Gå til innhold

lansom pinefull død, eller mekanisk skremmefugl?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Edit:

Innlegg var høyst sannsynlig  basert på en misforståelse.

[[[[[[[Var ute og gikk tur. La merke til en stor fugl som svevde over en bygning. Tenkte først, så kult den rir på vinden, leker og har det gøy. Men nei, da så jeg at den hang fast i enden av et snøre som igjen var festet til en stang. Som en fiskestang. Da var det ikke noe festlig syn lengre, men et tragisk skue.

Dette foregikk inne på et bedriftsområde, en søndag kveld. Ikke tegn til liv. Gjerde med låst port rundt.

Ringte Viking, ble satt over, men etter en stund ble jeg bare frakobla, fordi "maksimal ventetid i køen har utløpt". Helt ærlig, jeg tror ikke noen hadde brydd seg. En måke ikke sant...

Akk ja. Livet er hardt til tider.......

:-(        (måtte bare få det ut)]]]]]]]]

Endret av gangnedsol i elg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ringte du Viking? Trodde du den hadde problemer med bilen sin?

Er det ikke viltnemnda eller politiet man ringer når dyr har problemer?

• Liker 4
Skrevet

Viltnemnda er nok rette instans her ja. Kanskje ikke for seint å ringe de?

Skrevet
10 minutter siden, Fionnuala skrev:

Viltnemnda er nok rette instans her ja. Kanskje ikke for seint å ringe de?

Ja, fikk ringt dem nå (viltnemda). De skulle se om det var noe de kunne gjøre. Mer får jeg ikke gjort.

(Vet ikke hvor jeg har det fra å ringe Viking. Mener å huske at noen sa det en gang, toskete av meg, ha ha)

Skrevet

Så bra at du fikk ringt, nå har du gjort ditt og varslet riktig instans. Så får det være opp til hva de kan gjøre :)

Skrevet
11 minutter siden, Fionnuala skrev:

Så bra at du fikk ringt, nå har du gjort ditt og varslet riktig instans. Så får det være opp til hva de kan gjøre :)

Ja. Bare 20 min senere enn første gang. Føles litt bedre når jeg vet at jeg har gjort det jeg kan gjøre.:) (Ikke at jeg er over-optimistisk da)

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg tror ikke du så en ordentlig måke. Her i byen har mange offentlige byggninger satt opp slike som ligner store fugler på stang. For å skremme vekk fugler så de ikke driter ned alt dem kommer over.

Anonymkode: 3ca1f...e25

Skrevet
12 minutter siden, DizzyRonson skrev:

Er du sikker på att det var en ekte fugl? Det er noen sånne "fugleskremsel" som er slik du forklarer. Ei høy tynn stang med ett snøre omtrent halve høyden, med en hauk formet "drage" på. Er for att måkene ikke skal lage reir på industri bygg. 

Ser slik ut

http://www.birdcontrol.uk.com/shop/product/hawk-kite-bird-scarer/

Takk for opplysningen. Det du forteller og bildene gir meg håp om at jeg lot meg "lure" av et "fugleskremsel". Ikke at jeg er overbevist, men det er grunn til å håpe. Big smile! Takk!:tommelopp:

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg tror ikke du så en ordentlig måke. Her i byen har mange offentlige byggninger satt opp slike som ligner store fugler på stang. For å skremme vekk fugler så de ikke driter ned alt dem kommer over.

Anonymkode: 3ca1f...e25

håper du har rett;-))

Skrevet
4 minutter siden, gangnedsol i elg skrev:

Takk for opplysningen. Det du forteller og bildene gir meg håp om at jeg lot meg "lure" av et "fugleskremsel". Ikke at jeg er overbevist, men det er grunn til å håpe. Big smile! Takk!:tommelopp:

Bare hyggelig:) blei nesten lurt av en sånn første gangen jeg så en å :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...