Gå til innhold

Frukt!

Mokka

Anbefalte innlegg

Kan man spise så mye frukt man vil når man slanker seg? Får ofte lyst på noe godt å stygge på etter middag. Kan jeg nyte litt frisk og søt frukt,eller bør jeg unngå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går man på fettfattig diett kan man vel spise mye frukt, men går man på lav-karbo diett, holder man seg unna frukt i stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man på fettfattig diett kan man vel spise mye frukt' date=' men går man på lav-karbo diett, holder man seg unna frukt i stor grad.[/quote']

Takk for svar,men ble litt for innviklet for meg,hehe. Hva er forskjellen på de to diettene du nevnte? Jeg vet ikke helt hvordan diett jeg går på. Prøver å spise sundt og lett. Skal få av meg noen kilo. Kan jeg spise mye frukt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NEi, du kan ikke spise ubegrenset av frukt. Men det er en bra erstatter for snop og slikkeri. Det er mye sukkre i søte frukter selvom det er frukt. Vil heller anbefale deg grønsaker. Gulerøtter er jo litt søte av seg :) Men om du spiser gode balanserte måltider så tror jeg sukker hungeren din vil forsvinne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis så mye du vil. Frukt er kun skadelig hvis du overspiser så du sprekker. Vitaminsjokk er veldig mye å ta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

hvis hun slanker seg skal hun ikke spisre så mye frukt hun bare vil! Det er faktisk utrolig mye sukker i enkelte typer frukt, og selv om det er klart bedre å spise det enn snop, så kan man ikke spise ubegrenset allikevel!!!

Jeg har ikke noe tall, men hvis du trenger noe å knaske på iløpet av dagen, så bytt ut noen av fruktene dine med grønnsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt Lindberg`s anbefalinger i litt over 2 år og har hele tiden spist masse frukt. Spiser gjennomsnittlig 5-7 frukt til dagen - type frukt kommer an på årstiden. Jeg spiser ikke bananer - det er ikke bra når man følger et lavkarbohydrat-kosthold - ellers veksler jeg med epler, pærer, plommer og appelsiner. Jeg har gått ned langt over 20 kilo på denne tiden så jeg sier, ja - du kan spise frukt - bare pass på hvilken frukt du velger - se gjerne en næringstabell for karbohydratinnhold i frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke spise så mye frukt du vil.

I en brødskive er det rundt 100 kalorier, i et eple er det ca 50.

FRukt er veldig sundt og inneholder masse vitaminer, likevel inneholder de kalorier.

Men for all del, spis frukt! Likevel, alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...