Gå til innhold

1000 kalorier i overskudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg (jente, 22 år, 160 cm) trenger ca. 2000 kalorier daglig for å vedlikeholde vekta, men spiser 1000 kalorier ekstra hver dag (gjennom nøtter, sjokolade etc.), hvor lang tid vil det ta før jeg legger på meg ca. 4-5 kg?

Skjønner at det er individuelt, men sånn omtrentlig. Jeg kan ingenting om det, derfor spør jeg :)

Anonymkode: 55a98...ad1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

4-5 uker

Anonymkode: e72d5...e33

AnonymBruker
Skrevet

I teorien skulle du legge på deg 1 kg i uka om du spiser 1000 kalorier mer enn du trenger hver dag. Ett kilo tilsvarer ca. 7000 kalorier. 

Anonymkode: f64c9...c72

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4-5 uker

Anonymkode: e72d5...e33

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I teorien skulle du legge på deg 1 kg i uka om du spiser 1000 kalorier mer enn du trenger hver dag. Ett kilo tilsvarer ca. 7000 kalorier. 

Anonymkode: f64c9...c72

Hjelp, det blir stor forandring på kort tid :P Men tenker jeg bare må gjøre det sånn, så da håper jeg kroppen min ikke får sjokk. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det forresten farlig, eller noen negative konsekvenser, ved å gå viljemessig så fort opp i vekt? 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Raspberrypai skrev:

Så lenge du ikke er overvektig, har metabolsk syndrom eller skyhøye verdier av kolesterol elle triglysider så skal det gå helt fint. 

Men om du ikke har så elastisk hud så er jo sjansen for strekkmerker større om man går opp 4-5 kilo på såpass kort tid. Men dette er veldig individuelt, noen får jo derimot ikke strekkmerker hvor enn mye de legger på seg. 

Jeg er ikke overvektig. Jeg er undervektig, det er jo derfor jeg vil legge på meg. Har heller ikke metabolsk syndrom eller skyhøye verdier av kolesterol eller triglyserider. Elastisk hud aner jeg ikke om jeg har... Kjipt med strekkmerker... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...