AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Del Skrevet 26. juni 2016 Hei. Jeg er 80 % ufør samt sykemeldt fra den jobben jeg har ved siden av. Legen har sagt jeg skal prøve å trene det jeg klarer og for å gå ned i vekt som igjen vil være positivt for helsen og øke sjansen for å kunne komme tilbake i min lille jobb.Jeg har vært lang tid sykemeldt på og av i flere år nå og jeg merker at hver jobbeøkt blir tyngre og tyngre men jeg biter tennene sammen og prøver å gå små turer i skog og mark selv om det innebærer at jeg ligger rett ut i flere dager etterpå.Et familiemedlem har sett seg lei på dette og buste ut med at hvis jeg kunne gå tur i skogen kunne jeg også gå på jobb så med så hyppige sykemeldinger burde jeg heller overlate jobben til noen som ville ha den og heller prøve å få 100 % ufør.Underforstått at det var viljen min det sto på.Ganske ufint sagt synes jeg all den tid hun burde ha sett hvordan jeg sliter for å ikke dette ut av jobben.Men er hennes mening allmenn oppfatning lurer jeg? Ble iallefall veldig lei meg. Anonymkode: 6aa7f...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Del Skrevet 26. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er 80 % ufør samt sykemeldt fra den jobben jeg har ved siden av. Legen har sagt jeg skal prøve å trene det jeg klarer og for å gå ned i vekt som igjen vil være positivt for helsen og øke sjansen for å kunne komme tilbake i min lille jobb.Jeg har vært lang tid sykemeldt på og av i flere år nå og jeg merker at hver jobbeøkt blir tyngre og tyngre men jeg biter tennene sammen og prøver å gå små turer i skog og mark selv om det innebærer at jeg ligger rett ut i flere dager etterpå.Et familiemedlem har sett seg lei på dette og buste ut med at hvis jeg kunne gå tur i skogen kunne jeg også gå på jobb så med så hyppige sykemeldinger burde jeg heller overlate jobben til noen som ville ha den og heller prøve å få 100 % ufør.Underforstått at det var viljen min det sto på.Ganske ufint sagt synes jeg all den tid hun burde ha sett hvordan jeg sliter for å ikke dette ut av jobben.Men er hennes mening allmenn oppfatning lurer jeg? Ble iallefall veldig lei meg. Anonymkode: 6aa7f...099 Ufin og ignorant sagt. Ignorer henne. Anonymkode: 4ca82...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paeonia Skrevet 26. juni 2016 #3 Del Skrevet 26. juni 2016 Si at det er på legens befaling da. Ikke greit å hakke på deg fordi du prøver å gjøre forbedringer med helsa di. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Del Skrevet 26. juni 2016 Desverre er nok mange av den oppfatning ja 😕 Forferdelig dårlig gjort av han/henne og buse ut med sånt ja 😦 Hva svarte du? Jeg måtte også trappe ned på jobbing etter legens råd i fjor vår. Har en kollega som er veldig kjap med og kommen med spydige kommentarer hvis hun har sett meg ute på noe. Er man sykmeldt/ufør skal man bare sitte hjemme og stirre i veggen virker det som 🙄 Jeg er sikker på at de som sier sånt kommer til å møte seg selv i døra hvis de en dag skulle bli langvarig syke. Anonymkode: 9ff8b...53a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå