AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Evt. hva var det du brukte mer/mindre penger på? Anonymkode: e8e13...d2f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Helt klart som samboende i hverdagen og det meste av tiden. Unntaket er ved ferie, det er jo dobbelt så dyrt å bestille hotel som singel. Så alle de rimelige tilbudsturene er ikke for oss single. Anonymkode: 7fd24...095 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Bruker mer penger som enslig. Trenger ikke å ta hensyn til en annen person så jeg kjøper akkurat det jeg vil av klær, mat og bruker mer penger på festligheter. Når jeg var samboer var jeg mer fokusert på at vi skulle bygge et liv sammen så da var fokuset på økonomi større
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Evt. hva var det du brukte mer/mindre penger på? Anonymkode: e8e13...d2f Glemte og spørre om det viktigste; hvor mye mer eller mindre er det snakk om? Anonymkode: e8e13...d2f
Anglofil Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 Føler det er ganske likt. Men forskjellen mellom da jeg bodde for meg selv og nå er at den gang var jeg student og dermed måtte ha et lavt forbruk, mens jeg nå er samboende hvor vi begge jobber 100% og vi kan velge i større grad selv. Altså, vi kan velge om vi vil være sparsommelige, eller om vi ønsker å sløse litt mer med pengene. Har vi lyst til å dra på restaurant så gjør vi det, lommeboka stopper sjeldent det for oss slik det kunne gjøre da jeg var student. Nå velger vi å være rimelig sparsommelige, jeg bruker ikke mer på mat enn da jeg var student (syntes det er enklere nå enn da jeg bodde i en liten studentleilighet og ikke hadde mulighet til å fryse ned middager eller generelt kjøpe større porsjoner og dermed fordele på en annen måte). Så alt i alt er vel mitt forbruk det samme, men pengene går til ulike ting enn da jeg var enslig og student. Den gang gikk pengene til f.eks leie, nå eier jeg osv. Men bruker mindre penger på å eie enn å leie. Mvh Yvonne
Ananas. Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Enslig. Bruker mye penger på ting å holde på med, og synes det er forferdelig kjedelig å planlegge mat til en. Det koster fort penger. Ferier o.l. er ikke like interessant alene, så de pengene går gjerne til andre ting isteden.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Brukte nok mest da jeg var singel. Boutgiftene blir ca halvert som samboer, det er ikke mye mer å betale i strøm f.eks. Spiste større porsjoner da jeg var alene, for jeg var ikke flink til å bruke opp eventuelle rester. Samtidig så har dama mindre å rutte med enn meg, så om det er noe jeg vil ha henne med på som hun ikke har råd til, spanderer jeg. Likevel går jeg i pluss. Flyr mye mindre på byen nå. Anonymkode: 46f4d...479
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 Oppdaget at jeg brukte mest med eksen, da det ble slutt. Han er en bruker, og kan ikke spare, så når han var blakk måtte jeg steppe inn. Jeg er småspist og sparsommelig, mens han har dyre matvaner, og er flinkere til å kjøpe enn å bruke opp mat. Har så mye bedre råd nå, har nettopp flyttet sammen med en ny fyr, som er mye mer lik meg, og håper det blir annerledes. Anonymkode: 344e8...a4f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 Med unntak av ferier, har utgiftene mine faktisk økt da jeg ble samboer :/ Jeg synes first price musli er helt ok, og kjøpte alltid det da jeg bodde alene. Samboeren insisterer på axa musli, som koster nesten 5 ganger så mye. Jeg pleide spise helt vanlig skive og drikke melk til helgefrokosten, samboeren må ha rundstykker og fancy juice. Jeg er vant til å omtrent vri tannkremtuben før den erklæres som tom, samboeren kaster den i det han må trykke litt hardt for å få noe ut. Jeg har alltid brukt first price dopapir og tørkerull, samboeren insisterer på lambi. Jeg spiste vegetarmat 2-3 dager i uken som enslig, samboeren MÅ ha kjøtt hver dag. Så mat- og husholdningsbudsjettet har gått kraftig opp, ettersom vi betaler inn like mye hver på felleskonto som vi handler fra. Det går også adskillig mer strøm. Jeg dusjer akkurat lenge nok til å bli våt, gnukke meg inn med såpe med vannet slått av, og så skylle av såpen. Samboeren har med seg radio inn på badet, og det er utenkelig å dusje i mindre enn et kvarter. Jeg kler mer på meg om vinteren framfor å skru opp ovnene, samboeren insisterer på å ha det t-skjortevarmt året rundt. Jeg satt før aldri på en vaskemaskin eller oppvaskmaskin før den var full. Jeg henger klær (unntatt undertøy og godt utsvettet treningstøy) til lufting og bruker plaggene flere ganger før de vaskes. Jeg kan fint bruke samme glasset/koppen hele dagen. Samboeren kaster klær til vask (unntatt jeans) når de er brukt én gang, og tar seg nytt glass/kopp hver gang han skal drikke. Han kan også fint finne på å sette på knapt halvfulle maskiner. I tillegg spiser vi oftere ute, går mer på kino, etc, enn jeg gjorde som enslig. Så selv om boligutgiftene er mindre, og det er billigere å bo på hotell, bruker jeg likevel mer penger nå enn da jeg var enslig. Anonymkode: b5198...965 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med unntak av ferier, har utgiftene mine faktisk økt da jeg ble samboer :/ Jeg synes first price musli er helt ok, og kjøpte alltid det da jeg bodde alene. Samboeren insisterer på axa musli, som koster nesten 5 ganger så mye. Jeg pleide spise helt vanlig skive og drikke melk til helgefrokosten, samboeren må ha rundstykker og fancy juice. Jeg er vant til å omtrent vri tannkremtuben før den erklæres som tom, samboeren kaster den i det han må trykke litt hardt for å få noe ut. Jeg har alltid brukt first price dopapir og tørkerull, samboeren insisterer på lambi. Jeg spiste vegetarmat 2-3 dager i uken som enslig, samboeren MÅ ha kjøtt hver dag. Så mat- og husholdningsbudsjettet har gått kraftig opp, ettersom vi betaler inn like mye hver på felleskonto som vi handler fra. Det går også adskillig mer strøm. Jeg dusjer akkurat lenge nok til å bli våt, gnukke meg inn med såpe med vannet slått av, og så skylle av såpen. Samboeren har med seg radio inn på badet, og det er utenkelig å dusje i mindre enn et kvarter. Jeg kler mer på meg om vinteren framfor å skru opp ovnene, samboeren insisterer på å ha det t-skjortevarmt året rundt. Jeg satt før aldri på en vaskemaskin eller oppvaskmaskin før den var full. Jeg henger klær (unntatt undertøy og godt utsvettet treningstøy) til lufting og bruker plaggene flere ganger før de vaskes. Jeg kan fint bruke samme glasset/koppen hele dagen. Samboeren kaster klær til vask (unntatt jeans) når de er brukt én gang, og tar seg nytt glass/kopp hver gang han skal drikke. Han kan også fint finne på å sette på knapt halvfulle maskiner. I tillegg spiser vi oftere ute, går mer på kino, etc, enn jeg gjorde som enslig. Så selv om boligutgiftene er mindre, og det er billigere å bo på hotell, bruker jeg likevel mer penger nå enn da jeg var enslig. Anonymkode: b5198...965 Oi, men hvor mye mer ca er det du bruker nå da hvis du trekker fra det du bruker mindre på som boutgift? Er det liksom 1000 eller 5000? Anonymkode: e8e13...d2f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 Bruker helt klart mest penger når jeg er aleine, da har jeg ingen som holder meg i nakkeskinnet. Jeg er økonomisk, men det kan ende opp med at jeg må spise koteletter istedet for biff fordi jeg shoppet for mye heh Anonymkode: 27622...ebb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #12 Skrevet 27. juni 2016 Brukte helt klart mindre penger som singel. Mannen er typen som aldri sjekker prisen før han kjøper, men han har alltid hatt økonomi til det. Anonymkode: 7e418...4eb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #13 Skrevet 27. juni 2016 Som samboer bruker jeg minst, da har vi 2 inntekter, men bare utgifter til en bolig, strøm og internett. Men som singel, bruker jeg mindre, enn da jeg er i forhold hvor vi ikke bor sammen. For da går det mye penger til dating, reiser, mat til en ekstra. Og jeg er kvinne. Anonymkode: 772d9...d58
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #14 Skrevet 28. juni 2016 Bruker mindre nå som jeg er singel enn da jeg var samboer. Hadde en samboer som var veldig sløsete, ikke ulikt det ab... 965 beskriver. Selv om boutgiftene er noe høyere går jeg likevel i pluss på å bo alene sammenlignet med å bo med min uøkonomiske eks. Ferie er også billigere nå faktisk, fordi jeg ikke er så opptatt av å ha de fineste hotellene og jeg er mer fleksibel på reisetidspunkt uten han. Anonymkode: cb603...24b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #15 Skrevet 28. juni 2016 Bruker mye mindre på mat som singel enn samboer. Men bruker samtidig mer på meg selv:klær, sminke, reiser osv. Så er nok ganske likt. Anonymkode: e91c8...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå