AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Når damer kommer med denne frasen, så er det bullshit? Selv anser jeg det for å være en avvisning på bakgrunn av at hun ikke syns jeg er bra nok og passer henne godt nok, men lurer på hvorfor noen bruker den og velger den ærlige varianten? Anonymkode: ed748...801
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 og ikke heller velger den ærlige varianten* Anonymkode: ed748...801
Summers Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Kommer an på hvem hun sier det til. Sier hun det til meg så regner jeg med at det stemmer. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 17 minutter siden, Summers skrev: Kommer an på hvem hun sier det til. Sier hun det til meg så regner jeg med at det stemmer. Nå kastet jeg litt opp i munnen min TS - jo antagelig mener hun at du er for bra for henne. Om du mener hun er bra nok, så bevis det for henne. Jenter har, fra de er små, et helvetes press på seg for å se bra ut, ha en sprudlende personlighet, være godhjerta og ha en god utdannelse og respektert jobb. Samtidig skal vi alltid se freshe og lekre ut og ha et strøkent hjem. Det er særs få som klarer av dette presset og failer vi på noen områder her, så føler vi at vi ikke er bra nok for en god mann. Veldig trist egentlig. Og dessverre mange jenter som slite med slike tanker. Så jeg er nok ganske sikker på at hun ikke føler seg bra nok for deg. Vær den gode mannen hun tror du er nå Anonymkode: 5cb9f...550 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå kastet jeg litt opp i munnen min TS - jo antagelig mener hun at du er for bra for henne. Om du mener hun er bra nok, så bevis det for henne. Jenter har, fra de er små, et helvetes press på seg for å se bra ut, ha en sprudlende personlighet, være godhjerta og ha en god utdannelse og respektert jobb. Samtidig skal vi alltid se freshe og lekre ut og ha et strøkent hjem. Det er særs få som klarer av dette presset og failer vi på noen områder her, så føler vi at vi ikke er bra nok for en god mann. Veldig trist egentlig. Og dessverre mange jenter som slite med slike tanker. Så jeg er nok ganske sikker på at hun ikke føler seg bra nok for deg. Vær den gode mannen hun tror du er nå Anonymkode: 5cb9f...550 Vi har allerede avsluttet, så det er litt sent. Jeg trengte at hun viste litt mer initiativ og interesse, men hun sa hun hadde nok med seg selv nå, og da respekterer jeg det. Hun er bra nok, så det måtte ha stått på hvilke forventninger hun tenkte jeg hadde. Syns det er leit hvis det hadde vært bakgrunnen, for jeg forventer ikke at noen er perfekte, og heller ikke hun. Det du skriver trekker meg litt i tvil, men i dette tilfellet tenker jeg det må ha vært noe mer hun følte ikke stemte. Anonymkode: ed748...801
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har allerede avsluttet, så det er litt sent. Jeg trengte at hun viste litt mer initiativ og interesse, men hun sa hun hadde nok med seg selv nå, og da respekterer jeg det. Hun er bra nok, så det måtte ha stått på hvilke forventninger hun tenkte jeg hadde. Syns det er leit hvis det hadde vært bakgrunnen, for jeg forventer ikke at noen er perfekte, og heller ikke hun. Det du skriver trekker meg litt i tvil, men i dette tilfellet tenker jeg det må ha vært noe mer hun følte ikke stemte. Anonymkode: ed748...801 Trist. Jo veldig mange jenter føler seg ikke bra nok. Spesielt om hun er i en litt tung periode. Jeg har selv avsluttet med flere gode menn. Avvist de så fort noe utvikler seg. I hele mitt liv fikk jeg høre av min far at jeg ikke var bra nok. Da tror man jo på det. Nå vet jeg bedre, men nå er det for sent. Pytt pytt. Men dette her er noe jeg har snakket med flere om og de fleste føler seg utilstrekkelig. Det er en jævli kjip følelse. Anonymkode: 5cb9f...550
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #8 Skrevet 5. juli 2016 Det kommer nok av usikkerhet og en følelse av å ikke være bra nok. Jeg ville ha vært forsiktig med å anta at kvinner som sier slikt mener det motsatte. Det gjør nok de færreste. Det er viktig å gi bekreftelse for at den andre parten er god nok, men av og til er nok disse tankene og følelsene så dominerende at det ikke vil føre til noe bra uansett. Mulig det derfor er like greit at det gikk skeis. Anonymkode: fd531...7f6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #9 Skrevet 5. juli 2016 Jeg har brukt lignende ord en gang da jeg avsluttet et forhold, i tillegg til å si at jeg garanter kom til å angre meg, men jeg var ikke klar for et forhold akkurat nå, og hele den suppa. Ja jeg løy, syns absolutt jeg var bra nok for han, men jeg klarte ikke å finne de rette følelsene. Han var den snilleste og morsomste jeg noen gang har datet, men sexuelt var det en katastrofe og jeg måtte helst ha litt innabords om jeg skulle ha sex med han. Dette er følelser man ikke bare kan tvinge frem. Men syns du virkelig at jeg skulle vært ærlig og sagt det? At man ikke er klar for et nytt forhold er også en gjenganger som mange bruke, inkludert meg den gangen. Men jeg var nok bare ikke klar for et forhold med han. Noen uker etterpå, treff jeg en mann som jeg absolutt var klar for og fint fant tid til å møte. Anonymkode: 2c181...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #10 Skrevet 5. juli 2016 Jeg har også følt og sagt dette til han jeg fortsatt elsker, fordi hans moralske kompass og verdier er ganske strikte og jeg har noen dårlige valg/erfaringer bak meg. Disse har jeg mye fordi jeg har forsøkt å gjøre alle til lags og har vært litt naiv. Jeg er en sterkere person nå og jeg ville aldri gjort de samme valgene igjen - men det føles som om jeg allerede har sviktet og at jeg aldri kan bli den jenta som han ønsker seg. Det er ingenting jeg heller vil i livet mitt enn å være god nok for ham, og det er et søkk inni meg når jeg tenker på det og hvor vondt det føles, den følelsen av å ikke strekke til, at et annet menneske som du beundrer og føler så sterkt for er så nære men så langt borte. Det er en dobbelt skam, man er ikke god nok, og man kan ikke endre det eller fortelle noen hvorfor det er slik. Min selvtillit og tillit til egen integritet er så lav at jeg tror de fleste gode menn er for gode - spesielt hvis de i tillegg ser bra ut. Jeg forventer at de gjør valg basert på utseende og sosiale evner langt over mitt eget/mine egne.. Det høres sikkert stakkarslig og barnslig ut, og det er også kanskje grunnen til at jeg har gjort noen dårlige valg i relasjoner. Jeg har lite tro på at et genuint godt menneske ser det gode i meg også, så da avslutter jeg før det oppdages at jeg har store mangler. Anonymkode: d05b2...dce
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #11 Skrevet 5. juli 2016 Ganske frekt å si det til noen man dater, som om du bestemmer hva daten din skal få lov å like. Men uansett så høres det mer ut som en klisje frase man har hørt på film og som man gjentar uten å helt tenke over hva man sier. Anonymkode: 11110...03a
Hulderen Skrevet 5. juli 2016 #12 Skrevet 5. juli 2016 Den 26. juni 2016 at 23.00, AnonymBruker skrev: Vi har allerede avsluttet, så det er litt sent. Jeg trengte at hun viste litt mer initiativ og interesse, men hun sa hun hadde nok med seg selv nå, og da respekterer jeg det. Hun er bra nok, så det måtte ha stått på hvilke forventninger hun tenkte jeg hadde. Syns det er leit hvis det hadde vært bakgrunnen, for jeg forventer ikke at noen er perfekte, og heller ikke hun. Det du skriver trekker meg litt i tvil, men i dette tilfellet tenker jeg det må ha vært noe mer hun følte ikke stemte. Anonymkode: ed748...801 Hvis du drev og maste om at hun skulle ta mer initiativ og vise mer interesse, så kan hun ha følt at du krevde for mye. Hun kan ha følt at hun ikke er den du ønsker at hun skulle være. Kanskje rett og slett lei av maset ditt. Derfor sa hun at hun ikke var god nok for deg, kanskje på en ironisk måte? 1
Gjest uN91s Skrevet 5. juli 2016 #13 Skrevet 5. juli 2016 Jeg har aldri sagt det til en mann, men har har avvist alle mennene som har sjekket meg opp på grunn av det. Har alltid trodd at jeg ikke er bra nok og at de kommer til å bli skuffet over kroppen og utseende mitt. Det er så rart fordi disse mennene har jo sett meg før og de må jo likt hva de så siden jeg ble invitert ut på date. Dessverre har jeg alltid hatt dårlig selvtillit, så det var tryggere å avvise enn å forsøke. Var så redd for at de skulle synes jeg hadde stygg kropp haha. Har jobbet mye med meg selv og neste fyr skal jeg ikke avvise
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #14 Skrevet 5. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske frekt å si det til noen man dater, som om du bestemmer hva daten din skal få lov å like. Men uansett så høres det mer ut som en klisje frase man har hørt på film og som man gjentar uten å helt tenke over hva man sier. Anonymkode: 11110...03a Dette er vel det essinsielle, det er jo en selv som vurderer om noen er gode nok for en eller ei. Samtidig så kjenner jeg igjen følelsen, og den er fæl! Jeg føler meg ikke god nok, alle andre er i mine øyne bedre. Så da ender jeg alltid opp med å avslutte forhold. Det er lettest for alle parter, da slipper også den andre alt 'maset' som følger mindreverdkompleksene. Anonymkode: 8d07f...5f5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #15 Skrevet 5. juli 2016 Noen sier det for de ikke tør si at de ikke er interessert. Noen mener det. Sånne skal du være glad for å slippe unna. Jenter med dårlig selvtillit og "jeg er ikke bra nok" holdninger blir veldig slitsomme å ha med å gjøre i lengden, been there.. Anonymkode: d073e...06e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #16 Skrevet 5. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt lignende ord en gang da jeg avsluttet et forhold, i tillegg til å si at jeg garanter kom til å angre meg, men jeg var ikke klar for et forhold akkurat nå, og hele den suppa. Ja jeg løy, syns absolutt jeg var bra nok for han, men jeg klarte ikke å finne de rette følelsene. Han var den snilleste og morsomste jeg noen gang har datet, men sexuelt var det en katastrofe og jeg måtte helst ha litt innabords om jeg skulle ha sex med han. Dette er følelser man ikke bare kan tvinge frem. Men syns du virkelig at jeg skulle vært ærlig og sagt det? At man ikke er klar for et nytt forhold er også en gjenganger som mange bruke, inkludert meg den gangen. Men jeg var nok bare ikke klar for et forhold med han. Noen uker etterpå, treff jeg en mann som jeg absolutt var klar for og fint fant tid til å møte. Anonymkode: 2c181...7e6 Jeg syns det er lettere å forholde seg til ærlige svar. Du kunne så klart unnlatt å si noe av det du skriver. 6 timer siden, Hulderen skrev: Hvis du drev og maste om at hun skulle ta mer initiativ og vise mer interesse, så kan hun ha følt at du krevde for mye. Hun kan ha følt at hun ikke er den du ønsker at hun skulle være. Kanskje rett og slett lei av maset ditt. Derfor sa hun at hun ikke var god nok for deg, kanskje på en ironisk måte? Nevnte aldri at hun skulle ta mer initiativ, men jeg tvang frem en avslutning på grunn av det. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også følt og sagt dette til han jeg fortsatt elsker, fordi hans moralske kompass og verdier er ganske strikte og jeg har noen dårlige valg/erfaringer bak meg. Disse har jeg mye fordi jeg har forsøkt å gjøre alle til lags og har vært litt naiv. Jeg er en sterkere person nå og jeg ville aldri gjort de samme valgene igjen - men det føles som om jeg allerede har sviktet og at jeg aldri kan bli den jenta som han ønsker seg. Det er ingenting jeg heller vil i livet mitt enn å være god nok for ham, og det er et søkk inni meg når jeg tenker på det og hvor vondt det føles, den følelsen av å ikke strekke til, at et annet menneske som du beundrer og føler så sterkt for er så nære men så langt borte. Det er en dobbelt skam, man er ikke god nok, og man kan ikke endre det eller fortelle noen hvorfor det er slik. Min selvtillit og tillit til egen integritet er så lav at jeg tror de fleste gode menn er for gode - spesielt hvis de i tillegg ser bra ut. Jeg forventer at de gjør valg basert på utseende og sosiale evner langt over mitt eget/mine egne.. Det høres sikkert stakkarslig og barnslig ut, og det er også kanskje grunnen til at jeg har gjort noen dårlige valg i relasjoner. Jeg har lite tro på at et genuint godt menneske ser det gode i meg også, så da avslutter jeg før det oppdages at jeg har store mangler. Anonymkode: d05b2...dce Han forventer nok ikke at du skal ha levd et liv basert på hans moral og verdier. I så fall vil jeg vel heller si han ikke er god nok for deg. Som du skriver så har du vokst på erfaringene du har gjort, og de man ofte vokser mest på er de valgene en føler var feil. Ikke legg forventningene til deg selv så høyt som du gjør. Ingen er "perfekte", og han du snakker om har helt sikkert sine feil han og. Ut fra det du skriver antar jeg at han har vært interessert i deg og da har han antaglig sett noe godt i deg allerede. Kanskje noe du til og med ikke har tenkt på selv. Anonymkode: ed748...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå