Gå til innhold

Finnes der nettleverandør med styring av router per app?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som vet om det finnes nettleverandører der ute som har styring av routeren per app? Dvs om man kan slå av og på tilgangen til den via en app, og ikke må fysisk til boksen og pull the plug?

Skrevet

Mange (de fleste) routere har jo mulighet til å fjernstyres via en webside. Den jeg har fra Telenor har den muligheten. 

Men om du ønsker å fjernstyre routeren når du ikke er hjemme, krever det litt mer oppsett. Routeren må tillate ekstern kontroll. Så må man vite IP adressen til routeren. Utfordringen er at adressen gjerne skifter. 

Skrevet
9 timer siden, Nimis skrev:

Hei,

Noen som vet om det finnes nettleverandører der ute som har styring av routeren per app? Dvs om man kan slå av og på tilgangen til den via en app, og ikke må fysisk til boksen og pull the plug?

Litt usikker på hva du er ute etter her. Men er det å stenge for barna slik at de kommer seg i seng, og skal sove, må du nok gjøre instilling fysisk i software til router. Der legge du inn macadressen til de datamaskinene/tlf til et gitt klokkeslett, og det kan man legge til forskjellige tider. Som den tida man spiser middag også. Hvilke modeller dette går å gjøre på husket jeg ikke, men Telenor sine gikk det ikke an på før. Kan hende det er endret på

Skrevet
13 timer siden, tdm900 skrev:

Litt usikker på hva du er ute etter her. Men er det å stenge for barna slik at de kommer seg i seng, og skal sove, må du nok gjøre instilling fysisk i software til router. Der legge du inn macadressen til de datamaskinene/tlf til et gitt klokkeslett, og det kan man legge til forskjellige tider. Som den tida man spiser middag også. Hvilke modeller dette går å gjøre på husket jeg ikke, men Telenor sine gikk det ikke an på før. Kan hende det er endret på

Det er nettopp det som er hensikten ja🙂

Hørtes komplisert ut for en som ikke er så teknisk/data kyndig .......

Skrevet
6 timer siden, Nimis skrev:

Ok. Du har ikke noen som er litt datakyndige i slekta da? ☺️

Gjest 2Bhonest
Skrevet

NETGEAR Genie  lar deg styre (Netgear) routeren, men dere må være på samme nett....

• 1 måned senere...
Skrevet
Den ‎29‎.‎06‎.‎2016 at 18.19, 2Bhonest skrev:

NETGEAR Genie  lar deg styre (Netgear) routeren, men dere må være på samme nett....

Ok, det er litt mer av hva jeg kunne tenkt meg ihvertfall, så skal prøves ut

Skrevet
Den 27.6.2016 at 22.55, Nimis skrev:

Er ikke veldig vanskelig

Anonymkode: b69eb...a41

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke veldig vanskelig

Anonymkode: b69eb...a41

Jeg har kun telenor router, så jeg har sendt spm til dem om det i det hele tatt er gjennomførbart på den vi har. Så får vi se! :)

Gjest 2Bhonest
Skrevet
58 minutter siden, Nimis skrev:

Ok, det er litt mer av hva jeg kunne tenkt meg ihvertfall, så skal prøves ut

Virker bare på Netgear routere. Telenor routere har nå et såpass enkelt grensesnitt, at å logge seg direkte på den via websidene, er like enkelt som en eventuell app ville klart.

Skrevet
1 time siden, Nimis skrev:

Jeg har kun telenor router, så jeg har sendt spm til dem om det i det hele tatt er gjennomførbart på den vi har. Så får vi se! :)

Telenor sine routere lar seg ikke sette opp slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...