Gå til innhold

Misunnelig på alle som får flere barn. Ønsker så sterkt flere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33 år, har ett barn på 4 som jeg har vært alene med siden han var noen mnder bare. Og jeg har dessverre vært singel siden. Jeg har lite familie og har vel har mindre hjelp enn alle andre jeg kjenner ihverfall. Derfor har det jo også vært veldig liten mulighet til dating.

Det er til tider tøft men vi klarer oss bra og jeg virkelig elsker å være mamma. Og ønsker så inderlig flere,ihvertfall ett til barn. Men er redd tida går i fra meg. 

Nå skammer jeg meg fordi jeg blir så sjalu på alle som er er gravide rundt meg som får flere på rekke og rad. 

En venninne som fikk barn 1 år etter meg, venter nå sin 3 på rappen. Og jeg kjenner det stikker så mye at jeg trekker meg litt unna.

Spesielt vondt er det siden flere og flere spør om når sønnen min skal få søsken, selv om de vet jeg ikke har en mann. 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. 

Men lurer vel på om det er flere som føler det på samme måte der ute.

Anonymkode: 27617...c3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er misunelig på DEG som faktisk HAR fått barn. 

Anonymkode: d283a...15d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min har ei jente på snart 3 år hun var alene med. Hun fant drømmemannen som nyinnflyttet på en helt annen kant av landet uten noe nettverk rundt seg. Flyttet dit fordi hun fikk jobb der.

møtte han på match.com

dårlig av de å spørre når de vet du er singel. Men du må være ærlige med de om hvordan du føler det istedet for å trekke deg unna. Plutselig står du der alene

Anonymkode: 81fb4...a53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 33 år, har ett barn på 4 som jeg har vært alene med siden han var noen mnder bare. Og jeg har dessverre vært singel siden. Jeg har lite familie og har vel har mindre hjelp enn alle andre jeg kjenner ihverfall. Derfor har det jo også vært veldig liten mulighet til dating.

Det er til tider tøft men vi klarer oss bra og jeg virkelig elsker å være mamma. Og ønsker så inderlig flere,ihvertfall ett til barn. Men er redd tida går i fra meg. 

Nå skammer jeg meg fordi jeg blir så sjalu på alle som er er gravide rundt meg som får flere på rekke og rad. 

En venninne som fikk barn 1 år etter meg, venter nå sin 3 på rappen. Og jeg kjenner det stikker så mye at jeg trekker meg litt unna.

Spesielt vondt er det siden flere og flere spør om når sønnen min skal få søsken, selv om de vet jeg ikke har en mann. 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. 

Men lurer vel på om det er flere som føler det på samme måte der ute.

Anonymkode: 27617...c3f

At noen driver å maser på om du skal få deg flere unger når de vet du er singel er jo helt teit? Er de veldig dumme eller?

Anonymkode: ea6a8...f42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når har du høyst sannsynlig 10 fruktbare år igjen, så på den måten er det egentlig ikke noe kjempestress. Har aldri sett verre barnestress enn på ulike nettfora. Det virker som at i nettverdenen er man helt på etterskudd hvis man ikke har fått de barna man har tenkt å ha innen fylte 30, og i alle fall innen fylte 35. I den virkelige verden er det jo ikke slik at alle kvinners eggstokker går ut på dato når hun fyller 35. 

Likevel: jeg kan også forstå at du ønsker et barn til innen rimelig tid, når du ønsker søsken til det barnet du allerede har. I så tilfelle ville jeg fokusert mer på å få et barn til enn å komme meg inn i et forhold. Med det mener jeg at jeg ville reist til Danmark for inseminasjon eller prøverørsbehandling. 

Anonymkode: c920b...262

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har i det minste barn.

Anonymkode: ea880...ce0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan dra til Storken i Danmark og fikse et barn til helt på egen hånd.

Anonymkode: 49951...3ae

• Liker 4
Skrevet

Spør dem hvordan de mener du skal lage søsken når du ikke har egentid til å date? Om det er slik at de ønsker å bidra i så henseende med å være barnevakt?

Nettdating må jo være tingen for deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes virkelig ikke noe om personer som stiller slike spørsmål. Ingen har noe med det og det kan tredde et sårt punkt hos mottaker. 

Før jeg ble gravid, ble jeg også spurt om når jeg og mannen skulle ha barn. Lite visste de om at vi hadde vært prøver i to år allerede... Hadde det som deg når jeg så andre rundt meg strutte med mage eller vogn. 

Men, du er bare 33, og har god tid til å få barn! At du har en liten venn allerede er mer enn mange andre får oppleve. 

Forstår godt din tankegang, og det kan være godt å lufte tankene rundt det. 

<3

Anonymkode: 5ac4a...677

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange måter å få barn på i dag, selv om man er singel. Man kan adoptere, bli fosterforelder, ta en tur til stork klinikken i Danmark osv..

Anonymkode: b8928...155

Skrevet

En venninne av meg dro til Danmark og fikk et barn der igjennom anonym donor. Så sånn sett kan du helt fint få et barn til. Hvis du virkelig ønsker et barn til :)

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tenk på det du har, du har et friskt og raskt barn og du har mange år igjen enda på å finne deg en partner og få flere. 

Jeg var som deg og misunnet alle gravide, jeg har et barn og ønsket meg veldig et til. Ble gravid og mistet i uke 15, fikk dessverre ingen oppfølging etter sa og det endte med at jeg fikk en så kraftig infeksjon og blødning at livmoren måtte opereres vekk i all hast. Nå, et par mnd etter er jeg bare veldig takknemlig for at jeg har et barn, hadde dette skjedd første gangen jeg var gravid så hadde jeg nok gravd meg ned. 

Lykke til, håper det ordner seg for deg :)

Anonymkode: 669c4...486

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når har du høyst sannsynlig 10 fruktbare år igjen, så på den måten er det egentlig ikke noe kjempestress. Har aldri sett verre barnestress enn på ulike nettfora. Det virker som at i nettverdenen er man helt på etterskudd hvis man ikke har fått de barna man har tenkt å ha innen fylte 30, og i alle fall innen fylte 35. I den virkelige verden er det jo ikke slik at alle kvinners eggstokker går ut på dato når hun fyller 35. 

Likevel: jeg kan også forstå at du ønsker et barn til innen rimelig tid, når du ønsker søsken til det barnet du allerede har. I så tilfelle ville jeg fokusert mer på å få et barn til enn å komme meg inn i et forhold. Med det mener jeg at jeg ville reist til Danmark for inseminasjon eller prøverørsbehandling. 

Anonymkode: c920b...262

Er lite fornuftig med tanke på at hun sliter med å få ting til å gå rundt som alenemor til en...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...