Gå til innhold

Backpacking Asia!

loulou

Anbefalte innlegg

Hei! :laugh: Jeg er en 19 år gammel jente som har tenkt å reise på backpacking alene til sørøst Asia til høsten, eller vinteren. Jeg planlegger å være borte i tre mnd og besøke Thailand, Laos, Vietnam og kanskje Kambodsja. Jeg holder på å spare penger nå, og det jeg lurer på er om 70k vil være nok til denne reisen? (+ vaksiner jeg må ta før turen) Skal ikke reise med kilroy eller lignende, og jeg vil bestille flybiletter underveis og også reise med tog og buss.

Jeg skulle gjerne ha spart mer men jeg har ikke lyst å vente så lenge med å reise! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nikee

Jeg reiser til Asia i vinter! :) Jeg har delvis gruppetur og delvis alene så jeg tror ditt budsjett holder i massevis, der fikk jeg vite at 10 000 kr i lommepenger gikk kjempebra per måned da det er så billig med mat osv. Greit å ha et romslig budsjett med tanke på opplevelser men ellers var det rimelig. Myanmar er dyrere enn de andre stedene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg backpacker jorda rundt i fjor! Jeg var borte i 3 mnd, og var i alle landene du tenker å reise til! Men jeg var i tillegg i Australia, Fiji og USA (og noen dager på New Zealand) og brukte litt over 100k. Derfor tenker jeg at 70k vil holde i Asia! Der er det utrolig billig, men kommer an på hvor høy standard du feks. velger på hotell osv. Men du kommer til å få det fantastisk i de landene, jeg har ekstremt mange gode minner derifra! Spennende land å reise til. :-) Gled deg masse, og ta vare på deg selv!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ramason skrev:

Jeg backpacker jorda rundt i fjor! Jeg var borte i 3 mnd, og var i alle landene du tenker å reise til! Men jeg var i tillegg i Australia, Fiji og USA (og noen dager på New Zealand) og brukte litt over 100k. Derfor tenker jeg at 70k vil holde i Asia! Der er det utrolig billig, men kommer an på hvor høy standard du feks. velger på hotell osv. Men du kommer til å få det fantastisk i de landene, jeg har ekstremt mange gode minner derifra! Spennende land å reise til. :-) Gled deg masse, og ta vare på deg selv!!

Tusentakk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får en bra tur for 70 000 for 3 mnd i sørøst asia. 

Jeg reiste jorden rundt for 3 år siden i 9 måneder(Sør-Amerika, Sør-Afrika, Australia, New Zealand, Fiji og Sør-øst Asia) og brukte litt under 150 000 totalt. Asia var desidert billigst! Av de landene du skal til var jeg i Thailand og Kambodsja. Kos deg masse og pass på deg selv! :) 

Anonymkode: 513f4...7b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg backpacket 4 mnd i Thailand, Laos og Kambodsja. Brukte tilsammen 40000kr. Flybilletter inkludert!

Anonymkode: b905e...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg backpacket 4 mnd i Thailand, Laos og Kambodsja. Brukte tilsammen 40000kr. Flybilletter inkludert!

Oi! Hvordan klarte du å bruke så lite? :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, loulou skrev:

Oi! Hvordan klarte du å bruke så lite? :ohmy:

Billigste transport. Buss. Betalte aldri mer enn 100 kr for overnatting. Prøvde å heller bo lengre på hvert sted, noe som gjør det enklere å holde utgifter i sjakk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...