Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi på 4 år har omtrent ikke hår på hode. Veldig tynt og lite. Kan sette en liten spenne i det, men strikk kan jeg bare glemme. Er det noe vi kan gjøre for at det vokser litt fortere og blir litt sterker? Bruker vanlig balsam og olje i det hver morgen. 

Anonymkode: 0c9c6...33e

Skrevet

Jeg kan ikke skryte på meg å ha mye peiling på sånt, men vil tro det er bedre for håret og hodebunn om du kutter ut balsam og olje hver morgen. er ikke bra med for mye kunstige stoffer i hodebunn og håret. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skinne henne? 

Anonymkode: 20d76...af8

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle som får fint, tykt hår. De jeg kjenner som har tynt og pistrete hår har hatt det fra de var små.

Anonymkode: e3322...0dc

• Liker 2
Skrevet

Nå vet jo ikke vi hvor tynt og lite hår barnet ditt har, og som en nevner er det jo forskjell på hvor mye hår voksne også har. Hvordan er håret til dere som foreldre, da? Men et barn i familien min hadde veldig tynt og lite hår lenge, og jeg husker hun fikk medisiner for å fremme hårveksten, siden hun hadde uvanlig lite. Jeg lurer på om dette skjedde rundt skolealder, men jeg er usikker, for det er mange år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du olje og balsam i det hver dag? Det trengs jo overhodet ikke.

Anonymkode: c45ae...7d9

• Liker 5
Skrevet

Noen ting må man jo bare akseptere. Jo mer fokus jo verre føles det for barnet det gjelder.

Det er mange fireåringer som har tynt hår. Olje og balsam hver dag har ingen effekt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jenta mi på 4 år har omtrent ikke hår på hode. Veldig tynt og lite. Kan sette en liten spenne i det, men strikk kan jeg bare glemme. Er det noe vi kan gjøre for at det vokser litt fortere og blir litt sterker? Bruker vanlig balsam og olje i det hver morgen. 

En jente i barnehagen til jenta mi var også sånn. Jeg visste ikke at de var like gamle, pga hun andre hadde så lite hår, så jeg trodde jo hun var mye mindre enn hun var :) Nå er hun 5 år, har ikke så langt hår da, men har fått fine krøller som rekker litt forbi ørene mot nakken. 

Eneste jeg kan komme på for å få håret til å vokse fortere, 

er hodebunnsmassasje ved hårvask, og pass på at hun spiser sunt og variert. Få i seg mat med B-vitaminer og omega3 (ta tran dersom hun ikke spiser fisk).... 
Har erfart at hår vokser fortere om sommeren, så det kan jo hende det vokser mer nå? 

Hun jenta jeg snakket om hadde i alle fall veldig lite hår frem til hun var 5.

Nå virker det som håret har begynt å vokse normalt og bli tykkere, og regner med hun får litt mer lengde på det når hun blir 6-7.

Anonymkode: abeb0...9b5

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en liten teori her, du sier du har balsam og olje i det hver morgen... kan det være at oljen tetter porene i hodebunnen slik at hårveksten blir hemmet? PRøv å kutte ut dette. Så lenge hun har så lite hår, er det slettes ikke nødvendig med verken olje eller balsam: vask håret med en mild shampo 2 ganger i uka, det holder massevis i den alderen, og masser hodebunnen godt, så får du i gang blodsirkulasjonen og dermed bedre voksevilkår for håret :)

Anonymkode: abeb0...9b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var mere eller mindre skalla til jeg var syv, etter det tok det helt av og nå har jeg hestehår på hue. Det kommer seg. Hår blir slitt om du styrer for mye med det så for alt du vet er det du som er grunnen til det tynne håret.

Anonymkode: e6b03...9bb

Skrevet

Er helt vanlig at små barn har lite og tynt hår, det er ikke noe å gjøre med det. Kanskje får hun mer hår når hun blir eldre, kanskje blir hun en av dem med tynt hår som voksen også. Ikke noe å gjøre med det. 

Balsam og oljer hver dag har i alle fall ingen effekt. Vil tro det bare gir mer fokus på at hun har lite hår. 

AnonymBruker
Skrevet

Dattern min er over 5 år og dårlig hårvekst.  Hun ønsker seg jo langt hår. Har ikke vært hos legen med henne.

Anonymkode: 9c0b5...66a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor putter du slikt i hodet på ungen din hver eneste dag? Mini her(også med lite hårvekst) vasker hååret med mild såpe et par ganger i uken. Mere en nok på barnehud. Unødvendig av dere å begynne å skulle "endre" barnet deres utseendemessig(ref. gjøre noe for å få mere  hårvekst). Hår er hår liksom. Det kommer etter hvert. Ungen er bare 4 år, ikke begynn å gjør barnet fokusert på utseendet allerede nå. Det kommer tids nok. Godta barnet ditt som det er.

Anonymkode: dd717...13a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...