Gjest Balian de Ibelin Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 (endret) Og få det inn i de små skallene sine at dysleksi er noe som faktisk eksisterer og ikke en mye som folk har diktet opp. Endret 27. juni 2016 av Balian de Ibelin
kat-e Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Noen bruker det å påpeke skrivefeil som en form for hersketeknikk. 11
Karenina Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Og noen bruker dysleksi som en form for ansvarsfraskrivelse. 26
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Et øyeblikk siden, Karenina skrev: Og noen bruker dysleksi som en form for ansvarsfraskrivelse. Sååå... Det er skrivefeil i foruminnlegget ditt, det blir påpekt, du sier du har dysleksi - og der fraskrev du deg alt ansvar? Ser ikke helt sammenhengen din jeg. Anonymkode: 0ee5b...cfd 4
Karenina Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sååå... Det er skrivefeil i foruminnlegget ditt, det blir påpekt, du sier du har dysleksi - og der fraskrev du deg alt ansvar? Ser ikke helt sammenhengen din jeg. Anonymkode: 0ee5b...cfd Det jeg mener er at ALLE har dysleksi i dagens samfunn. Hver eneste gang man ber om å få et renskrevet innlegg eller svar, blir dyslektiker-kortet dratt frem, selv om kun mellom 5-10 % av befolkningen er dyslektikere. Jeg har stor respekt for mennesker med dysleksi, men jeg har lite respekt for latskap. 22
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 1 time siden, Balian de Ibelin skrev: Og få det inn i de små skallene sine at dysleksi er noe som faktisk eksisterer og ikke en mye som folk har diktet opp. Dysleksi, eller lese- skrivevansker finnes der hjelp å få i forhold til å skrive på pc, brett eller andre elektroniske skrivedingser. Å påberope seg dysleksikortet er helt unødvendig "sutring". Har du fått dyskelsidiagnosen så har du og tilgang til hjelpemidler i form av lingdys og andre ting slik at din dysleksi ikke er noe andre og heller ikke du selv merker i din skriftlige produksjon. Her er og andre sterkt synshemmede og blinde på forumet uten at vi hyler opp av den grunn, slik du ts her gjør. Anonymkode: 86d06...6a1 7
Gjest snusmumriken_ Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 1 minutt siden, Karenina skrev: Det jeg mener er at ALLE har dysleksi i dagens samfunn. Hver eneste gang man ber om å få et renskrevet innlegg eller svar, blir dyslektiker-kortet dratt frem, selv om kun mellom 5-10 % av befolkningen er dyslektikere. Jeg har stor respekt for mennesker med dysleksi, men jeg har lite respekt for latskap. Men er det så himla nøye på et nettforum? MÅ du be om et renskrevet innlegg om det er og/å-feil? Må du påpeke skrivefeil? Eller kan man bare se forbi dem, kanskje? Er det du selv som bestemmer når det er dysleksi og når det er latskap, altså når du skal ha respekt for folk sine feil og når du ikke trenger det?
Niennas Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 For meg høres det ut som latskap å ikke legge godvilja til og faktisk prøve å få med seg poenget, i stedet for å forlange å få innlegget renskrevet. 8
Gjest snusmumriken_ Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dysleksi, eller lese- skrivevansker finnes der hjelp å få i forhold til å skrive på pc, brett eller andre elektroniske skrivedingser. Å påberope seg dysleksikortet er helt unødvendig "sutring". Har du fått dyskelsidiagnosen så har du og tilgang til hjelpemidler i form av lingdys og andre ting slik at din dysleksi ikke er noe andre og heller ikke du selv merker i din skriftlige produksjon. Her er og andre sterkt synshemmede og blinde på forumet uten at vi hyler opp av den grunn, slik du ts her gjør. Anonymkode: 86d06...6a1 Men hele debatten ender vel opp med spørsmålet hvorfor er det så viktig at folk skriver uten en eneste feil, og hvorfor er det så viktig å påpeke det når det er feil?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 9 minutter siden, Karenina skrev: Det jeg mener er at ALLE har dysleksi i dagens samfunn. Hver eneste gang man ber om å få et renskrevet innlegg eller svar, blir dyslektiker-kortet dratt frem, selv om kun mellom 5-10 % av befolkningen er dyslektikere. Jeg har stor respekt for mennesker med dysleksi, men jeg har lite respekt for latskap. Forskere mener at 5-10 % av Norges befolkning har spesifikke lese- og skrivevansker, altså dysleksi. Det er mange flere som har generelle lese- og skrivevansker, faktisk så mye som 20 % av de mellom 16 og 20 år. Dysleksi er en lese- og skrivevanske - Dysleksi Norge www.dysleksiforbundet.no/no/.../dysleksi/Dysleksi%3A+Spørsmål+og+svar.9UFRjG1S.i. Anonymkode: 412f2...8fe 1
Feyfeyhey Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 (endret) Den 6/27/2016 at 1.13, Niennas skrev: . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #12 Skrevet 27. juni 2016 11 minutter siden, snusmumriken_ skrev: Men er det så himla nøye på et nettforum? MÅ du be om et renskrevet innlegg om det er og/å-feil? Må du påpeke skrivefeil? Eller kan man bare se forbi dem, kanskje? Er det du selv som bestemmer når det er dysleksi og når det er latskap, altså når du skal ha respekt for folk sine feil og når du ikke trenger det? Enig, jeg har lese og skrive vansker, men etter hva andre folk sier er vel jeg bare lat. Anonymkode: 412f2...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #13 Skrevet 27. juni 2016 12 minutter siden, Niennas skrev: For meg høres det ut som latskap å ikke legge godvilja til og faktisk prøve å få med seg poenget, i stedet for å forlange å få innlegget renskrevet. Enig! Anonymkode: 412f2...8fe 1
sol87 Skrevet 27. juni 2016 #14 Skrevet 27. juni 2016 1 time siden, Balian de Ibelin skrev: Og få det inn i de små skallene sine at dysleksi er noe som faktisk eksisterer og ikke en mye som folk har diktet opp. Noen har kanskje ikke så mye annet å skryte av i livene sine, og da blir evnen til å skrive riktig viktig for dem å fremheve. Da føles det kanskje litt godt å til stadighet spore av ved å kommentere andres skrivefeil. Ofte fordi de er så "opptatt av grammatikk", selv om få av dem har særlig innsikt i faget grammatikk. I tillegg er det en nyttig hersketeknikk. Man trenger ikke besvare andres argumenter, i stedet kan man ta dem for mangefulle skriveferdigheter. Det kan også hende at en del av dem bare mangler vanlig folkeskikk. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #15 Skrevet 27. juni 2016 Kanksje noe bryr seg. Jei gjør ike det Gir blanke om noen skriver feil, enten det er pga dyseleksi, dårlig tastatur eller at de er for rask. Man forstår som regel hva folk mener uansett Anonymkode: c747d...aa4 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. juni 2016 #16 Skrevet 27. juni 2016 7 timer siden, Karenina skrev: Og noen bruker dysleksi som en form for ansvarsfraskrivelse. Her har vi en bruker som gjør det jeg snakker om
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #17 Skrevet 27. juni 2016 8 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Og få det inn i de små skallene sine at dysleksi er noe som faktisk eksisterer og ikke en mye som folk har diktet opp. Like vannskelig som det er for noen å IKKE dele opp ett spørsmål i en overskrift og i ett innlegg. Anonymkode: 10fd2...6dd
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #18 Skrevet 27. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Like vannskelig som det er for noen å IKKE dele opp ett spørsmål i en overskrift og i ett innlegg. Anonymkode: 10fd2...6dd Så var det den nye "folkesykdommen" å ikke vite når man skal bruke ett/et. Anonymkode: 72f49...4d6 7
Aamu Skrevet 27. juni 2016 #19 Skrevet 27. juni 2016 7 timer siden, Karenina skrev: Og noen bruker dysleksi som en form for ansvarsfraskrivelse. Har man et ansvar for å skrive rett på Kvinneguiden? 4
Aamu Skrevet 27. juni 2016 #20 Skrevet 27. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så var det den nye "folkesykdommen" å ikke vite når man skal bruke ett/et. Anonymkode: 72f49...4d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå