Gjest LoisLane Skrevet 12. november 2004 #21 Skrevet 12. november 2004 Nei, og det gjør det litt vanskelig å forholde seg til dere gjester. Men den gjesten jeg sikter til, vet det nok når hun ser det.
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2004 #22 Skrevet 12. november 2004 Nå er det vel du som gjentar deg selv, gjest... Flere stiller spørsmål til innleggene dine, du blir sint og skjeller ut folk som vil hjelpe deg - dette har skjedd opptil flere ganger. Mange har bemerket din arrogante oppførsel! Det kan selvfølgelig være alle på KG det er noe galt med, men kan du bruke fem minutter på å tenke over om du kunne ha møtt folk md en litt annen innstilling? Det er så innmari lett å kjenne deg igjen, derfor kommer nok dette "oppgulpet" du er så lei deg for. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke likte å bli hengt ut som innehaver av en utdannelse som du mener automatisk gjør meg til en versting på nettet. Det er da ikke akkurat helt kjønnsnøytrale ord jeg alltid får servert heller.. Og jeg skjønner ikke hvorfor en må svare at en ikke skjønner hva jeg spør om, eller mener? Hva er poenget med det, om en ikke samtidig sier at en har en viss kunnskap.. Dette innlegget hadde fakitsk ingenting med førskolelærere å gjøre!!
Gjest Fighter Skrevet 12. november 2004 #23 Skrevet 12. november 2004 Og jeg skjønner ikke hvorfor en må svare at en ikke skjønner hva jeg spør om, eller mener? Fordi det kan gjøre det letter for oss å svare på spørsmålene dine.
Gjest LoisLane Skrevet 12. november 2004 #24 Skrevet 12. november 2004 Good point, Fighter. Vet at vi ikke diskuterer førskolelærere akkurat nå, men når du viser til historie, må vel jeg også kunne gjøre det. Og Gjest, jeg vet at flere har gått over streken i å skjelle deg ut og nærmest diagnostisere deg, og det forsvarer jeg på ingen måte. Folkeskikk gjelder alle, både gjester og registrerte brukere. Spør igjen: Kan du forstå at andre har blitt provosert av deg?
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2004 #25 Skrevet 12. november 2004 Spør igjen: Kan du forstå at andre har blitt provosert av deg? Det jeg spør meg er; hvorfor tar folk seg så fryktelig nær av at de kanskje ikke alltid innehar nok kompetanse til å faktisk kunne gi meg et skikkelig svar? Hva er det som får f.eks førskolelærere(eller andre med 3 årig høyskole) til å tro at de kan belære andre - selv om de innehar sine kunnskaper om barn? Hva er det som får folk til å tro at andre(meg) vil legge seg langflat for litt kritikk; hvem er dere som kan tillate dere å ha en slik tankegang? Og hvorfor er det så viktig å fortelle folk hvordan de er, og hvordan man blir påvirket av de? Sier det egentlig ikke mest om dere? Jeg går faktisk så og si aldri inn i en diskusjon og kritiserer folk, eller krever at de skal godta det svaret jeg kommer med.
Gjest LoisLane Skrevet 13. november 2004 #26 Skrevet 13. november 2004 Og her ga jeg opp. Slit det med helsa!
Gjest StoreSky Skrevet 13. november 2004 #27 Skrevet 13. november 2004 Det jeg spør meg er; hvorfor tar folk seg så fryktelig nær av at de kanskje ikke alltid innehar nok kompetanse til å faktisk kunne gi meg et skikkelig svar? Hva er det som får f.eks førskolelærere(eller andre med 3 årig høyskole) til å tro at de kan belære andre - selv om de innehar sine kunnskaper om barn? Hva er det som får folk til å tro at andre(meg) vil legge seg langflat for litt kritikk; hvem er dere som kan tillate dere å ha en slik tankegang? Og hvorfor er det så viktig å fortelle folk hvordan de er, og hvordan man blir påvirket av de? Sier det egentlig ikke mest om dere? Jeg går faktisk så og si aldri inn i en diskusjon og kritiserer folk, eller krever at de skal godta det svaret jeg kommer med. Når du spør etter råd fra folk på INTERNETT, så får du svar! Hvis du ikke synes KG er et bra forum, så spør noen andre! Eller så si du vil kun ha svar fra en spesifikk gruppe, feks folk som jobber i administrasjon, advokater, leger etc. Da vet alle vi andre at du ønsker KUN svar fra mennesker som jobber med det eksakte emnet. Spør du generelt til alle, så svarer alle...(som vil..)
Philosophia Skrevet 14. november 2004 #28 Skrevet 14. november 2004 Man kan få mye nyttig og riktig informasjon på internett. Jeg kan godt spørre om ting og få svar, men det går også ann å forsikre seg om hva som er riktig andre steder. Når det gjelder medisinske og juridiske ting ville jeg uansett dobbeltsjekket svarene, ikke om det gjaldt vanning av orkideer.
Gjest MrsL Skrevet 14. november 2004 #29 Skrevet 14. november 2004 Man kan få mye nyttig og riktig informasjon på internett. Jeg kan godt spørre om ting og få svar' date=' men det går også ann å forsikre seg om hva som er riktig andre steder. Når det gjelder medisinske og juridiske ting ville jeg uansett dobbeltsjekket svarene, ikke om det gjaldt vanning av orkideer.[/quote']
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå