Gå til innhold

Linser man går med i en måned


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har erfaring med disse? Jeg er fristet til å prøve, men er litt usikker. Blir man tørr på øynene slik man ofte gjør med endagslinser? Er det vanskelig å få dem av? Faller de lett ut?

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt sånne og var kjempefornøyd - lenge - men det slet veldig på øynene mine og jeg fikk etterhvert store smerter og infeksjoner...

Så jeg bruker endags linser igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker månedslinser, og har ikke hatt noe problem med dem. Har aldri brukt annet, så jeg kan dessverre ikke sammenligne. Men det er viktig å rengjøre linsene hver kveld, ta en skvett linsevæske og gni av proteinet og legge dem i ren væske igjen, for å unngå infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne mndslinser og dagslinser på den måten. Mndslinser har mye høyere kvalitet enn dagslinser, de er også ørlite tykkere og lettere å ha med å gjøre og man ser mye lettere om de er "på vrangen". Jeg har brukt månedslinser i mange år og er veldig fornøyd, har aldri hatt tørre øyne. Det er ikke mye strev med rensing heller, du trenger ikke gni dem, bare legg dem rett i rensevæsken (bruk Opti-Free Express, den trenger du ikke gni linsene med og dreper i tillegg flere bakterier enn de andre typene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. jeg tror trådstarter mener linsene du har på øyet en måned i strekk - ikke månedslinser.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. jeg tror trådstarter mener linsene du har på øyet en måned i strekk - ikke månedslinser....  :ler:

Ah, det blir noe annet ja. Men de har også mye høyere kvalitet enn dagslinser, nettopp fordi man skal gå med dem så lenge. Og de er jo laget for å ha på øynene uten at man blir tørr, men har man veldig sensitive øyne kan det kanskje bli tørt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

Jeg bruker slike night&day linser, og jeg er kjempefornøyd. Har brukt det nå i halvannet år eller noe sånt og har ikke hatt problemer enda. Da jeg brukte dagslinser så ble øynene mine såre og tørre, men nå har jeg ingen problemer. Tar dem ut og rengjør dem i blant, og det hender jeg tar en pause over natten når jeg skal bytte linser, ellers tas de ikke ut. Kjempefornøyd, kan absolutt anbefale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det vanskelig å få de ut eller på? Jeg merker når jeg sover med mine dagslinser (middagslur eller noe) så er de veldig vanskelige å få ut igjen om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg brukte månedslinser i et års tid, men de passet veldig dårlig til meg, de brakk inne på øyet osv.

Nå bruker jeg 14 dagers linser og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke døgnlinser selv, men vet om flere som er veldig fornøyde med merket Purevision - de finnes også for de med skjeve hornhinner. Bruker selv kun dagslinser innimellom, men vet om dem som synes at de har blitt mindre tørre på øynene etter å ha begynt med døgnlinser fremfor dagslinser. En jeg kjenner bruker heller døgnlinsen som en månedslinse (tar ut og renser hver kveld), da den gir mer fuktighet til øyet.

Hvis jeg hadde hatt mer styrke på øynene enn det jeg har - så ville nok jeg ha brukt døgnlinser, men jeg trives godt med briller og vanlig dailies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike linser slipper 6 ganger mer luft enn vanlige linser, men allikevel er det lite. Øyelegen min anbefalte ikke slike linser. Det er visst veldig mange som får problemer etter langvarig bruk.

Det han derimot anbefalte var å bruke mnd-linser om dagen hvis man er plaget med tørre øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er 14 dagers linser og hva mener du med at de brakk inn på øyet?

Hva 14 dagers linser er?

DEt er som månedslinser, bare at du skifter dem etter 14 dager istede for en måned. Jeg liker dem mye bedre.

Månedslinsene brakk inne på øyet ja. Plutselig datt halve linsen ut av øyet, helt uten videre. DEn andre delen satt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er superfornøyd med mine døgnlinser. Mye mindre pes enn å butt hver dag, og så kan jeg se noe når jeg må opp på do om natten, uten å fomle etter brillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

En ting jeg alltid har lurt på - hvordan ser man at man setter linsene på "rett vei", altså ikke på vrangen? Ser/merker ikke noe forskjell på dette jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du vil merke forskjellen. Det er ikke behagelig å ha den på feil vei. Men du kan se det ved å holde linsen opp og se om den har en fin og jevn bue (da er den rett vei) Hvis den ser ut som om den bøyer seg ut helt øverst i buen er den feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg alltid har lurt på - hvordan ser man at man setter linsene på "rett vei", altså ikke på vrangen? Ser/merker ikke noe forskjell på dette jeg.

Hvis du tar linsen på tuppen av fingeren og ser på den i øyehøyde - er den rett vei hvis den er rund som en halv ball, vrang hvis den er rettere i kanten. Jeg kjenner om den er feil vei - for da får jeg rusk-følelse i øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...