Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips til ting å gjøre i Oslo? Uansett vær, dag, årstid. Gjemte skatter, fine turområder, badestrender, spennende butikker, steder å telte, gode restauranter og cafeer osv. 

Shoot! :erter:

Anonymkode: 02f41...64b

Skrevet

Café Laundromat på Bislett, fantastisk mat på Mother India, ta masse fine bilder av den islamske moskeen på Tøyen, reise i Vigelandsparken på et tidspunkt ingen andre er der, burgeren på illegal burger (den med avokado). 

Skrevet

Alle burgerne på illegal burger! :hjerter:

Besøk Aker Brygge, Mathallen, Villa Paradiso (italiensk restaurant på Grünerløkka), Rice Bowl (Thai restaurant i Youngs gate).

Skrevet

For det første: Styr unna Karl Johan og Oslo City.

Grünerløkka mener jeg er det fineste området i sentrum, med masse små nisjebutikker, gode spisesteder og yrende uteliv.

Ang. turområder har du marka rundt store deler av byen, litt i utkanten selvsagt, men av fine steder kan nevnes Grefsenkollen (med suveren utsikt), store deler av Østmarka (Rustadsaga og Skullerudstua + områdene rundt er fine), turen fra Sognsvann til Ullevålseter er koselig (både sommer og vinter, lysløpe), er du glad i fugleliv er en tur rundt Østensjøvannet obligatorisk. Hvis du vil bade uten å være totalt omringet av mennesker (som man er på feks Huk) kan vannene i marka anbefales (Skraperudtjern, Trollvann, Nøklevann osv).

Ellers er det vanskelig å foreslå noe uten å vite litt om dine preferanser. Hva liker du av mat? Drikke? Shoppinginteresse? Kulturinteresse?

Skrevet

T banen til Brynseng (mot øst) og gå langs Alna elva til Grønland.

Akerselva og løkka

St.Hanshaugen med vår frelsers gravlund (der du finner gravlagte kjendiser..)

Hvervenbukta (badestrand)og Ljanskollen. (Dette er dog litt unna sentrum)

Botanisk hage

Kampen (mange bruktbutikker her)

Tur i Marka

AnonymBruker
Skrevet

Alt på Grünerløkka:kul:. Og ingen går fra løkka uten å ha spist på Villa Paradiso!

Anonymkode: 4d8f8...8da

Skrevet

Jepp, nemlig! Som løkkajente selv, kunne jeg ikke sagt meg mer enig:velkommen:

Skrevet

Øyhopping i Oslofjorden, kjøp vanlig 24-t billett for kollektivreiser. I helgene reiser opptil 4 barn gratis med en betalende voksen. Det er også lov å campe på noen av øyene (Langøyene i hvert fall). Reis opp til Frognerseteren eller Grefsenkollen og nyt utsikten (ev gå av på Utsikten på vei opp mot Ekebeg, buss 74 f.eks.).Stranda ute ved Fornebu er også fin, litt kronglete å komme seg til kanskje. Kampen er kjempehyggelig, sjekk ut vanntårnet med vannspeil på toppen. Telthusbakken og omegn er nydelig, sjøbadet på Sørenga skal være ganske kult, følg med på Oslo Food Trucks http://www.foodtrucks.no/ for litt mat på veien.

AnonymBruker
Skrevet
  • Labyrinten i Frognerparken, fantastisk tur. :) 
  • Skulpturparken på Tjuvholmen 

Anonymkode: 41ba5...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Ta t banen til Ammerud og gå tur i Lillomarka(Lilloseter)

Elvelangs langs Akerselva i September

Anonymkode: 4b36e...08a

Skrevet
Den 28.6.2016 at 8.59, Ellepelle skrev:

For det første: Styr unna Karl Johan og Oslo City.

Grünerløkka mener jeg er det fineste området i sentrum, med masse små nisjebutikker, gode spisesteder og yrende uteliv.

Ang. turområder har du marka rundt store deler av byen, litt i utkanten selvsagt, men av fine steder kan nevnes Grefsenkollen (med suveren utsikt), store deler av Østmarka (Rustadsaga og Skullerudstua + områdene rundt er fine), turen fra Sognsvann til Ullevålseter er koselig (både sommer og vinter, lysløpe), er du glad i fugleliv er en tur rundt Østensjøvannet obligatorisk. Hvis du vil bade uten å være totalt omringet av mennesker (som man er på feks Huk) kan vannene i marka anbefales (Skraperudtjern, Trollvann, Nøklevann osv).

Ellers er det vanskelig å foreslå noe uten å vite litt om dine preferanser. Hva liker du av mat? Drikke? Shoppinginteresse? Kulturinteresse?

Tusen takk for mange gode tips! Jeg elsker kultur og historie, liker alt av mat (men kanskje spesielt italiensk), elsker fin arkitektur osv. Var på Oscarshall for første gang forleden, FOR et sted! Dit skal jeg ta med en kurv med mat og sette meg ned ved vannet :D 

Skrevet

woops, baebae er meg, trådstarter! Ser jeg er anonym i første post! 

Skrevet
Den 28.6.2016 at 13.50, AnonymBruker skrev:
  • Labyrinten i Frognerparken, fantastisk tur. :) 
  • Skulpturparken på Tjuvholmen 

Anonymkode: 41ba5...ad0

Jeg har faktisk ikke vært ordentlig i Frognerparken på mange år! Labyrinten, går man den litt hipp som happ eller hvordan er det? :) Om du skjønte meg :P Er det et sted man begynner og følger "løypa" videre? 

Skrevet
Den 27.6.2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Tips til ting å gjøre i Oslo? Uansett vær, dag, årstid. Gjemte skatter, fine turområder, badestrender, spennende butikker, steder å telte, gode restauranter og cafeer osv. 

Shoot! :erter:

Anonymkode: 02f41...64b

Bogstad gård, Bærums verk, tur til Bygdøy, båttur i Oslofjorden. Du har også akvariet i Drøbak, Linderud gård. Evt kan du også besøke visitoslo, eller visitAkershus. 

Skrevet
Den 28.6.2016 at 13.15, SunnivaOslo skrev:

T banen til Brynseng (mot øst) og gå langs Alna elva til Grønland.

Akerselva og løkka

St.Hanshaugen med vår frelsers gravlund (der du finner gravlagte kjendiser..)

Hvervenbukta (badestrand)og Ljanskollen. (Dette er dog litt unna sentrum)

Botanisk hage

Kampen (mange bruktbutikker her)

Tur i Marka

oi, aldri tenkt på å gå langs alnaelva! Bor ikke veldig langt unna der selv, er det fint der? Har aldri vært nærmere enn på tbanen, tror jeg :P

Skrevet
18 timer siden, baebae skrev:

oi, aldri tenkt på å gå langs alnaelva! Bor ikke veldig langt unna der selv, er det fint der? Har aldri vært nærmere enn på tbanen, tror jeg :P

Ja det er fint☺ er vei helt ned men har det regna kan det være gjørmete..er uberørt og ikke så folksomt liksom, mer peaceful da☺

Skrevet
8 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja det er fint☺ er vei helt ned men har det regna kan det være gjørmete..er uberørt og ikke så folksomt liksom, mer peaceful da☺

Tusen takk for tips! Der skal jeg jammen gå en tur! :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...