Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og min mann skal kose oss litt til helga, og skal bruke eldstedattera vår på 16 år som barnevakt til de to minste. De er 2 og 3 år. Vi drar i 14 tida på lørdag, og er hjemme i 12 tida på søndag. 

Hva synes dere hun skal få som lønn, med tanke på at hun skal lage middag, legge dem, gjøre morgenstell og gi dem oppmerksomhet?

og hvis hun tar med seg ei venninne som barnevakt, får de samme lønn?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke lønnet venninnen. 

Anonymkode: c6bcd...f68

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gitt litt til datteren min. Også ville jeg kjøpt inn noe god mat de liker, leie noen filmer, kanskje bestille mat.

Skrevet

Hva hadde du gitt dattera mi som lønn da?

Skrevet

500 kroner😀

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, mammamor78 skrev:

Meg og min mann skal kose oss litt til helga, og skal bruke eldstedattera vår på 16 år som barnevakt til de to minste. De er 2 og 3 år. Vi drar i 14 tida på lørdag, og er hjemme i 12 tida på søndag. 

Hva synes dere hun skal få som lønn, med tanke på at hun skal lage middag, legge dem, gjøre morgenstell og gi dem oppmerksomhet?

og hvis hun tar med seg ei venninne som barnevakt, får de samme lønn?

Jeg synes dattra di for ung til å passe ungene over natta, og det er pga alder av de yngste. Det er mye jobb for en på 16.

Har du noen andre som kan passe eller stikke innom? Bare være der om natten?

Anonymkode: 38c0c...6f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

700kr + god mat osv :)

Anonymkode: 1280e...2ac

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Pearl2.0 skrev:

500 kroner😀

Til venninna eller datter?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dattra di for ung til å passe ungene over natta, og det er pga alder av de yngste. Det er mye jobb for en på 16.

Tror hun klarer det veldig fint, hun har passer dem ofte om dagen, og lagt de selvom vi er hjemme :-) er ingen andre som er hjemme og kan stikke innom, og de minste er ikke så altfor krevende :-)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeez, det finnes jo mødre som er 16! Hun kjenner sikkert søskene sine godt nok til å passe på dem. 

Ville gitt datteren rundt 500-600 kr (jeg tjente 500 kr natten da jeg passet naboungen natten over for ca. 11-12 år siden). Om venninnen skal være der å passe på barna like mye som datteren din gjør ville jeg nok gitt de 500 kr hver.  Om hun bare hjelper til på kvelden ville jeg gitt henne 200. Om hun bare er innom for venninnebesøk ville jeg ikke gitt noe.

Anonymkode: bb183...087

• Liker 7
Skrevet

Vi har tenkt på å gi dattera og venninna hennes 700kr hver, hva tenker dere om det??

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, mammamor78 skrev:

Hva hadde du gitt dattera mi som lønn da?

Ops, skulle stå 500kr der også :)

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeez, det finnes jo mødre som er 16!

Anonymkode: bb183...087

Og hva har det med saken å gjøre?

Jeg ser ikke noe problem med at 16 åringen passer,men kan tenke meg at det kan bli litt lenge å passe på pga alder til de yngste

Og det kan bli litt mye jobb, spesielt hvis noe skjer noe.

Gjest Jessica
Skrevet
6 minutter siden, mammamor78 skrev:

Vi har tenkt på å gi dattera og venninna hennes 700kr hver, hva tenker dere om det??

Jeg tenker at du er veldig generøs og at barna vil bli godt ivaretatt med den lønna 😊👍

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og hva har det med saken å gjøre?

Jeg ser ikke noe problem med at 16 åringen passer,men kan tenke meg at det kan bli litt lenge å passe på pga alder til de yngste

Og det kan bli litt mye jobb, spesielt hvis noe skjer noe.

Tror hun klarer det veldig fint, hun har passer dem ofte om dagen, og lagt de selvom vi er hjemme :-) er ingen andre som er hjemme og kan stikke innom, og de minste er ikke så altfor krevende :-)

Ja, du kjenner henne og ungene dine best :)

Men hvis dere ikke har mulighet eller ikke har noen som kan stikke innom, og dere skal være borte i nesten 24 timer.

Jeg synes det er for mye ansvar for 16 åringen, stor forskjell med det og passe ungene noen timer på dagtid,det går nok bra,men ja hadde foretrekket å ha noen i nærheten i værtfall som de kunne kontakte hvis det skjedde noe og kunne komme over å hjelpe,

Men dette bestemmer du :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fælt det ble med dobbel posting med meg da, jeg beklager!

Skrevet

Men hvis dere ikke har mulighet eller ikke har noen som kan stikke innom, og dere skal være borte i nesten 24 timer.

Jeg synes det er for mye ansvar for 16 åringen, stor forskjell med det og passe ungene noen timer på dagtid,det går nok bra,men ja hadde foretrekket å ha noen i nærheten i værtfall som de kunne kontakte hvis det skjedde noe og kunne komme over å hjelpe,

Sikker på at dette går bra :) og de får 700 kr hver + godteri

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at dette går bra :) og de får 700 kr hver + godteri

Ja,la oss håpe det.

Skrevet

Jeg synes kanskje 16 år var litt ungt for å ta seg av to små barn. Hun er nok moden og alt det der, men har dere annen familie/naboer som kan kontaktes om det er noe og som vet at dere blir vekke et døgn?

Jeg synes de begge kan få lønn. Datteren din må tilbringe helgen hjemme for å passe søsken i stedet for å være med venner eller gjøre noe hun selv vil. Dersom dere lønner en venninne også så får jo datteren deres litt selskap + jeg tenker det er ok at de er to stykker sånn dersom noe skulle oppstå. 

Lønn trenger jo ikke å kun være penger. Det kan jo være gavekort/gave, kinobilletter, konsertbilletter osv. Også bør de jo få litt ekstra å kose seg med på kvelden: godteri, snacks og kanskje penger til å bestille take away. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

13 minutter siden, happiest skrev:

Jeg synes kanskje 16 år var litt ungt for å ta seg av to små barn. Hun er nok moden og alt det der, men har dere annen familie/naboer som kan kontaktes om det er noe og som vet at dere blir vekke et døgn?

Jeg synes de begge kan få lønn. Datteren din må tilbringe helgen hjemme for å passe søsken i stedet for å være med venner eller gjøre noe hun selv vil. Dersom dere lønner en venninne også så får jo datteren deres litt selskap + jeg tenker det er ok at de er to stykker sånn dersom noe skulle oppstå. 

Lønn trenger jo ikke å kun være penger. Det kan jo være gavekort/gave, kinobilletter, konsertbilletter osv. Også bør de jo få litt ekstra å kose seg med på kvelden: godteri, snacks og kanskje penger til å bestille take away. 

13 minutter siden, happiest skrev:

Jeg var barnevakt for lillebroren min da jeg var 16 og han fire og det gikk veldig fint selv om jeg var litt "pøbel" da jeg var 16. Faren min og stemoren min stolte på meg og jeg ville klare å løse eventuelle problemer og evt. kontakte naboer/venner hvis det skjedde noe.

Lønn er vanskelig, men stol på at jenta kontakter naboer/kjenninger hvis noe skjer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...