AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Del Skrevet 26. juni 2016 Jeg lurer for vi klarer jo ofte ingenting med årene, altså, passert 70 og det kan komme litt av noen peoblemer.. Man får slag, mister evnen til å gå, forskjellige ting. Så jeg tenker at vi egentlig ikke er skapt til å bli så gamle? Anonymkode: ca26e...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Del Skrevet 26. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer for vi klarer jo ofte ingenting med årene, altså, passert 70 og det kan komme litt av noen peoblemer.. Man får slag, mister evnen til å gå, forskjellige ting. Så jeg tenker at vi egentlig ikke er skapt til å bli så gamle? Anonymkode: ca26e...9a5 Det varierer fra person til person. Jeg har en bestemor som er godt over 90, og hun klarer seg selv ennå i egen leilighet. Får litt hjelp til husvask av barna, men ellers ordner hun seg selv, handler og besøke folk. Men så har jeg sett andre som er 70 og må på sykehjem... og så har vi de som får kreft eller hjerteinfarkt før fylte 50.... Ingen vet hvor gamle de blir, og det er ingen menneskerett å bli 100, det er det noen få som blir, men jeg opplever at stadig flere passerer 90! Folk lever lenger.... Unngå røyk, drikk med måte, spis sunt og mosjoner... så har du i alle fall gjort ditt for å leve lenge. Arv og tilfeldigheter kan du ikke gjøre så mye med. Anonymkode: 8ddf3...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 26. juni 2016 #3 Del Skrevet 26. juni 2016 Fra naturens side så var det meningen at man skulle bli 30-45 år. Derfor får voksne bare et sett tenner som de skal ha livet ut. Evolusjon har rett og slett ikke holdt tritt med moderne medisin. Det kan tenkes at snitt levealderen vil heves enda mer innen 50 år. Kanskje noen vil leve så lenge som 200-500 år? Om forskere løser kreftgåten og reversering av alderdom i celler så er mye gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovedrug Skrevet 26. juni 2016 #4 Del Skrevet 26. juni 2016 Ja vi er det,men mange døde som fluer før pga sykdommer vi lett kan kurere idag . Det er nok derfor vi blir eldre . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Del Skrevet 26. juni 2016 Vi er ikke ment til noe som helst. Vi er et biokjemomekanisk treskeverk som fungerer så lenge dets interne komponenter kan utøve sine funksjoner. Genetisk sett finnes det visse begrensninger for hvor mange ganger en cellepopulasjon kan replikere seg selv, men naturen har ikke "ment" at vi skal ha noen bestemt varighet. Steller du pent med deg selv kan du, i hvert fall statistisk sett, leve ganske lenge. Anonymkode: 74fad...c65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 27. juni 2016 #6 Del Skrevet 27. juni 2016 Den 26.6.2016 at 16.41, AnonymBruker skrev: Vi er ikke ment til noe som helst. Vi er et biokjemomekanisk treskeverk som fungerer så lenge dets interne komponenter kan utøve sine funksjoner. Genetisk sett finnes det visse begrensninger for hvor mange ganger en cellepopulasjon kan replikere seg selv, men naturen har ikke "ment" at vi skal ha noen bestemt varighet. Steller du pent med deg selv kan du, i hvert fall statistisk sett, leve ganske lenge. Anonymkode: 74fad...c65 Tenkte å påpeke det samme selv, vi er ikke "ment" å leve så og så lenge. Vi er bare heldige som har tillatt vår kollektive intelligens utvikle metoder for å holde oss i live i mange år mer, enn vi hadde blitt om naturen fortsatt skulle fått lov å herje helt fritt med kroppene våre. Når det gjelder helse og livslengde er det 1-0 til vitenskapen over naturen. Homeopati, naturmedisin og resten av den røkla later som den har bidratt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2Bhonest Skrevet 29. juni 2016 #7 Del Skrevet 29. juni 2016 Den 26/06/2016 at 13.29, WubWub skrev: Fra naturens side så var det meningen at man skulle bli 30-45 år. Derfor får voksne bare et sett tenner som de skal ha livet ut. Evolusjon har rett og slett ikke holdt tritt med moderne medisin. Det kan tenkes at snitt levealderen vil heves enda mer innen 50 år. Kanskje noen vil leve så lenge som 200-500 år? Om forskere løser kreftgåten og reversering av alderdom i celler så er mye gjort. Jeg vet nå ikke med deg, men har felt tenner og fått nye igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 29. juni 2016 #8 Del Skrevet 29. juni 2016 Den 26.6.2016 at 13.29, WubWub skrev: Fra naturens side så var det meningen at man skulle bli 30-45 år. Derfor får voksne bare et sett tenner som de skal ha livet ut. Evolusjon har rett og slett ikke holdt tritt med moderne medisin. Det kan tenkes at snitt levealderen vil heves enda mer innen 50 år. Kanskje noen vil leve så lenge som 200-500 år? Om forskere løser kreftgåten og reversering av alderdom i celler så er mye gjort. Så egentlig skal jeg dø om 4+ år. Da er jeg 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå