gang. Jeg er I dag 26. Man må ikke på døde og liv sove med en kjæreste, det kan like greit vente til du flytter ut eller blir myndig. 

Anonymkode: 1667f...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...