Gå til innhold

Hva er den generelle anbefalingen i barnefordeling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn. Yngste er under 1,5 år gammel. Jeg gikk hjemme med han inntil for tre uker siden. Har også vært mest tilstede for begge to, og både fireåringen og ettåringen er tydelig mammadalt og reagerer negativt når det går tid uten å ha sett meg. Feks hvis jeg har vært borte i forbindelse med jobb. 

Faren er en flott far. Jeg ønsker det beste forholdet mellom dem, men jeg mener 50% er for mye nå mens de er så små. Spesielt for den yngste. Jeg tenker torsdag til søndag annen hver helg for eldste og fredag til søndag for yngste pluss en dag i uken hver uke. Så skal vi trappe opp etter hvert som de vokser til. 

Kan han på noe som helst vis klare å få igjennom 50%? Jeg er en god mor for barna, så eventuelle negativ virkemidler ville vært løgn. 

Han fokuserer på at jeg vil ta fra han barna og at jeg mener han ikke er en god far. Jeg har gang på gang forklart hva dette handler om, men han vil ikke høre. 

Vi har ikke vært på mekling enda.

Anonymkode: 555c6...f56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anfalingene ligger på bufetats hjemmesider. Han kan ikke kreve 50/50 nei, og du kan ikke kreve feks 100 %. Dette er noe dere må bli enige om. Vanlig samvær er det vanligste når den ene ikke ønsker 50/50. Viss det bare blir bråk og uenigheter er det ikke usannsynlig at det må en rettslig avgjørelse til. Der har jeg hørt fra flere advokater at dersom noen går til sak for å få 50/50, er samarbeidet for dårlig for 50/50. Da skal det ligge svært spesielle grunner for det.

Lykke til med å sette krav, svelge kameler og samarbeid! Legg godt grunnlag for arna videre :)

Anonymkode: 306bd...15a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja jeg håper virkelig vi kan få til et bra samarbeid. Akkurat nå er han veldig bitter, men håper han roer seg etter hvert. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja jeg håper virkelig vi kan få til et bra samarbeid. Akkurat nå er han veldig bitter, men håper han roer seg etter hvert. 

Det er naturlig siden han er en flott far som du beskriver. Han vil barna skal oppleve dere dere foreldre likt og som likeverdige. Det et mange fedre som opplever seg som annenrangs, og barnevakter for mor om de blir boende hos deg.

De har vært mye lettere for både deg, og mannen om han ikke brydde seg. Men du skjønner sikkert etter hvert at nå som han er en flott far, vil delta mest mulig I barnas liv og du nekter blir det problemer og konflikter. 

Har dere vært til mekling? 

AnonymBruker
Skrevet

I een liknende situasjon selv. Men har ikke flyttet ut mes barna,fordi far vil anmelde meg for kidnapping hvis jeg flytter ut.så jeg vil vwnte med å flyte til endelig avgjørelse fra retten.mine barn er 19mnd og den andre 1mnd. 

Ts:har du flyttet ut?hvordan klarte du det ev?

Anonymkode: 207c6...29b

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er nok at han får 80% mens du blir helgemamma og betaler barnebidrag til han.

Anonymkode: b2e35...58f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ha barna mer enn far? Er dere ikke like mye foreldre?

Hborfor skole eldste være en dag lenger hos far i helgene? Dette er bare tull fra din side.

Det beste er om dere har barna annenhver uke, de venner seg fort til det.

Anonymkode: 3ad9b...3b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke inn i diskusjon med dere som kritiserer det med at barna til å begynne med skal være mest hos meg. Jeg har fått mine anbefalinger og råd, og dere vet absolutt ingenting om hvorfor det er slutt mellom oss. Det er jeg som forsøker å få et godt samarbeid her. Ikke han. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I een liknende situasjon selv. Men har ikke flyttet ut mes barna,fordi far vil anmelde meg for kidnapping hvis jeg flytter ut.så jeg vil vwnte med å flyte til endelig avgjørelse fra retten.mine barn er 19mnd og den andre 1mnd. 

Har ikke flyttet ut enda nei, så vet ikke så mye selv enda. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke flyttet ut enda nei, så vet ikke så mye selv enda. 

Ts: jeg har fått 1gratis time hos advokat. Der sa de at jwg kan flytte når som helsr,siden barna er så små,skal de bo med mor. Jeg velger å ike gjøre det enda,fordi det kan skape problemer.men du kan høre med adv din.siden dere ikke blir enige,blir veien uansett gjennom en rettssak.kanskje du får dekket gjennom innboforsikring?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: jeg har fått 1gratis time hos advokat. Der sa de at jwg kan flytte når som helsr,siden barna er så små,skal de bo med mor. Jeg velger å ike gjøre det enda,fordi det kan skape problemer.men du kan høre med adv din.siden dere ikke blir enige,blir veien uansett gjennom en rettssak.kanskje du får dekket gjennom innboforsikring?

Tenker vi skal bli enige om det uten advokat, og flytte blir jeg/vi å gjøre så snart vi har fått gjort alt det praktiske. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anfalingene ligger på bufetats hjemmesider. Han kan ikke kreve 50/50 nei, og du kan ikke kreve feks 100 %. Dette er noe dere må bli enige om. Vanlig samvær er det vanligste når den ene ikke ønsker 50/50. Viss det bare blir bråk og uenigheter er det ikke usannsynlig at det må en rettslig avgjørelse til. Der har jeg hørt fra flere advokater at dersom noen går til sak for å få 50/50, er samarbeidet for dårlig for 50/50. Da skal det ligge svært spesielle grunner for det.

Lykke til med å sette krav, svelge kameler og samarbeid! Legg godt grunnlag for arna videre :)

De kan ikke dømme 50/50, kun 100 prosent.

Anonymkode: b04f2...77e

AnonymBruker
Skrevet

Der blir jo 50/50 på sikt, men av hensyn til barna så blir det ikke før eldre er eldre. Ikke blir han bare helgepappa nå heller, han får se de mye selv om det ikke blir 50/50 med det første. Så får jeg bare håpe at han er enig etter vi har vært til mekling. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan ikke dømme 50/50, kun 100 prosent.

Det er riktig. Og da er oddsen større for 100 %.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig. Og da er oddsen større for 100 %.

I favør til mor el far?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I favør til mor el far?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I favør til mor el far?

Umulig å svare på, forskjellig fra sak til sak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke inn i diskusjon med dere som kritiserer det med at barna til å begynne med skal være mest hos meg. Jeg har fått mine anbefalinger og råd, og dere vet absolutt ingenting om hvorfor det er slutt mellom oss. Det er jeg som forsøker å få et godt samarbeid her. Ikke han. 

Hvis du har fått dine anbefalinger og råd, hvorfor spør du her?

Jeg synes ikke det er riktig at mor skal bestemme at far bare skal ha barna så og så mye. Dere er like mye foreldre begge to, og ingen av dere har mer rett på tid med barna enn den andre. Opprinnelig er det barna som har krav på samvær og ikke omvendt,
Man skal kunne rettferdig gjøre valgene man tar både for ungene når de blir større og sin egen samvittighet. 
Jeg kan forstå at en av dere har barna mer enn den andre når barna er så små, hvis hensikten på sikt er å øke samværet så det blir 50/50.
Dessverre blir det ofte brukt i mot far at mor har hatt barna mer når de var små, når han prøver å få barna mer senere.
Det kan jo like godt være far som har barna mest når ungene er små som mor. 

Anonymkode: 9cc01...f96

AnonymBruker
Skrevet

Bare å flytte og ta med den ungene. Å anmelde for kidnapping kommer han ingen vei.

Bestill time til mekling og dra.

Anonymkode: 46dac...f02

AnonymBruker
Skrevet

Den generelle og viktigste anbefalingen er at ordningen skal være til det beste for barna, ikke hva som er best for mor og far. Det er barna som sitter på rettighetene. Foreldrene sitter på pliktene. Og når mor og fars beste ikke er det samme som barnas beste kommer barna først. Slik det selvfølgelig skal være.

Anonymkode: f6886...ca7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...