Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger et program som sier jeg skal gjøre 4x4 intervall hver uke og kan velge mellom løping, sykling, eplipse maskin osv. På grunn av ryggproblemer (noe som er grunnen til at jeg nå trener) er løping ikke et alterbativ akkuratt nå. Noen som vet om et program hvor intervallene benyttes på step? Vet at det går men trenger liksom et håndfastprogram 😃 Noen tips? 😃

Anonymkode: de4f1...512

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da, det fungerer! Jeg er stepinstruktrør og kjører et program som heter step og styrke (fire kondisjons- og styrkeintervaller). Den er lagt opp slik at hver intervall består av to pulslåter der Du på pulslåt 1 gir maks 90% og på pulslåt 2 gir maks. Så kommer det en styrkelåt der du kjører baseøvelser for å ha en aktiv pause. Gjenta x4!

likevel så kan du ikke makse pulsen din på en slik måte du vil kunne kjøre ved løping. Jeg vet ikke om du er tilknyttet noe treningssenter? Hvis ikke ville jeg hørt! Dette konseptet er fra Stamina Trening - men tilbudene varierer nok rundt om i landet :)

Anonymkode: d559a...c56

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da, det fungerer! Jeg er stepinstruktrør og kjører et program som heter step og styrke (fire kondisjons- og styrkeintervaller). Den er lagt opp slik at hver intervall består av to pulslåter der Du på pulslåt 1 gir maks 90% og på pulslåt 2 gir maks. Så kommer det en styrkelåt der du kjører baseøvelser for å ha en aktiv pause. Gjenta x4!

likevel så kan du ikke makse pulsen din på en slik måte du vil kunne kjøre ved løping. Jeg vet ikke om du er tilknyttet noe treningssenter? Hvis ikke ville jeg hørt! Dette konseptet er fra Stamina Trening - men tilbudene varierer nok rundt om i landet :)

Glemte også å si at kondisjonsintervallene ligger på 4-6 min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...