AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Dette er sykt faktisk. Hva synes dere? Islamiseringen foregår for fullt https://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085 Anonymkode: 3353e...f87 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Så det er derfor jeg plutselig har fått en stor trang til å bruk hijab. Alt gir plutselig mening! Nei dette bryr jeg meg fint lite om. Anonymkode: 6515d...b6c 14
Gjest SuperSonic Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Gjesp. Lete fram artikler som er 2 år gamle, kun for å hause opp og flokke seg sammen. Kan du ikke i det minste komme med skikkelige argumenter annet enn "sykt"? Hva med å ha egne meninger?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Nok en grunn for å boikotte Gilde og Prior. Møkk er de. Anonymkode: 56a5f...035 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 38 minutter siden, SuperSonic skrev: Gjesp. Lete fram artikler som er 2 år gamle, kun for å hause opp og flokke seg sammen. Kan du ikke i det minste komme med skikkelige argumenter annet enn "sykt"? Hva med å ha egne meninger? Spiller jo ingen rolle hvor gammel den er, kom tilfeldigvis over det nå. Trodde ikke man trengte å forklare ytterligere? Sier jo seg selv at dette er galt på alle måter. Nordmenn skal tilpasse seg religiøst piss i tillegg til at islam skal trumfe dyrevelferd. Hvorfor skal nordmenn finne seg i å innrette seg etter dette islamtøvet? Anonymkode: 3353e...f87 9
PaperFlower Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Driter i hva slags bønn har eller ikke har blitt lest foran dyret. Jeg tror ikke på noen slags Gud så det bryr jeg meg ingenting om. Så lenge dyret ikke lider, noe jeg tviler på at den bønn gjør med de, har jeg ingenting annet å si om det. Meh. 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Jeg kjøper ikke kjøtt som er halal pga slaktemetoden som brukes. Har så langt ikke hatt problemer med å finne annen mat jeg kan handle i stedet. Anonymkode: cafb1...d31 3
Chizue Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper ikke kjøtt som er halal pga slaktemetoden som brukes. Har så langt ikke hatt problemer med å finne annen mat jeg kan handle i stedet. Anonymkode: cafb1...d31 Om det er norsk slaktet, halal kjøtt, så kjenner du neppe forskjell på kyllingen, for det er bare en liten bønn som er forskjellen... Nå, vanlig kjøtt, så har vi såpass strenge lover at dyret er bedøvd (eller skal være bedøvd) når den får blodtapping. Nå det er alltid noen idioter som mener at kjøttet blir bedre om dyret har lidd, men helt ærlig, om dyret har vært stresset, så blir kjøttet seigt, det kan du f.eks. smake på vilt. Og en god blodtapping er viktig, mtp at rigor mortis inntrer bare ett par timer etter død. Man burde kanskje heller slutte å spise oppdrettslaks..For den behandlinga fisken får er grusom.. Først blir fisken sugd inn i en tank, som skal bedøve den-mye oksygen, men er ikke alltid tanken fungerer som den skal, så fisken er sprell levende når den blir bløgget. (Du stikker altså en kniv i gjellene på den) Så blir den sendt til tank nr. 2, hvor den er ca 15-20 minutter, hvor den blør ut, før den blir sendt til sortering nr1. "Er fisken liten?Klumpete?For stor?Da skal den sløyes manuelt" Er fisken OK størrelse? Da går den til maskin. Og av til, så funker jo ikke oksygen tanken, slik at fisken som kommer inn spreller fremdeles og må sendes til det manuelle båndet. Tenk deg å ha en laks på 18kg+, som ikke vil ligge i ro, hadde den vært bedøvd, så hadde det tatt mindre enn 20sek og sprettet den opp og fjernet innvoller og hjerte, men om den ligger og spreller, så tar det mer tid... -Og jeg er ganske sikker på at fisk kjenner smerte de også. Har nok selv slaktet flere tonn laks desverre. Og har selv vært med på slakt av både vilt og andre dyr, men de detaljene, skal jeg ikke skrive om 8
Gothminister Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er sykt faktisk. Hva synes dere? Islamiseringen foregår for fullt https://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085 Anonymkode: 3353e...f87 Flott at du tar dette opp igjen. Det er viktig og holde slike saker varme. På den måten vokser motstanden mot islamiseringen og motstanden mot islam. Helt riktig som du skriver. Islamiseringen er i full gang i vårt samfunn. Derfor må vi ikke sove men holde motstanden oppe. 6
Gothminister Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 6 timer siden, SuperSonic skrev: Gjesp. Lete fram artikler som er 2 år gamle, kun for å hause opp og flokke seg sammen. Kan du ikke i det minste komme med skikkelige argumenter annet enn "sykt"? Hva med å ha egne meninger? Skremmende at et kvinnemenneske har så liten kunnskap om islam. Vi lever i 2016 og noen ser ennå ut til å se på islam som noe fremmed. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 De sier de eneste de gjør er å be. Jeg må si jeg er litt skeptisk til at alle ansatte faktisk ber for dyret. Hadde jeg jobbet der hadde jeg sagt at jeg gjorde det, men ikke giddet. Er jo bare overtro og vås Anonymkode: 00961...362
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 Jeg syns faktisk ikke dette er noe problem. Det eneste de gjør er å be en såkalt "bønn". Jeg har sett det på TV, og jeg vil ikke kalle det en bønn heller - de har liksom et halvt sekund på å si et ord for hver kylling. Jeg er ikke religiøs, så det er kanskje derfor jeg ikke bryr meg. I denne saken føler jeg ikke prinsippet i seg selv er noe viktig heller. Vi har allerede distansert oss så mye fra hvor kjøttet vi spiser kommer fra, så om noen har hvisket noen ord til kyllingen etter den døde så har det fint lite å si. Anonymkode: d210c...54a 3
Druid Skrevet 26. juni 2016 #13 Skrevet 26. juni 2016 (endret) 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sier de eneste de gjør er å be. Jeg må si jeg er litt skeptisk til at alle ansatte faktisk ber for dyret. Hadde jeg jobbet der hadde jeg sagt at jeg gjorde det, men ikke giddet. Er jo bare overtro og vås Anonymkode: 00961...362 Seriøst? Du tror de faktisk ber? Det går ett lydbånd på repeat i bakgrunnen mens dyrene blir slaktet. Av HMS hensyn må folk ha øreklokker, så selv slakterene blir ikke unødvendig plaget av det. For at maten skal kunne merkes kosher, må man be for hvert enkelt dyr, men her må selve slaktemetoden som er problematisk brukes. Så det er uinteressant i Norge. Og fordelen er at dette er en såpass dyr prosess at for eksempel all laks som blir bedt for i Norge blir tydelig merket. Denne saken gikk for to år siden og resultatet av mediapresset var at man sluttet med praksisen og nå kaster overskuddskjøttet som ikke kunne avsettes på andre måter. Endret 26. juni 2016 av Druid 2
stan Skrevet 26. juni 2016 #14 Skrevet 26. juni 2016 Islam er interessant. Det er greit med slaver, hunder er vulgært og så ber man for slaktet. Muhammed har virkelig lurt mange med sin vranglære. 4
Gothminister Skrevet 26. juni 2016 #15 Skrevet 26. juni 2016 9 minutter siden, stan skrev: Muhammed har virkelig lurt mange med sin vranglære. Og vi tullinger i dette land. Lar dette tøvet få leve videre i vårt land. Man kan virkelig undre seg over folk. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #16 Skrevet 26. juni 2016 12 minutter siden, stan skrev: Islam er interessant. Det er greit med slaver, hunder er vulgært og så ber man for slaktet. Muhammed har virkelig lurt mange med sin vranglære. Synes det å be for dyret man slakter er en fin ting jeg, selv om det kanskje mister litt mening når en ikke slakter dyret selv. Anonymkode: a0186...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #17 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det å be for dyret man slakter er en fin ting jeg, selv om det kanskje mister litt mening når en ikke slakter dyret selv. Anonymkode: a0186...b8d Så halalslakting gjør drapet av dyret mer humant på en måte? Anonymkode: 92e47...574
Gothminister Skrevet 26. juni 2016 #18 Skrevet 26. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det å be for dyret man slakter er en fin ting jeg, selv om det kanskje mister litt mening når en ikke slakter dyret selv. Anonymkode: a0186...b8d Men dette handler ikke om det. Det handler om økt islamisering av vårt land. Er det noe vi virkelig ønsker? 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #19 Skrevet 26. juni 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så halalslakting gjør drapet av dyret mer humant på en måte? Anonymkode: 92e47...574 Det øker vissheten om at dyret er/har vært et levende vesen og ikke bare er mat(hos slakteren), men mer humant er det ikke. Anonymkode: a0186...b8d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #20 Skrevet 26. juni 2016 33 minutter siden, Gothminister skrev: Men dette handler ikke om det. Det handler om økt islamisering av vårt land. Er det noe vi virkelig ønsker? Ja, om en stor del av befolkningen er muslimer, så ønskes økt islamisering av vårt land, for å skape mindre misnøye og konflikter, ser ikke problemer med det, så lenge det ikke er noe de som ikke er muslimer påvirkes av. Anonymkode: a0186...b8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå