AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Vi har vært fosterfamilie for en nydelig liten nymfe i en ukes tid. Han er ca 5-6 mnd gammel. Vi er usikre på kjønnet, men jeg skriver "han" for enkelhets skyld. Han er til en viss grad håndtam. Det vil si at han kommer alltid på hånda når jeg sier at han skal komme, han liker at jeg koser han på brystet, og det er vanligvis enkelt å få han tilbake i buret sitt. Han sitter på skulderen min av og til, tar en spasertur på bordet når han får lyst, smaker på vår mat og drikke hvis vi er uoppmerksomme et sekund. Han er sjarmerende, skravlete, og rampete. Han kvitrer, klikker med nebbet, puffer seg opp, flyr når han vil, og det virker som om han trives godt. Eller, han gjorde det, men i helgen har han vært helt rabiat. Han har ikke villet ha nærkontakt i det hele tatt. Han har ikke villet komme på hånda, han har nektet å gå i buret sitt, og han har vært ekstremt oppmerksomhetssøkende. Han har gått til angrep på alt i nærheten, uansett om det er buret, matskåla, bokhyllen, gardinstanga, og han har spredt vingene (gjort seg stor) mens han har skreket, og han har "kjeftet" i ett sett. Han har virket stresset og irritert. I dag er han rolig, og tilbake til normalen igjen. Han kom på fingeren min som vanlig, jeg fikk klappe ham igjen, jeg fikk satt han inn i buret når jeg måtte ut en tur, og han svitrer og synger som vanlig. Nå lurer jeg på om han kanskje var sjalu i helgen, og at han ikke likte å måtte dele oppmerksomheten min med de andre i familien. Vanligvis er det vi to som er alene sammen på dagtid, mens resten av familien kommer hjem på ettermiddagen/kvelden, men i helgen har vi vært alle sammen, hele tiden. Anonymkode: 65485...f89
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Du hadde besøk? Kanskje noen av de besøkende gjorde noe mot han som han ikke likte? Folk som ikke har peiling på dyr har en tendens til å trave bort til de og det blir mange dyr redde av. Kanskje noen av de skremte fuglen og den ble sint? Anonymkode: 7e9c8...2c0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du hadde besøk? Kanskje noen av de besøkende gjorde noe mot han som han ikke likte? Folk som ikke har peiling på dyr har en tendens til å trave bort til de og det blir mange dyr redde av. Kanskje noen av de skremte fuglen og den ble sint? Anonymkode: 7e9c8...2c0 Nei, vi hadde ikke besøk, det var bare familien. Men som jeg skrev er fuglen og jeg vanligvis hjemme alene på dagtid. Resten av familien kommer vanligvis hjem etter arbeidstid, men i helgen har de vært hjemme hele tiden, og fuglen og jeg har ikke hatt "alenetid" i helgen. Jeg lurte på om det kunne føre til at han ble sjalu, og om det kunne være derfor han endret oppførsel så kraftig disse dagene. Anonymkode: 65485...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå