Gå til innhold

Coca Cola og abstinenser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det i Coca Cola (zero og light for min del) som er så avhengighetsskapende at man får abstinenser (hodepine først og fremst)? Utenom koffein, da kaffe ikke hjelper på abstinensene..! 

Anonymkode: 37575...094

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjelder cola zero og light ;) 

er fortsatt en masse sukker i de. steva og sånn er ikke noe bedre en vanlig sukker

Anonymkode: 95bdd...0ef

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er fortsatt en masse sukker i de. steva og sånn er ikke noe bedre en vanlig sukker

det er ikke stevia i cola zero og light..cola zero påvirker blodsukkeret i minimal grad, så det er ikke dette som er grunnen til abstinenser.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det i Coca Cola (zero og light for min del) som er så avhengighetsskapende at man får abstinenser (hodepine først og fremst)?

Har jeg aldri opplevd noe av. Interessant.

Anonymkode: f8a9b...146

AnonymBruker
Skrevet

Ja, uten tvil. Jeg er sånn pepsi max periodeholiker (eller noe sånt), det er fryktelig mye koffein i all slags cola. Koffein får blodårene i hodet til å trekke seg sammen, og når man ikke drikker koffein på en stund kommer en voldsom hodepine når blodårene utvider seg og det blir et annet trykk. 

Sist "avrusing" hadde jeg så hodepine at jeg kastet opp noen ganger :) man må bare stå det ut - dessverre. 

Anonymkode: 78e0b...3f5

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er ikke stevia i cola zero og light..cola zero påvirker blodsukkeret i minimal grad, så det er ikke dette som er grunnen til abstinenser.

er kansje ikke stvia i zero men det er å sånn. og med det mener jeg Aspartame og Acesulfame_potassium som er syntetiske sukker erstatninger. noe som virker likt eller være på kroppen en naturlig sukker 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, uten tvil. Jeg er sånn pepsi max periodeholiker (eller noe sånt), det er fryktelig mye koffein i all slags cola. Koffein får blodårene i hodet til å trekke seg sammen, og når man ikke drikker koffein på en stund kommer en voldsom hodepine når blodårene utvider seg og det blir et annet trykk. 

Sist "avrusing" hadde jeg så hodepine at jeg kastet opp noen ganger :) man må bare stå det ut - dessverre. 

Skulle også skrive med at det vil ta en god stund før mer koffein vil hjelpe på abstinensene da trykket er i endring da hodepinen kommer.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...