AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Hva bruker dere som pose i søppelbøtta? :-) Anonymkode: baa32...8a2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva bruker dere som pose i søppelbøtta? :-) Anonymkode: baa32...8a2 Kjøper søppellposer på rull, til ca 30-50 øre pr pose (slike ruller med 20-30 poser selges på flere dagligvarebutikker inkl KIWI) Anonymkode: 8e199...b23 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kjøper søppellposer på rull, til ca 30-50 øre pr pose (slike ruller med 20-30 poser selges på flere dagligvarebutikker inkl KIWI) Anonymkode: 8e199...b23 Er disse posene mer miljøvennlige enn handleposene? I min husstand går behovet for søppelposer for restavfall akkurat opp i opp med posene jeg får i løpet av mine handleturer. Så da kan man jo lure om det er noe poeng å bruke den ene plastposen fremfor den andre? Anonymkode: 7d486...b1e 3
EvaLena Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Bruker ikke nett jeg. Kjøper poser hver gang og de bruker jeg til søppel også. Ser ikke poenget med å måtte drasse rundt med nett hver gang jeg handler for så å kjøpe andre plastposer til søppel. 1
Musaleem Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 Jeg bruker egen pose til matavfall (altså den kommunen vil at jeg skal bruke), til restavfallet bruker jeg hvite poser på rull. Søppelkassen er så stor at vanlige plastposer ikke er store nok. Handlenettet ligger alltid i vesken, så jeg føler ikke akkurat at det er noe tiltak. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Kjøper søppelposer på Ikea. Anonymkode: 15056...22d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er disse posene mer miljøvennlige enn handleposene? I min husstand går behovet for søppelposer for restavfall akkurat opp i opp med posene jeg får i løpet av mine handleturer. Så da kan man jo lure om det er noe poeng å bruke den ene plastposen fremfor den andre? Anonymkode: 7d486...b1e Jeg vet ikke om alle er mer miljøvennlige, men i hverfall noen av de er det Anonymkode: 8e199...b23 1
ajarRun Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 De deler ut sånne blå poser til plast på butikken, jeg bare bruker dem. Dritten blir brent samme sted uansett.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 First price avfallsposer, til 1/10 av prisen pr pose enn vanlig pose. Disse posene er i tillegg tynnere enn vanlige poser, og det er dermed mindre plast pr pose. Men merket er viktig. Avfallsposene på Clas Ohlson er ubrukelige, de revner bare man ser på dem omtrent. First price fungerer derimot ypperlig. Anonymkode: 16d5e...3cf 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 Det blir nok poser selv om jeg har med handlenett på butikken, impulsturer der nettet ligger i en annen veske, klesshopping, handlet mer enn det var plass til i nettene j eg hadde med osv. Ellers er det poser på rull. Jeg syns det var altfor mange poser som lå og slang her hjemme før jeg begynte med nett. De er dessuten bedre å bære, tåler mer vekt og romsligere enn en pose. Anonymkode: 549f8...9a6 5
Pinkee Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 Jeg kjøper søppelposer på Biltema, de passer akkurat i mitt søppelspann, er rimelig sterke, og bare 1/10 så mye plast som et handlenett. Dessuten mye billigere, og jeg unngår å gå omkring som reklame for butikken jeg handlet på. Litt ironisk egentlig, folk betaler for å reklamere for butikken de handlet på.
Anglofil Skrevet 27. juni 2016 #12 Skrevet 27. juni 2016 Vanlige poser fra butikken. Kjøper poser ved behov. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #13 Skrevet 27. juni 2016 10 timer siden, amativeReflection skrev: De deler ut sånne blå poser til plast på butikken, jeg bare bruker dem. Dritten blir brent samme sted uansett. Det gjør det jo ikke da men... Takk for at du ødlegger Anonymkode: 11c16...518 6
sofie777 Skrevet 27. juni 2016 #14 Skrevet 27. juni 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok poser selv om jeg har med handlenett på butikken, impulsturer der nettet ligger i en annen veske, klesshopping, handlet mer enn det var plass til i nettene j eg hadde med osv. Ellers er det poser på rull. Jeg syns det var altfor mange poser som lå og slang her hjemme før jeg begynte med nett. De er dessuten bedre å bære, tåler mer vekt og romsligere enn en pose. Anonymkode: 549f8...9a6 Gjør det samme og har fremdeles mer enn nok poser fra før jeg begynte med nett. Handler uansett primært med ryggsekk siden jeg har et stykke å gå fra bussen og hjem. Tykkere poser fra kleshandel og lignende sparer jeg som regel til å pakke undertøy i når jeg drar på turer/hjem til jul. Endret 27. juni 2016 av sofie777
Ms. Steele Skrevet 27. juni 2016 #15 Skrevet 27. juni 2016 Bruker knapt poser til restavfall. Her er det egne poser til våtorganisk og plastavfall som vi får utdelt. Glass og metall skal hives rett i plastdunken i følge det som står skrevet på beholderen. Så til rest så brukes de jeg har liggende fra klesforretninger e.l
Nemmera Skrevet 28. juni 2016 #16 Skrevet 28. juni 2016 Det hender seg vi glemmer gjenbruksposene, og det blir mer enn nok poser av det. Vi storhandler en gang i uken og så blir det evt på fyll med melk og brød + evt andre varer som må kjøpes ferske da har vi ikke med gjenbruksposene da det som regel blir på "impuls". Dermed blir det alltid overskudd av plastposer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå