Gå til innhold

Dere som poster matretter og selfies på instagra.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ofte tar bilder av maten deres, eller poster selfies ofte på instagram, hvorfor gjør dere dette? Hva er det som gjør at dere har lyst til å poste dette på nettet?

Anonymkode: 0073e...589

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg poster sjeldent selfies men av og til matbilder. Poster mye annet også.

Hva er problemet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg poster sjeldent selfies men av og til matbilder. Poster mye annet også.

Hva er problemet? 

Jeg ønsker ikke å utdype om jeg synes det er et problem eller ikke. Jeg er bare interessert i hvorfor du gjør dette.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke å utdype om jeg synes det er et problem eller ikke. Jeg er bare interessert i hvorfor du gjør dette.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke skal kunne poste det?Hva er det som skiller matbilder fra andre type bilder?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ofte tar bilder av maten deres, eller poster selfies ofte på instagram, hvorfor gjør dere dette? Hva er det som gjør at dere har lyst til å poste dette på nettet?

Jeg tar aldri selfies på insta... jeg er liksom ikke så selvopptatt :)
Men tar av og til bilde av matretter. Ikke for å skryte, men for å inspirere meg selv til å gjøre meg mer flid med matlagingen.
Å dandere fint på fatet osv... 
Jeg tar kun bilder hvis det er en ny rett jeg ikke har laget før og som tar seg bra ut på fatet :)

Jeg hadde egentlig lyst til å starte en matblogg og tilhørende instagramkonto, men er ikke flink nok føler jeg, hverken til å ta bilder eller lage mat :D

Fordelen med å  ta bilder, er at folk tror du er den mesterkokken :D

Jeg hadde et par ganger lagt ut bilder av mine nybakte kanelsnurrer, og da fikk jeg masse skryt av noen mødre i klassen til jenta mi, at jeg baker jo hele tia og er så flink bla bla...

eh ja, det var disse to gangene ja haha :D sannheten er at jeg baker så sjeldent, og de få gangene jeg gjør det må det nesten dokumenteres :D

Jeg lagde en kjempeflott barbiekake en gang og... aldri mer! Men jeg tok bilde og la ut på facebook,

og nå tror alle at jeg er den mesterbakeren. Det skal ikke mer til :D

Men det kan bli for mye av det gode. Jeg har en venninne som faktisk baker hele tia,

og hun legger ut bilder av det hver gang. Jeg syns det er rart de ikke er fete, så mye godsaker hun der baker! 

Bakervarene ser flotte ut de, skoleboller, kanelsnurrer, boller, og av og til diverse kaker....

Men det kan bli litt for ofte.

Anonymkode: 4f202...207

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke skal kunne poste det?Hva er det som skiller matbilder fra andre type bilder?

Nå er ikke jeg så mye på instagram, så jeg er usikker på hvilke andre typer bilder du henviser til. Jeg har bare fått med meg at endel poster ganske mye matbilder eller selfies, og det er dette jeg er nysgjerrig på.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Instagram handler jo litt om å vise sine interesser...

om man er interessert i blomster, så er det gjerne masse blomster man poster,

er man interessert i matlaging, så er det gjerne det...

er man interessert i festing, er det gjerne festebilder,

er man interessert i reise, er det gjerne reisebilder,

eh er man interessert i seg selv, så er det gjerne deiebilder av seg selv.. ..lissom se på meg da, håper jeg blir oppdaget og blir supermodell eller noe sånt assssssssssssss hakke jeg deilig ræv da? Og hva syns du om mine superfalske nye øyevipper? De ser supernaturlige ut, ikke sant? Og hva syns du om duckfacemunnen min? Jeg har akkurat fylt den opp! Og ekke jeg naturlig brun vel? Brukte vel et par flasker med spraytan... skulle ikke mer til! Elsker dere fansen min <3 sukkkkkkkkkkk

Anonymkode: 4f202...207

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det kun for å irritere folk. Og det klarer jeg med glans 😆

Anonymkode: d7d15...738

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg så mye på instagram, så jeg er usikker på hvilke andre typer bilder du henviser til. Jeg har bare fått med meg at endel poster ganske mye matbilder eller selfies, og det er dette jeg er nysgjerrig på.

Ok I see. 

Jeg tenker på andre type bilder som bilder av natur,familie&venner,ferie,trening osv og lurte på hva som skilte matbilder fra disse☺

Jeg poster sjeldent på instagram og har 1 selfies, ca 5 matbilder,masse bilder av naturen (går mye tur),noe feriebilder og ymse annet.

Ser at alle matbilder jeg har tatt er "fint danderte"fra restauranter og 2 jeg har laget selv☺

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det kun disse to motivene du er nysgjerrig på hvorfor folk poster? :) Er det mer merkelig enn å poste bilder av hunden sin, naturbilder, vennene sine osv? Hva synes du er mest naturlig å dele på instagram? 

For å svare på spørsmålet ditt, jeg tror ikke jeg har postet en eneste selfie, men et og annet matbilde deler jeg om jeg f.eks har laget noe jeg er stolt av. Ser ikke at det skulle være noe annerledes enn å legge ut bilde av at man står på en fjelltopp eller av et maleri man har laget. Man deler vel det man interesserer seg for i hverdagen :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, hironakamura skrev:

Hvorfor er det kun disse to motivene du er nysgjerrig på hvorfor folk poster? :) Er det mer merkelig enn å poste bilder av hunden sin, naturbilder, vennene sine osv? Hva synes du er mest naturlig å dele på instagram? 

For å svare på spørsmålet ditt, jeg tror ikke jeg har postet en eneste selfie, men et og annet matbilde deler jeg om jeg f.eks har laget noe jeg er stolt av. Ser ikke at det skulle være noe annerledes enn å legge ut bilde av at man står på en fjelltopp eller av et maleri man har laget. Man deler vel det man interesserer seg for i hverdagen :)

Hva tar folk bilder av i fremtiden? :P  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...