AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Jeg har ikke skolebarn, så er totalt uvitende hee. Men hvordan er sommeren? Barna har vel 2 mnd fri? Er jo ikke mulig å få så lenge fri fra jobb. er sfo åpen om sommeren? Anonymkode: 17371...225
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Her har SFO stengt i juni,ellers åpent. Oslo har sommerskole som et tilbud,gøy og bra. Og gratis. Ellers finnes det fotballskoler osv med tilbud om sommeren. Anonymkode: e3b3d...5b7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Her har SFO stengt i juni,ellers åpent. Oslo har sommerskole som et tilbud,gøy og bra. Og gratis. Ellers finnes det fotballskoler osv med tilbud om sommeren. Anonymkode: e3b3d...5b7 Mente stengt i juli Anonymkode: e3b3d...5b7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 SFO, besteforelde, dele mellom andre foreldre, permisjon, fordele ferien mellom foreldrene. Mulighetene er mange Anonymkode: e970d...b6b 1
Ulrikke Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 Litt besteforeldre, litt alene hjemme (ferdig med 5.nå, men var det i fjor også), litt være med på jobb (vi har mulighet begge to, men ikke veldig morsomt i lengden), en uke Forskerfabrikkens sommerskole (har også vært friidrettsskole og håndballskole feks)... I tillegg har sambo og jeg ikke hatt all ferie sammen, men han har feks tatt en uke før felles ferie og jeg har tatt en uke etter, eller omvendt... SFO er som regel stengt i hele juli eller tre uker i juli, ihvertfall de jeg har kjenneskap til... 1
-Missi- Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Min sønn går ikke lenger på sfo, starter i 4. nå til høsten. Jeg er "heldigvis" student så er jo hjemme og har ferie selv. Har 50/50 med pappan så han skal være der 2 uker nå, deretter 3 uker med meg, 1 uke med besteforeldre(farsiden) og 1 uke hos far. Utenom det har stemor barselpermisjon så når han har pappauke så er jo hun og tilstede. Har egentlig ikke vært noe problem noen år alltid løst det på et vis. Jeg er student vertfall 2 år til og da er han jo ganske stor når jeg begynner å jobbe og det blir et "problem" besteforeldrene er nok fortsatt i nærheten og vi fordeler ferien med far. Tradisjonelt sett har vi hatt 3 uker vær om sommerne og ellers funnet løsninger med besteforeldre o.l.
litle_my Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Så lenge barna er i småskolealder, bør de voksne belage seg på å ikke ha ferie sammen. Da løser det seg fint!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 SFO er stengt "kun" hele juli. Jeg er bare vikar på jobben min, så for min del er det null problem å få fri. Utfordringen ligger heller i hvor lite vi kan klare oss med økonomisk sett. Det er ikke vanskelig for mannen sin del heller å få fri, men da vi er avhengig av hans inntekt for at ting skal gå rundt så blir det meg som tar den tørnen. Anonymkode: 02085...f69
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 SFO her er stengt i juli, ellers åpent, så vi "må" bare ha de 4 ukene. Hadde jeg og pappaen vært sammen måtte vi bare delt oss, og hatt f.eks 1 uke hver og 2 uker sammen. Nå har vi 2-3 uker hver, og besteforeldre på begge sider passer mer enn gjerne en uke hver, så da går det opp uten at vi trenger å bruke SFO mer enn kanskje en uke. Anonymkode: a8316...530
Harlekin Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 SFO er stengt i juli, og jeg har ferie 3 av de 4 ukene som SFO er stengt. Den siste uken er min datter påmeldt aktiviteter hver dag. Ellers hadde vi nok kunnet spørre besteforeldre om nødvendig. Jeg ser vi er heldige, det er mange som ikke har den muligheten.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skolebarn, så er totalt uvitende hee. Men hvordan er sommeren? Barna har vel 2 mnd fri? Er jo ikke mulig å få så lenge fri fra jobb. er sfo åpen om sommeren? Anonymkode: 17371...225 For de som er to, så er det jo ikke noe problem. Da tar man bare ferie på forskjellige uker, fire ukers ferie på hver blir åtte uker tilsammen. For de som er alene er det jo derimot litt verre, men ofte kan jo samværsforelderen ha 2-3 uker også, og så bruker man besteforeldre, tanter eller onkler, større søsken etc. Anonymkode: 78292...93e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 Hva gjør barna deres hjemme i når de har ferie da? Hvis de er alene en hel dag? Anonymkode: 6901f...cfe
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #13 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør barna deres hjemme i når de har ferie da? Hvis de er alene en hel dag? Anonymkode: 6901f...cfe Er med venner, ser tv, husarbeidsplikter, setter på poteter til foreldrene kommer fra jobb, drar på butikken, bygger hytte i hagen, går tur med hunden, leker med lego, surfer på ipad. Hva pleier du å gjøre når du er alene en dag og har fri? Anonymkode: 78292...93e 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #14 Skrevet 26. juni 2016 Har ikke skolebarn før til neste år, men vet at SFO har stengt i 4 uker (samme ukene som barnehagen) dermed blir det ikke noe problem da jeg har 4 uker. Slipper dermed at jeg og mannen å forskyve ferie. Anonymkode: c6800...802
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #15 Skrevet 26. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er med venner, ser tv, husarbeidsplikter, setter på poteter til foreldrene kommer fra jobb, drar på butikken, bygger hytte i hagen, går tur med hunden, leker med lego, surfer på ipad. Hva pleier du å gjøre når du er alene en dag og har fri? Anonymkode: 78292...93e Forskjell på en dag og flere uker med somemrferie... Anonymkode: 6901f...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #16 Skrevet 26. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjell på en dag og flere uker med somemrferie... Anonymkode: 6901f...cfe Ja, men hva gjorde du selv da du var barn? Hva gjør du når du har fire ukers ferie fra jobben? Jeg var ute og syklet store deler av sommerferien ihvertfall, men det er lenge siden. Telt hadde vi alltid oppe i hagen, så det var mange netter vi var ute der. Lekte i skogen, bygget hytte, dro og badet. Bakte kaker og lagde kakesalg, bakte rundstykker og dro på piknik på nabojordet etc. Barn har ikke problemer med å finne på ting altså Anonymkode: 78292...93e 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #17 Skrevet 27. juni 2016 AKS/SFO har stengt fire uker, så da tar vi også ferie. Ellers er det sommerskole en uke, aks to uker og besteforeldre en uke. Når de blir for store for aks/sfo, får vi se hva vi gjør, de kan jo være sammen med venner i samme situasjon, være med slektninger, være litt hjemme alene på dagtid, betale for sommerskole osv. Anonymkode: ce299...470
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #18 Skrevet 27. juni 2016 Så barna deres går på skole/sfo hele skoleåret. Så går de på sfo ut juni, så aktiviteter hver dag, så sfo igjen fra august? Når i all verden skal deres barn få fri? Når skal de ha ferie? Ikke kom og si at "ungen min liker det"! Alle unger vil ha ferie! Er det rart "flink pike"- syndromene øker, psykisk sykdom og angst?? Stakkars barn! Anonymkode: 41693...1bb 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #19 Skrevet 27. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så barna deres går på skole/sfo hele skoleåret. Så går de på sfo ut juni, så aktiviteter hver dag, så sfo igjen fra august? Når i all verden skal deres barn få fri? Når skal de ha ferie? Ikke kom og si at "ungen min liker det"! Alle unger vil ha ferie! Er det rart "flink pike"- syndromene øker, psykisk sykdom og angst?? Stakkars barn! Anonymkode: 41693...1bb Flinkpike har ingenting med SFO å gjøre. Her bare krisemaksimerer du. Ungene kan ikke få mer fri en foreldrene har så lenge foreldrene ikke har mulighet til å splitte dferien eller sende de til andre. Anonymkode: e970d...b6b
Simmis Skrevet 27. juni 2016 #20 Skrevet 27. juni 2016 Her er det ikke noe problem da jeg er hjemme. 17 åringen ordner sine aktiviteter selv, reiser på tur med besteforeldrene sine ( fars mor og stefar) mens 11 åringen, er ute å sykler, leker med venner, spiller litt PC, ser film/ serier, og 7 åringen gjør nesten det samme. Pluss at de hjelper til med litt husarbeid som de kan hjelpe til med, rydder rommene sine osv. Når mannen har ferie reiser vi litt bort, er litt hjemme osv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå