Gå til innhold

Dårlig selvtillit henger på som en klegg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri i livet opplevd å bli valgt. Hverken i datingsammenheng, jobb eller valg av venner. Gjennom oppveksten ble jeg fryst ut av jevnaldrede. Hadde en venninne, og et par yngre, i nerdekategorien. Venninna mi flyttet, og jeg hadde vel ingen på ungdomsskolen. Begynte på vgs, fikk et par. Men falt ned i en depresjon og mistet alt av kontakt. Prøvde igjen neste år, gikk mye bedre, men jeg var blitt så bitter på meg selv osv at jeg fikk vanskelig for å få venner. Bitter for at jeg aldri klarte å være bra nok. Så....begynte jeg på fhs. Husker foreldrene mine sa at jeg måtte godta alle og ikke bare gå etter de flotteste. Da fikk jeg vel en "grille" i hodet, hvem er de flotte? Hvem er jeg? Hvorfor sir foreldrene mine og deres venner at folk fryser meg ut fordi jeg er så flott i forhold til dem om jeg ikke egentlig er det?? 

Det året gikk helt greit. Livet gikk vel forsåvidt greit etter året på fhs. Fullførte videregående etter det, selv om jeg ikke hadde blitt den mest snakkesalige personer, fikk jeg et par venner og fungerte vel ok i sosiale settinger. Men har altid savnet litt mer jevn energi, å kunne ha det gøy uten rusmidler på fest og få venner lett...å være litt på scenen. Selv om jg ikke selv følte at jeg var en super stille person, sa folk at jeg var det. Så jeg oppfattet vel dessverre ikke helt det sndre oppfatter :( hvor energisk skal en være liksom?? 

Jeg har heller aldri vært den jenta som ble valgt av en mann jeg likte. Mange jeg likte hadde damer fra før og det gjorde jeg så klart ingenting med. Men det var jo ofte slik at kjekkasene ble sammen med modellfine jenter, og alle normale jentene missunnte de fordi de kunne "velge og vrake". Har også hørt vldig ofte at jeg er modellfin og at jeg lett kunne fått en av de mennene om jeg ville det. 

Men da lurer jeg på, hvorfor er jeg 24 år og jomfru? Driver og møter en jeghar vært venn med i 8 år men vi har ikke pult en gang. Det er vel litt normalt å besøke noen for litt kos når de besøker, ikke bare sitte og glo film slik som jeg og han her gjør. Føler jeg liksom er den kjedligste dama ever. Jeg vt ikke hcordan jg skal gå frem. Virker som mange jenter ikke har problemer i det hele tatt. 

Anonymkode: 44905...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig selvtillit henger på som en klegg, ja. Det kommer den til å gjøre i mange år. 

Men. Hvis du vil at noe skal skje med han typen. Kyss han! Helt ut av det blå. Da går det en vei eller den andre. Du må ikke sitte der og vente på at han skal ta initiativet. Noen er litt forsiktige og vil bygge opp tillit først og noen er veldig bråe og går rett på sak. Tenk på det; Kan hende han sitter med akkurat samme tanker ;).

Endret av Skelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Skelly skrev:

Dårlig selvtillit henger på som en klegg, ja. Det kommer den til å gjøre i mange år. 

Men. Hvis du vil at noe skal skje med han typen. Kyss han! Helt ut av det blå. Da går det en vei eller den andre. Du må ikke sitte der og vente på at han skal ta initiativet. Noen er litt forsiktige og vil bygge opp tillit først og noen er veldig bråe og går rett på sak. Tenk på det; Kan hende han sitter med akkurat samme tanker ;).

Jeg er 24 år... Helvetes hjerne som tar innover seg alt negativt men ikke kalrer å rorte seg og få topp selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 24 år... Helvetes hjerne som tar innover seg alt negativt men ikke kalrer å rorte seg og få topp selvtillit.

Ja og så? Kan fortsatt gjøre det på den måten.

Jeg var 23 år når jeg låg med noen for første gang. Sørpe full og langt ifra en ideel setting, det hender noen ganger jeg angrer på at jeg ble med han hjem uten å gå inn på detaljene dær. Men så hadde jeg neppe tatt sjansen på å fare noen hadde det ikke vert for det dær.

Eksen min sa direkte at jeg ikke var noe særlig eye-candy, men det holdt at jeg var kvinne for han. Først nå som jeg er over 30 har jeg en kar som virker til å like hvordan jeg ser ut. Vi var vel på 27 dates før noe skjedde. (Da jeg plutselig kysset han når vi så på sinnasnekkern)

Selvtillit må komme fra deg selv. Du må selv godta deg selv for den du er og hvordan du ser ut. Det er vanskelig. Spesielt når andre driver og sparker deg ned i gjørmen, men det skal være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...