Gå til innhold

Slanking/ trening og p-piller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg går på p-piller (Loette) og ønsker å slanke av meg noen kilo. Er 163 høy og veier rundt 71 kg. Venninnen min sa at p-piller senker forbrenningen og gjør at kroppen ikke får like mye resultat av treningen, og at man får større pupper (noe jeg virkelig ikke vil ha, mine er digre). Jeg er kjent med at de kan øke søtsuget, men det er jo bare å stå i mot. Men det er verre hvis de faktisk påvirker forbrenningen og treningen. Vet noen om dette stemmer? Har dere slanket dere og brukt p-piller?

Anonymkode: 5db43...c4d

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

For å si det sånn. Jeg gikk på loette i 10 år og det påvirket ikke vekten min en døyt.

AnonymBruker
Skrevet

Vekten min har vært uendret mens jeg har gått på p piller. Enkelte kan få vektoppgang som bivirkning. 

Jeg håpet at puppene skulle bli større, men de forble like flate. 

Anonymkode: 17fac...800

AnonymBruker
Skrevet

Det er renspikka vås. Rett og slett. P-piller gjør ikke noe for forbrenningen din. 

Anonymkode: 331ca...e8e

• Liker 1
Skrevet

P-pillene i seg selv fører ikke til vektoppgang eller senket forbrenning, men hormonforandringen kan føre til at du ubevisst spiser mer. 

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg fikk ikke bivirkninger av p-pillene, og derfor er det ingen andre som får det heller", ser dere virkelig ikke hvor dumt det er?
Dere var av de heldige som ikke opplevde bivirkninger, men alle er ikke like heldige.

Vektforandring, enten økning eller reduksjon, er en vanlig bivirkning av hormonell prevensjon, der flere enn 1:100, men færre enn 1:10 opplever dette.

Og nei, det er ikke nødvendigvis fordi man ubevisst spiser mer, selv om det kan være en grunn hos enkelte.
Men hormonene kan også øke eller sette ned hvileforbrenningen, og dette medfører vektendring i den ene eller andre retningen.

Til trådstarter:

Venninnen din har rett, og hun har feil.
Som jeg beskriver er det mange som opplever vektforandring som bivirkning, og at det kan bli vanskelig å slanke seg så lenge man går på hormonell prevensjon.
Men det gjelder ikke alle!
Hvis din vektøkning ikke er et resultat av hormonell påvirkning, ser jeg ingen grunn til at p-pillene dine skal gjøre det vanskelig for deg å gå ned i vekt om du ønsker det.

Anonymkode: eddc5...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd 4-5 typer p-piller. Merker stor forskjell på dem, men ikke på vekten! Det med vekt tror jeg kun er tull. Da jeg gikk på Yasmin, ceracette og yasminelle merket jeg at humøret var noe senket, jeg trengte mer søvn, trivdes best alene og kunne spise dag ut og dag inn. Med andre ord så går jo vekten opp. På loette ble jeg en helt annen person, jeg var alltid glad og hadde masse energi til å finne på ting, hadde normalt behov for søvn og jeg tenkte ikke på mat. Jeg sluttet fordi huden min ble kvisete og så fet at det nesten rant av meg. Likevel er planen å gå tilbake til loette, humøret jeg hadde da er virkelig å ofre for fet og kvisete hud

Anonymkode: 2adc9...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...