Gå til innhold

Hvilken bank har "best vilkår på mastercard"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

DnB er ikke gode nok, hvor kan jeg finne en bedre bank? Dvs et bedre mastercard.

Anonymkode: 08ef6...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre til hva?

Mener du kredittkort eller spesifikt mastercard? Skandiabanken er gode hvis du vil ha lav rente, 365direkte er gode hvis du vil ha bonus.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er Nordic Choice Club MasterCard det beste kortet. Bruk av kortet gir deg poeng som du kan bruke til hotellovernatting. Betaler alltid regningen på forfall så hva renten er spiller ingen rolle.

For å gi deg et ordentlig svar må vi vite hva som ikke var bra nok med Dnb og hva du mener med "bedre". Rente? Betingelser? Bonus? 

Anonymkode: 962d3...2e1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er Nordic Choice Club MasterCard det beste kortet. Bruk av kortet gir deg poeng som du kan bruke til hotellovernatting. Betaler alltid regningen på forfall så hva renten er spiller ingen rolle.

For å gi deg et ordentlig svar må vi vite hva som ikke var bra nok med Dnb og hva du mener med "bedre". Rente? Betingelser? Bonus? 

Anonymkode: 962d3...2e1

Bonus driter jeg i, men rente er viktig, og at det er billig/gratis å ta ut penger i utlandet. Jeg skal utelukkende bruke kortet i utlandet.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bonus driter jeg i, men rente er viktig, og at det er billig/gratis å ta ut penger i utlandet. Jeg skal utelukkende bruke kortet i utlandet.

Finnes ikke et slikt kredittkort (billig/gratis å ta ut penger i utlandet.)

Da må du heller bruke debetkort og kun få gebyret på 1,5 - 2%...

AnonymBruker
Skrevet

Kredittkort fra Bank Norwegian. Gratis i utlandet. 

Anonymkode: 9f63d...4df

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kredittkort fra Bank Norwegian. Gratis i utlandet. 

Anonymkode: 9f63d...4df

Feil igjen.

Trådstarter lurer på... "billig gratis å ta ut penger i utlandet"

Også med Bank Norwegiankortet må man betale valutapåslag på 1,75%.

I tillegg må man betale renter ved kontanuttak fra uttaksdato. Altså ingen rrenteutsettelse.

ikke noe spesielle fordeler her i forhold til flere kort på markedet.

Med andre ord.

Debetkort er vel det ruiktige for trådstarter.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Østlandet skrev:

Feil igjen.

I tillegg må man betale renter ved kontanuttak fra uttaksdato. Altså ingen rrenteutsettelse.

Med andre ord.

Ikke riktig. Valutapåslag må man påregne på alle kort når man er i utlandet, også debetkort. Når det gjelder bank Norwegian så tilbyr de faktisk uttak i minibank i utlandet både med renteutsettelse og uten kostnad. Så det er et veldig godt alternativ! 

Ellers anbefaler jeg også SkandiaBanken sitt kredittkort hvis du er en som ofte har utestående og ikke betaler tilbake når den rentefrie betalingsutsettelse har gått ut. Renten der er nesten 10% lavere enn hos feks Bank Norwegian. 

Selv bruker jeg mest bank Norwegian kortet, både pga cash back funksjonen og at kortet i all hovedsak er kostnadsfritt i bruk. Kontantuttak i Norge gjør jeg aldri med kredittkort, så at de tar betalt for dette bryr jeg meg ikke om 

Anonymkode: 8b06e...cbf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke riktig. Valutapåslag må man påregne på alle kort når man er i utlandet, også debetkort. Når det gjelder bank Norwegian så tilbyr de faktisk uttak i minibank i utlandet både med renteutsettelse og uten kostnad. Så det er et veldig godt alternativ! 

Ellers anbefaler jeg også SkandiaBanken sitt kredittkort hvis du er en som ofte har utestående og ikke betaler tilbake når den rentefrie betalingsutsettelse har gått ut. Renten der er nesten 10% lavere enn hos feks Bank Norwegian. 

Selv bruker jeg mest bank Norwegian kortet, både pga cash back funksjonen og at kortet i all hovedsak er kostnadsfritt i bruk. Kontantuttak i Norge gjør jeg aldri med kredittkort, så at de tar betalt for dette bryr jeg meg ikke om 

Hvor finner jeg (eller du kan du dokumentere) minibankuttak med renteutsettelse???

Når man leser vilkårene, så ser jeg ikke dette.

Skrevet
2 timer siden, Østlandet skrev:

Feil igjen.

Med andre ord.

Alle kort har valuttapåslag. 

Norwegian tar i motsetning til DnB ikke gebyrer for å ta ut kontanter i utlandet. 

I tillegg får man jo tilbake 1% og hvis man reiser med Norwegian blir det fort en del.

Rentene er ganske ubetydelig hvis du bare bruker det på en ferie. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Østlandet skrev:

Hvor finner jeg (eller du kan du dokumentere) minibankuttak med renteutsettelse???

Når man leser vilkårene, så ser jeg ikke dette.

Det står indirekte på Bank Norwegian sin prisliste. Det står spesifikt at renten løper ved uttak fra uttaksrett ved uttak i Norge, noe som ikke står under kortbruk i utlandet. https://www.banknorwegian.no/Kredittkort/Priser

Videre er dette nevnt flere andre steder i mer eller mindre seriøse kilder, f.eks. skriver nettavisen følgende i sin test "Bank Norwegian er det billigste kortet å bruke i utlandet ved minibankuttak. Der betaler du hverken transaksjonsgebyrer, eller blir belastet med rente fra første krone." (http://www.nettavisen.no/na24/smartepenger/test-kredittkortene-som-er-billigst-a-bruke/3423185193.html

Smartepenger har også en kalkulator som viser samme resultat: http://www.smartepenger.no/106-markedsoversikt/106-markedsoversikt/1029-kredittkortkalkulator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...