AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Del Skrevet 26. juni 2016 Beklager for at dette blir langt Jeg har ei tidligere ganske god venninne som endelig er hjemme fra folkehlyskole og jeg er jo veldig glad for at hun er hjemme. Jeg har selv vært opptatt med kjæreste, andre venninner, eksamen og jobb, og nå endelig fått sommerferie. Hun har hatt sommerferie siden mai og er uten jobb. Jeg tenkte å være hyggelig å invitere henne over i går kveld fordi jeg har huset for meg selv, kanskje bare snakke og kose oss litt, siden det faktisk er lenge siden det var bare oss to. Så etter tre timer tikker det inn en melding(nå var klokka 20.45) om at hun dessverre var opptatt og om jeg kunne i morgen. Jeg sa ja, selvfølgelig. Jeg kan ta på min kappe at jeg spurte henne litt sent lørdag kveld. Hun er kjent for å være litt treg og sein med å svare. Så jeg skrev en melding litt midt på dagen i dag om at jeg var ledig i kveld og bare å ta turen innom(vi bor 500meter fra hverandre). Så fikk jeg meldingen om at de skulle få besøk av noen venner av familien og det kom til å bli sent, og om jeg kunne til uka. I jula maste hun ustanselig om at vi måtte få noe til nå som hun var hjemme.. Eneste jeg så til henne var når hun var innom med gave, og jeg prøvde å få laget en avtale. Den ene gangen hun spurte om jeg var ledig var nyttårsaften når jeg akkurat hadde ankommet en fest, 40 min herfra med en annen felles venninne, halv åtte.. Jeg måtte bare beklage å si jeg var på fest og jeg ikke kunne den kvelden. Ellers så vi hverandre på 17.mai sånn veldig kjapt siden vi begge var med familie den dagen. For jeg er vant til at hun svarer sent, aldri kan og familien hennes går alltid først.. Hun er tross alt 20 år og må alltid høre med foreldrene om det er noe de skal før hun kan lage avtaler.. Jeg skjønner familiebursdager og helligdager, men i dag var det en vanlig søndag? Jeg pleier som regel aldri å høre med mine foreldre og legge meg etter dem med avtaler fordi det er deres venner, ikke mine. Jeg sitter litt å lurer på om vennskapet er rett og slett over... Jeg kan som regel alltid og det er jo hyggelig å finne på noe bare oss to siden det var så lenge siden sist. Hun vet jeg har hatt mye, men jeg jobber stort sett bare torsdag og det skader jo aldri å sende en melding for å høre heller. Jeg har virkelig prøvd å gi henne en hånd og si at hun kan komme hit når som helst, men det er nesten som om vennskapet er dødfødt. Mitt spørsmål her da, prøver hun bevisst å hinte meg om at vennskapet er over eller er det bare hun som er for avhengig av foreldrene sine? Anonymkode: dc318...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 26. juni 2016 #2 Del Skrevet 26. juni 2016 Kan du ikke vente og se om du får henne med til uka før du konkluderer på at hun ikke vil fortsette vennskapet? Slik jeg leser det så spurte du sent lørdag, hun kunne ikke da eller i dag, og spurte om du kan til uka. Dersom hun stiller opp da, er jo dette problemet ute av verden. Om hun ikke klarer å finne en eneste dag neste uke, er det nok bedre å finne noen andre å være sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #3 Del Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, Ananas. skrev: Kan du ikke vente og se om du får henne med til uka før du konkluderer på at hun ikke vil fortsette vennskapet? Slik jeg leser det så spurte du sent lørdag, hun kunne ikke da eller i dag, og spurte om du kan til uka. Dersom hun stiller opp da, er jo dette problemet ute av verden. Om hun ikke klarer å finne en eneste dag neste uke, er det nok bedre å finne noen andre å være sammen med. Jo jeg tenker det. Det var hun som foreslo i dag forresten og sa det passet for henne.. Ikke jeg. Jeg tar på min kappe at jeg spurte rundt 18.00 lørdag og når hun først svarte sa hun at det passet i dag. Ellers kan jeg også ta opp for å gi dere et inntrykk om hvor sein hun er med å svare : jeg sendte tusen takk melding for gaven til jul 26.des og fikk ikke svar før nyttårsaften. I dag sendte jeg melding 16.30 og hun har ennå ikke sett meldingen selv om hun var aktiv for 5min siden... Så jeg tror egentlig at jeg sier jeg kan denne uka og hvis det ikke skjer noe så er det over. Anonymkode: dc318...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 28. juni 2016 #4 Del Skrevet 28. juni 2016 Den 26.6.2016 at 0.49, Ananas. skrev: Kan du ikke vente og se om du får henne med til uka før du konkluderer på at hun ikke vil fortsette vennskapet? Slik jeg leser det så spurte du sent lørdag, hun kunne ikke da eller i dag, og spurte om du kan til uka. Dersom hun stiller opp da, er jo dette problemet ute av verden. Om hun ikke klarer å finne en eneste dag neste uke, er det nok bedre å finne noen andre å være sammen med. Det er to dager siden melding ble sendt sist, hun har ennå ikke sett den. Jeg reiser og blir borte i 4 uker nå på søndag, og når jeg kommer tilbake har hun sikkert flytta bort igjen til nye by der hun skal studere. Så NÅ gidder jeg ikke mer. Det tar 2 min å svare meg, om hun ikke greier det en gang så er hun ikke mye å spare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvetjofsa Skrevet 1. juli 2016 #5 Del Skrevet 1. juli 2016 Hun virker ikke særlig interessert i å treffe deg virker det som. Hadde latt det være opp til henne å få i gang en avtale, så kan du jo se hva som skjer og ta det derfra. Om hun ikke tar initiativ til et møte før du reiser så er vel kanskje ikke vennskapet så godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Del Skrevet 2. juli 2016 Som en borteboer som er hjemme på ferie med ujevne mellomrom: jo, selvfølgelig må hun ta hensyn til familien når hun først er hjemme. Hun møter ikke dem særlig oftere enn hun møter dem, og hun skal tross alt bo der når hun er hjemme, så da er det greit å holde husfreden Anonymkode: 706d2...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå