Gå til innhold

Falske anklager, anmeldelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom Person A anklager Person B og C for å ha stjålet masse forskjellige data-utstyr / elektronikk, klær og en hel haug med andre eiendeler - og så går Person A til politi-anmeldelse mot Person B og C, på bakgrunn av disse anklagene.

Deretter kommer det frem at Person A faktisk hadde solgt unna en hel del av sine egne eiendeler - før man hadde anmeldt noen andre for å ha stjålet tingene sine...

Hva kan konsekvensene for Person A eventuelt bli, i en slik situasjon da?
 Kan politiet gi en eller annen form for bøter / straff for å ha levert inn ein falsk anmeldelse til dem? 

Anonymkode: 463e4...f0a

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronvann
Skrevet

Regner med at det gir konsekvenser i form av bot og straff. Fordi vedkommende da med vilje har løyet og misbrukt politiets ressurser. Slikt blir ikke tatt lett på.

AnonymBruker
Skrevet

MIN ERFARING:

jeg er kasserer i en daglivarebutikk, stopper en tyv, blir slått i ansiktet slik at jeg blir helt rød, politiet kommer væpnet og spør meg om jeg er enig at de kn la damen gå siden hun er høygravid og har et lite barn med seg. Jeg sier ja og vil ikke anmelde siden jeg synes synd på dama. Politiet sier at dette ikke er lurt, jeg burde anmelde. Jeg sier igjen nei, mens jeg geåter og gråter fordi jeg både har vondt, er sjokkert OG driitflau siden alle mine fastekunder har sett hele opptrinnet.

Etter 2 måneder kommer det en telefonsamtale av en politimann som lurer på om jeg kan komme inn til avhør fordi tyven har anmeldt meg for å ha slått henne(!) og feilaktig anklaget henne for å ha stjålet. jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, jeg ber politimannen komme hjem til meg as soon as possible for å se på overvåkningsvideoen som jeg har kopiert til en usb (takk gud!)

politimannen kommer med en kollega, de ser videoen av at hun setter massssse varer i en barnevogn, tar dattera i hånda, spasserer fordi kassene, blir stoppet av meg, eskotert til lageret, også svart. Det står varer fra varelevering stablet over hverandre slik at kameraet dekkes over. Uansett, politiet blir sjokkert, dama har sagt at jeg løy ang tyveriet, DET har jeg bevis på, men på lageret er alt svart. De sier de har tenkt til å anmelde henne for feilaktig anmeldelse, men jeg får uken etter vite at saken er henlagt og at de ikke har anmeldt henne for falsk anmeldelse.

jeg drar så ned til politistasjonen, sier at jeg nå vil anmelde enne slik politiet anbefalte meg i første omgang. Politidama sier til meg under avhøret, vi tror på deg, men siden kameraet ikke fanger opp at hun slo deg så går dessverre ikke dette. Hva med falsk anmeldese på meg da? Nei, saken hennes ble kun henlagt og vi tar den ikke opp igjen. Hva faen politiet ga meg jo en fuckings ispose for å ha over rødheten i ansiktet mitt etter salget hennes, betyr ikke det noe. Bare glem saken, vi tror på deg det er det det betyr i peinsippet når vi henla anmeldelsen hennes... WTF?!!?!!!

så svaret ditt er nei, man kommer ingenvei med å anmelde falske anklagelser...

Anonymkode: bd24a...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...